Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ms5560

Slak In Box Maakt Herrie Help

Recommended Posts

zo vandaag ff mijn afzuiger opgehangen deze hangt in de dezelfde ruimte als de kast maar wel extern

ca 3 m slang tussen kast en afzuiger dan 1,5 m naar demper welke direct op de filter staat en via deze blaas ik uit

verders heb ik een 5 standen dimmer met thermostaat op aangesloten

 

slang is 250 mm met zilverren laag aan binnenkant

 

maar nu dat ding maakt een herrie bij de uitlaat zijde van de afzuiger alleen op stand 1 is ie geluidloos maar vanaf stand 3 duidlijk in naast gelegen ruimte hoorbaar :verrygood

dit is de ruimte waar de mensen komen als ze naar de huiskamer lopen :)

 

ff kist opengeschroeft en zag:

1 isolatie Noppenschuim ca 2 cm dik

2 geen iso tussen slak en plaat

 

verder hangt ie nog niet in rubbers maar dat is volgens mij niet relevant

 

wat nu te doen want zo kan ik alleen op stand 1 draaien

 

zou het schelen als ik die gekleurde iso erin stop isotix ofzo????????????????????

verders geloof ik niet dat een andere slang zou schelen want het komt echt uit de box

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi ms5560,

 

Ik heb ook pas een slak fan geinstalleerd en deze hoor je bijna niet fullspeed, ik heb het volgende gedaan:

18mm watervast multiplex, 4 uitlaat rubbers en een stukje Acoustic Sono-deck hose ø 254 om

de ophanging fexible te houden. En ik heb de demper direct op de uitlaat van de box!

 

gallery_7406_450_12426.jpg

 

Hier ff een fotootje van de rubbers.

 

gallery_7406_450_33697.jpg

 

En dan is deze nog niet eens geluid geisoleerd (komt nog) Voor meer foto's kijk klik even hier!

 

Heb je een foto van je box (binnenkant)

 

Grtx Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx voor de info en de link

 

om nu weer zo'n mooie box te maken als jou vind ik op dit moment ff teveel van het goeie

las ergens anders dat iemand er noppenschuim van de gamma in heeft zitten en dat het werkt

dat geloof ik ook wel aangezien ie bij de inlaat geen herrie maakt en ik denk zelf dat het komt doordat de slak direkt op de houtplaat bij de uitlaat is geschroefd zonder iets er tussen op die wang zit ook geen iso

wat ik morgen eens ga proberen is rubber tussen de montage punten plaatsen en kijken of dit evt werkt

voordat ik me weer in zo'n ""grote'" klus steek en weer geld moet uitgeven aan materiaal

ben op dit moment nog bezig met bouwen en moet zeggen dat ik nu al ruim over mijn budget heen zit zo'n 200 euro het loont uiteindelijk wel weer.

 

hij hangt ook nog niet aan rubbers maar dit zal voor dit probleem denk ik niets uitmaken angezien het echt uit de box komt

 

en mischien dat die iso-fix een betere dempende materiaal is aangezien dit ook dikker is

 

en anders alsnog een nieuwe box schroeven :)

 

 

ps kan op dit moment geen foto's maken mijn camara is pas kapot gegaan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi ms5560,

 

Kan ik me voorstellen dat je niet meteen een nieuwe box wilt maken, maar misschien is dit wat voor je!

 

Snelle en simpele oplossing "low budget", hang je box is op aan rubbers (of zo'n fiest bagage snelbinder met 4 van die haken )

Als ik jouw verhaal goed begrijp heb je gewoon last van resonantie (geluids trillingen) je box wordt als een klankbord gebruikt...

 

Probeer dat maar eens, bedenk wel dat je je box op vierpunten moet ophangen.

 

gallery_7406_450_12988.jpg

gallery_7406_450_35737.jpg

 

Dit heb ik zelf niet getest, maar het zou een oplossing kunnen zijn. Laat even weten wat het resultaat is als je het uit probeerd.

 

Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat Isofix is wel beter, maar ik denk dat je gelijk hebt over dat hij aan het bhout vast zit.

 

Ik weet niet hoeveel ruimte je hebt aan de zijkanten van je box, want die iso fix is 5cm dik. Een pakkie kost 30euro dan nog het kloten, als je box ook nog een verlijmd is gaat ie helemaal niet los ook.

Miss is het dan makkelijker om een Soft box te kopen, of te maken net als Rain.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor herrie hoor je dan. Brommen, trillen, of hoor je de lucht blazen.

Daar zit ook verschil in. Brommen kan komen door je dimmer, trillingen worden veroorzaakt door montage, en het razen van de lucht voorkom je door geluidsdempende slang te gebruiken in combinatie met een geluidsdemper.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb vandaag ff geen aand8 besteed aan de box ben ff gaan stoeien met de rest van de electra

 

thanx voor de duidelijk reactie raiman :no die snel binders heb ik iet voor handen maar wel een oude rubberenvoetenveegmat met van die rondejes erin ff 4x 3 rondejes aan een stuk wegsnijden en zal het op die manier proberen morgen ,wel ff kijken of ie niet uitgedroogd is natuurlijk anders sheuren ze dadelijk weer uit en ligt ie weer op de grond :j

 

ert........ zal dan gelijk weer is kijken voor de ruimte

zag in een andere topic over die zelfbouw box dat de buitenmaat voor een 1500 slak 45 cm is en bij mij 42 ongeveer dus best kans dat het er niet in past :smoke

 

soca ik hoor echt de wind razen maar dan in de box zelf aan de uitlaat kant , in ieder geval geen brom

nu zit mijn demper ca 1 m van de box met 25 cm dia slang maar had de demper direct op de box geprobeert en dit maakte geen verschil je hoort de wind ook niet echt door de slang heen razen en op stand 1 zou je hem dan tog ook niet moeten horen ivm lage snelheid van de afvoer lucht

Maar op full speed is het net een f16 die ff warmdraait :o

 

had de slak gecheckt zit iets speling op de rotoras maar dat hoor ik niet en zal wel normaal zijn en op de rotor zit een ijzeren clipje maar denk dat dat is voor het balanceren

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi je zegt slang is 250 mm met zilveren binnenlaag heb je geen geisoleerde slang dan ???

die gekleurde isofix platen is altyd beter dan dat zwarte noppenspul alleen kost je weer 60 euro want je heb 2 pakken nodig als je dat toch gaat doen zou ik je kist in een kist maken dus is je kist 50 bij 50 laat je platen mdf van 0,8 zagen zodat je daar een kist van 60 bij 60 kan maken je kist is nu helemaal omhuld met isofix en past precies dan kun je hem ook gewoon op de grond laten staan en nog een goeie geisoleerde slang derop werkt perfect hoort bijna niks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mistig iets.

daar zit je ernaast. 0.8 daar is veels te dun, minimaal 12 mm maar liver 18. daar zit het hem in. En met een pak isofix kan je je afzuiger isoleren.

Je moet wel ff passen maar dat lukt, heb ik zelf ook al een paar x gedaan.

 

Ik denk gewoon dat de hout soort ook te dun of gewwon niet goed is,

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je puur de lucht hoort razen aan de kant van de uitlaat, heeft het geen zin om met rubberen ophanging te gaan knoeien. Het is dan alleen de luchtverplaatsing die je hoort blazen.

Dit kan je proberen te verminderen door er een flink stuk acoustic sono-deck slang aan te hangen.

Da's van die hele dikke geisoleerde slang. Daarachter zet je dan je geluidsdemper.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja die slang zal dan mischien wel meer waarde hebben aan het dempen maar zal waarschijnlijk gewoon een nieuwe box moeten maken

 

het is idd gewoon die luchtverplaatsing die de rotor (natuurlijk )veroorzaakt en daar zit de bron van het lawaai

 

nomaals met de demper er gelijk op was er geen vershil hoorbaar

 

die box isoleert gewoon niet genoeg

 

maar wat voor herrie makkt zo'n slak dan wel niet zonder box?

10 straaljagers??????????

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mistig iets.

daar zit je ernaast. 0.8 daar is veels te dun, minimaal 12 mm maar liver 18. daar zit het hem in. En met een pak isofix kan je je afzuiger isoleren.

Je moet wel ff passen maar dat lukt, heb ik zelf ook al een paar x gedaan.

 

Ik denk gewoon dat de hout soort ook te dun of gewwon niet goed is,

 

gr ert

heb net eff gekeken ert en klopt dat van mij is ook 12 foutje van mij :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja die slang zal dan mischien wel meer waarde hebben aan het dempen maar zal waarschijnlijk gewoon een nieuwe box moeten maken

 

het is idd gewoon die luchtverplaatsing die de rotor (natuurlijk )veroorzaakt en daar zit de bron van het lawaai

 

nomaals met de demper er gelijk op was er geen vershil hoorbaar

 

die box isoleert gewoon niet genoeg

 

maar wat voor herrie makkt zo'n slak dan wel niet zonder box?

10 straaljagers??????????

ik zou als ik jou was toch die geisoleerde slang gaan halen moet jij is kijken wat dat scheelt moet je wel de goeie kopen die dikke met dat roze glaswol erin bij ons is tie 90 euro voor 10 meter je heb ze ook nog van 5meter geloof ik ( en elke afzuiger maakt en tyfusherrie zonder goeie slang erop vind ik )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep. Nieuwe box maken heeft geen zin, omdat, zoals je zegt, het geluid uit de uitgang komt.

Het is alleen de lucht die je hoort, niet de slak.

Oude of nieuwe box, die lucht komt er altijd uit heh..of je moet geen gaten in je nieuwe box maken :smoke :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou das ook weer opgelost :smoke

 

je kan hem nog ietsie stiller maken door die kist eromheen te maken maar hoeft niet ligt er aan of je een gehoorig huis hebt of als je zelf een beetje para bent van dat soort geluiden en gaat denken hoort iemand het net zoals ik in het begin:rofl :no :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok

 

maar mistig iets

zou tog nog wel een stuk stiller mogen op full cap kan je het nog wel horen in naast gelegen ruimte veel minder als voorheen maar wel aanwezig

nu zal ik waar schijnlijk meestal op stand 3 draaien en dan is het niet hoorbaar alleen als het muisstil is en je legt je oor tegen de deur.

 

nu mijn vraag

zou het volstaan als ik alleen de buitenkant bekleed met iso-fix zonder dit weer zonder te boxen met mdf gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

iemand iedee of dit ook gaat werken?

dus box aan de buitenkant verders isoleren met iso-fix

 

thx

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahahaha.

 

Ook dat heb ik al een x gedaan en werkte ook prima.

Als je afzuiger hangd hou er wel rekening mee dat het pokke zwaar is.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij maakt dit niet uit daar het geluid van de uitblaasopening komt. Demper en/of geisoleerde slang is de oplossing. kist van binnen isoleren is genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die demper en slang zijn reeds gemonteerd en nog een beetje herrie en heb naar de uitstroom lucht geluisterd na demper en dat is geruisloos

het is echt nog binnen in de slak waar de wind hoord ruisen

 

als ik het hok sluit op op 3/5 cap dan gaat ie nog meer herrie maken dan is het net of de wind in de slang waait hij loopt niet op 1 toonhoogte soort getommel vacuum ofzo ?

 

mijn inlaat is 4x 10 cm en wat naden waar ik het hoor blazen

 

zitten 2 slangen gekoppeld met tape

bij afzuig slang in hok hoor ik niets

 

hoop dat je het zo snapt wat ik bedoel :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok probleem weer zelf opgelost

 

tussen hok en aanzuigzijde zat veel ste veel slang heb dit ingekort naar de helft :smoke

en hopla geen klapperende geluiden meer in de box :o

 

er zal wel teveel weerstand zijn geweest ook is er een bocht afgevallen

btw nog extra toevoer gaten gemaakt nu 6x 10 cm

zuigt als een gek :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb hem in nog een kist gemaakt .dus moest de slangen ook eerst aansluiten voordat ik hem dicht kon schroeven .is echt super maar hoe harder je je afzuigt hoe meer lucht je hoort blazen. dat bijf je toch horen.daarom draai ik ook niet voluit. en te langzaam hoor je weer andere geluiden. daarom moet je zoeken naar de juiste afzuiger en stand. en met je hokkie kun je er ook rekening mee houden dubbele bodem b.v. hoef je weer minder hard af te zuigen. bij mij was een 1500 met een profuse dimmer zit ik om en nabij de helft dan loopt ie heel mooi en stil. en een dubbele bodem. met een 2500 ging die andere geluiden produceren en zette ik hem weer iets harder hoorde je het blazen weer te veel. dus jij moet zorgen dat je ongeveer op halve kracht draait. iets meer of minder (licht aan de buitentemp natuurlijk)en toch je temp onder controle houd.je hoort het vanzelf als tie mooi loopt. en dan denk ik dat een dubbele bodem het beste is tis een beetje puzzelen maar vol draaien word het denk ik niet dat horen de mensen die bij je in de gang lopen voor boven of beneden buren hoef je denk weer niet bang voor te zijn. iemand anders nog een idee????

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee idd voor de buren hoef ik niet bang te zijn

 

draai nu voor namelijk op stand 3 en dan kan je het horen als het wil horen snap je, je moet echt goed luisteren maar als je weet dat er iets is dan hoor je het mits het heel erg stil is

nu zal de tv of radio ook altijd aanstaan dus dat verstoort weer.

 

en als er visite is zet ik hem gewoon tijdelijk op stand 2

 

ga denk bekleden met iso-fix en evt weer betimmeren net als jij

 

maar is het normaal dat de afzuiger niet in 1 toon loopt en dat je zo nu en dan de wind hoort klapperen?

 

als de deuren open zijn loopt ie mooi deuren dicht minder mooi en consant

 

aan de inlaat gaten zal het niet liggen is 6x10= 60 cm totaal tegenover 25 cm uitlaat

 

dat klapperen is wel minder na het inkorten van de aanzuig slang

het lijkt zo nu en dan wel of de wind erin waait maar dat kan niet want het staat niet in verbinding met buiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...