Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
duderstyle

Welke Wiet En Hoe?

Recommended Posts

hej,

 

Ik wil voor een afstuudeer porject wiet kweken.

 

Nu weet ik totaal niet waar ik moet beginnen.

Ik weet dat ik wiet zaden nodig heb maar voor welke plant. Wat doet het, het beste bij mijn omstandigheden.

 

 

Ik heb thuis (binnen) de volgende omstandigheden:

- 20 Graden

Snachts zou het wat kouder kunnen zijn maar ik heb ook een klein electrisch kageltje.

- TL verlichting (kleine meter) of een halogeen lamp (gespeld op uitspraak)

 

fotos van de lampen:

http://www.myfilehut.com/userfiles/14775/IMG_0431.JPG

http://www.myfilehut.com/userfiles/14775/IMG_0432.JPG

http://www.myfilehut.com/userfiles/14775/IMG_0433.JPG

http://www.myfilehut.com/userfiles/14775/IMG_0434.JPG

 

Ik wil de plant in mijn kamer zetten waar ik zolang het kan gebruik maak van daglicht door de ramen en bij schemering overschakel naar de Tl lamp en/of de halogeen lamp.

 

 

1 plant is voor mij genoeg.. bovendien kan ik der zelf ook nog wat mee als het goed lukt :specool

 

Alvast bedankt,

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik weet dat het bij lezen begint. Dat heb ik ook veel gedaan. Ik kom zo veel soorten wiet tegen maar ik weet echt niet wat het beste werkt. Zo weet ik van Lowryder dat die het al goed doet in de vensterbank maar hij blijft weer zo klein.

 

Ik kijk zo even over die vragen en ja die heb ik op talloze andere websites ook doorgelezen.

maar bij mij is de situatie net wat anders. Ik wil voor 1 keer zon plant kweken.

 

Ik denk dat bij mij de ph het grootste probleem is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke,

 

Ik heb dus even verder gelezen op het forum enzo, en ik zie idd in dat het niet zo gemakkelijk is.

 

Denken jullie dat er een oogst komt als ik een makkelijk kweekbare plant gebruik (iets van lowryder ofzo) en die bij dag licht en tl licht belicht zon 18 uur. en daarna gordijnen dicht en de ruimte afdekken met zwart pvc?

 

Ik kan er een ventilator bij zetten en snachts een kacheltje om de warmte stabiel te houden. Ik heb gelezen over de PH en EC waarde en dat normaal kraanwater geen goede waarde heeft.

Ik kan alleen nergens vinden hoe ik de PH van kraanwater kan beinvloeden :specool .

 

Verder kan ik de plant dan kweken in "Pokon" (kunstmest) en bij voeden met ander spul.

 

Gaat het zo werken denken jullie?

en anders is het misschien nog een optie om een buitenplant te plaatsen?

 

thx dudes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je hier geen info kan vinden over ph waardes ;) neem dan een andere plant of boom voor je studie :smoke sorry maar er is hier een SHIT LOAD aan info succes :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas kan je niet op PH zoeken. Ik ben wel benieuwd bij wat voor studie je dit als afstudeerproject kan gebruiken?

 

Het beste wat je ff kan doen is alle stickies door nemen, alle topics bovenaan de hoofdtopics. Als je begrijpt wat ik bedoel....

 

Dan heb je de meeste info die je nodig hebt en weet je ook waar je op moet zoeken. succes dermee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor wereld orientatie (opleiding tot leraar) moet ik een project maken voor 60 minuten + 50 paginas aan tekst werk met het onderwerp drugs.. om effe orgineel aan te komen wil ik daarom zon hennep plant kweken..

 

Het allerbelangrijkste is te weten welke.. ik heb een video gezien waarin k2 aangeraden word omdat hij makkelijk kweekt en ook de lowryder. dat is het belangrijkste.

 

en wat je zegt kobus de rest kan ik wel uit de stickys halen, maar vaak gaan stickys over situaties waarbij een hele opstelling word gebruikt voor de kweek..

 

maar wat ik zei het belangrijkste is te weten komen welke plant ik moet gebruiken.

 

wel bedankt voor de reacties :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

high dude,

 

pH kan je naar beneden afstellen met heldere natuur azijn of citroensap(zonder olie)

Of natuurlijk een flesje pH min.. op phosfor basis.

Zonder pH meter is dit niet te doen..

optie is regenwater, dit heeft een redelijk pH.

 

ja er komt altijd wel wiet an, maar hoeveel en van welke kwaliteit ligt aan jouw als verzorger..

welke soort plant je wilt gaan opkweken, tsja?

Euh een PPtje, of een ander makkelijk soortje, kiezen uit tig verschillende soorten moet je zelf doen, maar neem een makkelijke plant uit de indica familie.

 

onder daglicht bijverlicht met TL, heb ik een vette santa maria opgekweekt, ze ging wel onder een 600watter nadat ik der in de bloei heb geforseerd.

 

Pokon, niet doen, neem een basis voeding van een goed merk, of neem biologische voeding zoals visemulsie(stikstof) guano drek(phosfor) wormemest etc.

Denk aan de N-P-K stikstof, phosfor, kalium...dit zijn de drie primaire voedingstoffen die een palnt nodig heeft..

 

Ze gebruikt in iedere fase van de cyclus een andere hoeveelheid van die stoffen, dus laat je goed informeren hoe of wat..

 

enneuh buiten zal ik der geen meer neerzetten..

 

suc6 duderstyle

 

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

woow dat is een assload aan info :specool thanks ik ga effe rond kijken maar hej dokkie ik vind de white widow of lowryder zo chil der uit zien. Wil het daar niet mee ??. Ik ga wel effe in de tuin spulle kijken wat voor gedoe ik kan vinden voor de voeding. iig. thanks ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

weetje wat ik ga gewoon effe opzoek naar een growshop met goedkope zaden en ik koop een paar skunk soorten.. zon lowryder en een early girl schijnt het ook wel goed te doen met wat lagere temperaturen.

 

Ik post wel hoe het gaat :specool

 

chill uit, thx voor de tipsz enzo ;)

 

owja wat vinden jullie van dit :smoke ?

 

http://www.elephantos.com/product_info.php...products_id=543

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...