Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Argulas

Drogen Met Sillicagel

Recommended Posts

Hey,

 

Ik heb nu al een tijdje sillicagel in een kast gezet om daar de luchtvochtigheid te doen dalen. Is minder goed gelukt dan ik verwachte, is zon 5-8% gedaalt.

 

Nu mijn vraag, is het verstandig om de sillicagel erin te laten staan TIJDENS het drogen van de plant?

of geeft dat giftige stoffen die de plant opneemt ?

 

Ik ga nu 1 plantje omhakken.. de ander laat ik nog ff staan.

 

Alvast bedankt :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt heel wat silicagel nodig om een kast droger te maken.. een vochtvreter werkt beter, maar is ook niet aanbevolen. Je wilt het niet droger maken dan noodzakelijk om rustig te drogen. Je kunt de ontvochting ook bijna niet reguleren en ventilatie heb je in ieder geval nodig, dus waarom niet gewoon zachtjes ventileren?

 

Als je een plant in de kast stopt moet je eens zien hoe snel de vochtigheid oploopt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus ventilatie is belangrijker dan de luchtvochtigheid?

want die is nu in die kas zon +-65% :s en ik heb gelezen dat het rond de 40-60% moest zijn ?

mja, kzal wel zien.. dit alles is ook maar een expiriment :blink:

voor ventilatie zou ik een ventilator op de laagste stand in de kas laten blazen die op ene kiertje ope staat.

 

Voor die twede plant ga ik allezins plaatsgebrek hebben :s kga nog es diep moeten brainstormen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

drogen is vocht onttrekken. Dat moet dus ergens heen! Afzuigen die hap dus als je het in een kast doet, daar helpt geen silicagell tegen hoor! Als je beseft dat je 20-25% overhoudt van het natte gewicht, de rest is dus vocht dat verdampt. van ruim een kilo nat heb je dus bijna een liter vocht. Vocht verdampt het beste in een droge omgeving, maar té droog zorgt er voor dat de plant te snel droogt. Vandaar dat de vochtigheid ook niet te laag mag zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afzuigen? Er staat nu een ventilator zachtjes in de kast te blazen. Is dit ook goed ? of moet ik een stofzuiger ofzo in men kast leggen ? :ph34r: of de ventilator achterstevoren?

 

heb net een toepke gesmoord van die plant van toprot dat ik gewatercured heb :kill: smaakt wel niet goed, maar ge wordt er echt schijtescheef van :evil: :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mij ook zo'n luchtontvocher gekocht, en in men droogkamer gezet, eerst wouk elm onder men toppen zetten, maar er stond op " stof niet inademen" dus oprooken lijkt me nie gezond, Men toppen staan in een leegstaant huis ergenst in een kast met kranten allemaal rondom en zon luchtontvocher ergenst in de hoek van die kamer. En in 2 weken was het deftig droog :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...