Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Behavis

Onzuiver Pollem Uit Ice-o-lator

Recommended Posts

Ik heb een ice-o-lator gekocht met twee zakken één van 220 micron en één van 70 micron. nu is het probleem dat ik heel weinig van men vol met trichomes hangende Maroc knipafval haal en dat de pollem in de onderste zeefzak enorm vervuild is en dus groen ziet van bladmateriaal. Heeft er iemand hier ervaring mee en weet waar het probleem zich kan bevinden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

he behavis

 

hoe heb je het gedaan

 

heb je het met droog knipafval gedaan of met nat knipafval ?

als het nat was heb je het in de vrieser gelegd voordat je ging draaien?

als je het gedroogd hebt heb je het goed versprijd gedroogd ?

 

hoe lang heb je gedraait ?

hoeveel ijs heb je er in gedaan en wat was de temperatuur van je mixje ?

 

heb je na elke draaibeurt nieuw water met ijs gebruikt of heb je het met het rest water gedaan

 

dit zijn allemaal dingen die metellen

 

laat maar horen

 

tnt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gedroogd knipafval gebruikt dat ik eerst een uur of 2 in de vrieser had laten steken. De temperatuur van men water heb ik niet gemeten maar ik had een emmer water een aantal uren in de vrieser gestoken en bovendien voor zeker een liter of 2 ijs mee in men ice-o-lator ingestoken, ik heb kortom gewoon de instructies gevolgd die bij de bubblebag zat.

Ik dacht na de eerste keer dat men knipafval misschien niet fijn genoeg was dus heb ik dit de 2de keer volledig fijngemalen met de mixer maar dit gaf geen verschil in resultaat.

 

Ik heb ook al een mail gestuurd naar pollinator.nl en die wisten me te vertellen dat ik voor buitenkweek knipafval een veel fijnere zeef nodig heb want blijkbaar is de versie die ik heb voor binnenkweek, hoewel er op de site van leafman, waar ik deze heb gekocht hier niets van vermeld staat.

Ik wist zelfs niet dat er verschil in grootte van trichomes is tussen binnen of buitenkweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het ook een keer met gedroogd knipafval gehad

dit kwam doordat ik het verkeerd gedroogd had

 

te lang op 1 buld laten ligen omdat je toch eerst om je toppen denkt

 

dat buiten wiet een andere maas nodig heeft wist ik wel

 

darom staan er in de beschrijving meerdere maten mazen

 

de temperatuur is zeker belangrijk wan het water omdat het echt onder de 4 graden moet zitten

en nu nog een vraag die hier voor ook al stond

 

hoe lang heb je gedraait

 

ik doe zelf 3 x 4 minuten

met elke keer schoon water en ijs

 

 

tnt

Share this post


Link to post
Share on other sites

behavis behavis... als je gezocht had op het forum had je dat al een paar keer kunnen lezen... eerst goed laten informeren en plannen voor je dat doet (met die filters).

 

Ikzelf doe 8 minuten voor het mooie tegenwoordig en dan 2 x 10-15 minuten om de rest er van af te halen. Hou ik wel apart uiteraard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fijngemalen bladafval .....

 

 

Nou daar wordt je ice inderdaad ranzig van ...

 

Geld teveel he ???

 

Er hangen hier echte prutsers, ze lezen niet doen maar wat, en dan uithuilen.

 

Eigen schuld dikke bult maar niet van Ice.

 

groet

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fijngemalen bladafval .....

Nou daar wordt je ice inderdaad ranzig van ...

 

Geld teveel he ???

 

Er hangen hier echte prutsers, ze lezen niet doen maar wat, en dan uithuilen.

 

Eigen schuld dikke bult maar niet van Ice.

 

groet

 

TAW

 

 

Als er in de manual bij de ice-o-lator staat dat je je knipafval gedurende ongeveer een uur telkens een kwartier moet mixen in je bubblebag dan doe ik dit ook gewoon dus fuck off met diee bullshit van ze lezen niet maar doen maar wat!

 

Ik heb enkel de 2de maal redelijk fijngemalen knipafval gebruikt omdat ik dacht dat de kleine opbrengst de eerste maal misschien lag aan het feit dat het knipafval niet fijn genoeg was. En ja dat je voor buitenkweek andere maas nodig hebt dat wist ik dus niet dit stond trouwens ook niet vermeld op die site van leafman.

Maar als je knipafval niet fijngemalen mag zijn waarom laten ze je dan je knipafval mixen totdat alles mooi rondzweeft in het water? Zo staat beschreven in de manual van pollinator.

 

Dus buiten nog een extra zak kopen heb ik geen keuze zeker? Maar als het resultaat dat in men 70 micron zeef zit serieus vervuild is moet ik dan buiten een 45 micron zak ook niet nog één kopen van bv. 90 micron of zoiets zodat het bladafval alvast niet in die 70 micron zak komt?

En voor men binnenkweek kan ik deze 70 micron zak dus wel probleemloos gebruiken?

 

btw tnt hoe moet je je knipafval dan drogen ik had het nu gewoon in een kartonnen doos uiteen gespreid en zo gedurende 2-3 weken laten drogen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als er in de manual bij de ice-o-lator staat dat je je knipafval gedurende ongeveer een uur telkens een kwartier moet mixen in je bubblebag dan doe ik dit ook gewoon dus fuck off met diee bullshit van ze lezen niet maar doen maar wat!

 

Handleiding? Joh... lees eens wat post over de -praktijk- van hash maken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie hé, ik weet da ik een fout heb gemaakt in men keuze van ice-o-lator maar daarom juist dat ik deze vragen stel en als dan één of andere dwaas u gewoon begint te beledigen dan noem ik dit geen hulp dus rot op me zo'n schijtcommentaren en helpt de mense ipv ze proberen belachelijk te maken.

Als ik op een forum de domste vragen hoor dan ga ik deze mensen ook niet uitmaken, probeer eens iets constructief te doen!

 

Zie hé, ik weet da ik een fout heb gemaakt in men keuze van ice-o-lator maar daarom juist dat ik deze vragen stel en als dan iemand u gewoon begint te beledigen dan noem ik dit geen hulp dus rot op me zo'n schijtcommentaren en helpt de mense ipv ze proberen belachelijk te maken.

Als ik op een forum de domste vragen hoor dan ga ik deze mensen ook niet uitmaken, probeer eens iets constructief te doen! :blink:

 

En ik heb trouwens vooraleerst ik hieraan begon de uitgebreide manual gelezen op pollinator.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

We doen ons best... maar met schelden bereik je verder niets.

 

ok dan, een kleine poging, maar dit is al veel vaker uitgelegd, en met ZOEKEN kun je dat vinden.

- droog icen. Kan, vers nat invriezen is echter beter. Minder vervuiling.

- Fijnmalen, dat is een grote fout! wat je doet nu, is bladmateriaal zo klein maken dat het door de 1e filter gaat, en dus door de 2e kan worden gevangen...

 

Korter draaien, levert zuiverder resultaat. Doe dus wat Wazzup zei: eerst 10 minuten, dan 2 x 15 ofzo voor de 2e kwaliteit.

 

 

tot slot, hangt het ook sterk af van je plantje.. sommigen produceren vrijwel geen kristallen... en uiteraard is meer zakken beter, want dan vang je ook de kleine buiten kristallen.

 

Nu weer lief doen hoor!

 

Nopg 1 opmerking.. al doende leert men.. ik heb best veel ice laten mislukken in mijn leven hoor! Het lijkt makkelijker dan het is... dont give up..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Behavis,

 

I am sorry ......

 

Het spijt me ...

 

Lo siento tio !!

 

Ik wil niemand beledigen met scheldwoordjes zoals sukkels en prutsers.

 

Vergeef je het me ?

 

Tips kan ik je eigenlijk ook niet geven want ik vind icen veels te moeilijk en laat het doen door de ijsboer.

En natuurlijk staat iedereen hier klaar voor je, wees zelf ook een beetje duidelijker met het typen van je post ?

Meer details loslaten en preciezer omschrijven in details wat je hebt gedaan ?

 

OK Behavis, ik zal me er niet meer mee bemoeien als je ons belooft weer lief te zijn, ok ?

 

Groet

 

TAW Kampioen Prutser ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik moet eerlijk zeggen dat ik in mijn haastige modwerk ben uitgegaan van mijn bubbleator voor de tijden. Met de mixer duurt het allemaal wel een beetje langer maar hoe langer je draait, hoe meer kans ook op verontreiniging inderdaad. Dan liever in een aantal stappen en kwaliteiten. Met de mixer draai je je planten in de bubble bag overigens toch aan gort hoor. Dat heb ik ook tegen op de mixer methode en ben ik ingestapt met de bubbleator, die gebruikt waterkracht voor het losslaan van de trichomes en levert een stuk schonere ice op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor deze info mannen en uiteraard vergeef ik je Afghany Warrior :blink:

Dus met andere woorden moet ik me dus niets aantrekken van wat er in de tutorial staat, goed om te weten.

 

Dus ook ipv men knipafval te drogen gewoon onmiddelijk invriezen. Dan moet ik wel men planten vanaf nu onmiddelijk fijn knippen want ik laat normaal gezien het thc-bevattend blad aan men toppen hangen totdat deze goed droog zijn.

 

En die 10 minutjes draaien moet ik dit dan doen met bv een grote houten lepen ipv mixer?

Maar zowiezo ga ik die fijnere zeefzak ook moeten kopen om buitenknipafval te kunnen verwerken niet? En zou ik ook nog een zak moeten kopen van 90 mc om ervoor te zorgen dat hetgene in men 70 mc zak niet vervuild geraakt? Of zou er geen bladafval meer in de 70 micron zeef komen als ik men knipafval niet meer fijnmix?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo,

 

Ieder groen deeltje dat even groot is zou door dezelfde zeef kunnen komen, het idee is dat het groene deeltje en het zwarte deelte gaan drijven terwijl het TVC bolletje erdoorheen valt.

In de praktijk blijkt dat toch anders uit te pakken.

Hoe meer je maalt en het groen losbreekt hoe donkerder de Ice zal worden.

 

Een mixer maakt meer schade dus een lepel is beter, invriezen van natte bladeren lijkt mij een geniaal idee maar heb er geen ervaring mee.

 

Meerdere zakken geven de mooiste ijs een 5 traps is tegenwoordig vrij normaal voor de Ice freaks.

 

Zonder het malen van de gedroogde blaadjes altijd een beter schoner resultaat.

 

Succes ermee

 

Groet

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe ook al jaren een houten pollepel inderdaad, niks geen mixers meer... over een paar weken ga ik de bubbleator proberen...

kleine wasjes, grote wasjes, alles in die wasmachien!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok bedankt maar denken achten jullie nog een fijnere zeefzak een noodzaak? misschien verlies ik anders veel teveel trichomes zonder een zeef van 40mc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...