Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dirkie1971

Verkeerde Ph

Recommended Posts

ik had nog een vraagje ik was zo dom geweest om maar bij 1 pot aarde de ph-waarde van de aarde te meten en nu lopen er een paar planten verschrikkelijk achter

die zaten 3 streep te laag 5,7 nu heb ik ze al 4 dagen weer op ph 6 maar zie nog steeds geen vooruitgang kan je ons hier over wat meer vertellen a.u.b : wat moeten we toch zonder je :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

Als je grond 6 rond meet dan zit er wat anders te wringen !

Ph6 is een perfecte waarde voor je medium.

FF verder denken, die Ph van je grond houdt ze niet tegen om vol te ontwikkelen.

 

SpeesCees :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

algemene vragen indoor / outdoor op de respectievelijke forums, niet in de breeders sectie. Deze is voor breeder gerelateerde vragen, niet voor reguliere vragen. Verplaatst naar indoor beginnersvragen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

Als je grond 6 rond meet dan zit er wat anders te wringen !

Ph6 is een perfecte waarde voor je medium.

FF verder denken, die Ph van je grond houdt ze niet tegen om vol te ontwikkelen.

 

SpeesCees :blink:

maar de ph van de aarde was 5,7 terwijl ik op 5,9 water gaf omdat de aarde uit de pot die ik wel gemeten had op 6,1 kwam en voor de rest behandel ik alle planten het zelfde het enige wat ik momenteel kan bedenken is dat het de grootste planten zijn ze daarom te weinig voeding krijgen . maar dat idee heb ik niet ze hebben wel de zelfde kleur bladeren en zien er ook het zelfde uit alleen de top vorming loopt zo,n end achter ze ruiken ook nog niet lekker terwijl dat bij de andere wel het geval is

 

:ph34r: jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet toch echt een andere reden zijn die 0,3 afwijking is niets raars. misschien drinken die grote meer en staan ze steeds droog?

Share this post


Link to post
Share on other sites
moet toch echt een andere reden zijn die 0,3 afwijking is niets raars. misschien drinken die grote meer en staan ze steeds droog?
hoe gek het mischien is maar ze drinken juist minder de laaste tijd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef je wel genoeg voeding/??

Ik weet niet of jeje ec meet of niet gef ff meer info.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoe gek het mischien is maar ze drinken juist minder de laaste tijd

 

 

Is helemaal niet zo gek :blink:

De meeste planten drinken tijdelijk even wat minder zo rond de 4/5-de week.

Bovendien is de temp. de laatste dagen behoorlijk wat aan het zakken en dat is dus ook minder verdamping.

 

Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar ik begrijp dat je op apparte potten kweekt zou het kunnen zijn dat je je watergiften niet hebt aangepast ten opzichte van de goed verder ontwikkelende planten,geef je de achterblijvers evenveel water dan heb je in no time een zuurstofarm medium,dan gaan deze planten nog verder achteruit,het is maar een hypothese,maar zou wel eens de oorzaak kunnen zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Geef je wel genoeg voeding/??

Ik weet niet of jeje ec meet of niet gef ff meer info.

 

gr ert

ik geef hesi iets minder akls op de fles staat samen met no mercy vleermuizen shit en keek dan per plant hoe veel ie dronk dat deed ik door van onderen af water te geven en te kijken hoe snel het water op gezogen werd

werd dat langzamer

dan stopte ik met water geven

en de kleinere planten gaf ik iets minder voeding

maar juist de plant die het in het begin het mooist uit zag die is nu ver,ver uit het slechtste

die loopt zeker 10 a 12 dagen achter op de mooiste als het niet meer is

en het eind is nog niet in zicht

ik zie nog niet echt verbetering bedankt voor je adviezen

 

daar ik begrijp dat je op apparte potten kweekt zou het kunnen zijn dat je je watergiften niet hebt aangepast ten opzichte van de goed verder ontwikkelende planten,geef je de achterblijvers evenveel water dan heb je in no time een zuurstofarm medium,dan gaan deze planten nog verder achteruit,het is maar een hypothese,maar zou wel eens de oorzaak kunnen zijn...

d

daar dacht ik ook aan

en ben dat nu aant probeeren je hoort het hoe het gaat bedankt voor je advies

 

Is helemaal niet zo gek :blink:

De meeste planten drinken tijdelijk even wat minder zo rond de 4/5-de week.

Bovendien is de temp. de laatste dagen behoorlijk wat aan het zakken en dat is dus ook minder verdamping.

 

Tokkie

nee ik bedoelde die plant die het zo slecht doet die drinkt minder dan de rest maar is wel het grootst bedankt voor je advies

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn de planten waar je over praat: planten uit zaad opgetrokken.

 

Zo ja, maak je dan geen zorgen om het verschil, dat ligt nu eenmaal dat zaailingen niet uniform zijn.

 

is maar een id'tje :smoke

 

:no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...