Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
fastlane

Hollands Hope

Recommended Posts

hey kenners,

 

Ik heb 6 plantjes hollands hope waarvan 3 bij een kennis en 3 in mijn tuin.

Ik verbaas mij over het feit dat de 3 bij die kennis geheel paarse toppen hebben, terwijl de planten die ik thuis heb staan totaal groene/witte toppen hebben.

 

Ik vroeg me af hoe dit nou kan komen. Het is allemaal dezelfde soort(hollandshope) ze hebben alleen een iets andere omgeving. Thuis heb ik 2 planten in de volle grond welke egt monsters zijn geworden en een wat kleiner plantje in een pot. De 3 bij een kennis staan op een dakterras en staan in 20-25 liter potten.

 

Ik heb van de paarse planten al wat toppen afgehaald en deze zijn egt helemaal paars, als je ze zou zien zou je zeggen dat het purple wiet is. Ook zijn die paarse zon 2 weken eerder begonnen met de bloei.

 

Iemand een verklaring? :lol:

 

groet fastlane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paars = negatiefe stress.

 

Sommige hebben er binnen ook last van.

Als je een plant maar genoeg strest word ie bijna altijd paars.

Kan verschillende oorzaken hebben

-Koud. Door temp of nat en wind

-Kleine potten.

-Voeding.

etc.

 

Dak terras is meestal iets minder ideaal dan tuin.

 

In een tuin scheiden planten, bomen, stenen en grond veel warmte af snachts.

Op een dakterras is dit veel minder natuurlijk en veel minder lang

 

Denk dat je het in de potgrote en/of kou moet zoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk wel dat ik het weet:

 

 

hij heeft je hh laten vergaren in het begin maar hij wou niet dat jij erachter kwam

dus heeft hij bij de growshop een paar stekkies opgehaald alleen hij wist niet dat hij per ongeluk

purple stekkies had genomen

 

dit lijkt mij de juiste verklaring!!! :lol: :wacko: :wacko: :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

HH kan kleuren, volgens mij is het zo dat de paarse kleur er echter alleen in komt bij koude nachten, dat kan een verschil zijn (plaatsing). Bovendien speelt de hele gesteldheid van de plant hier een rol bij, dus pot/volle grond kan beduidend verschillen.

 

Er is een verschil tussen paarse toppen en paarse stelen. Paarse stelen kun je al krijgen met een stek. Ook een gestreste HH zal eerst toch echt groene toppen aanmaken. Onder bepaalde omstandigheden zullen ze later eventueel rood kleuren. Of dat nou stress is, tja.. wie zal het zeggen. (Wie?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn stelling al gegeven.

 

Blijf erbij dat paars negatiefe stress =

Het is wel zo dat hete ene soort er vatbaarder voor is dan de ander en dat sommige soorten het altijd doen.

 

En dat ik zeg negatiefe stress wil niet zeggen dat het effect ook negatief =

 

 

Verhaal:

5 jaar dezelfde binnenkweek gedraaid met laatste jaar hetzelfde soort.

1 nacht in december: kachel stuk. lekker liggen slappen, niks doorgehad.

na 3 dagen kwamen we er achter. Dit omdat de lampen overdag brande en het dan warm genoeg was.

Temp history gaf aan dat de nachten 3 nachten lang gemiddeld 5 graden geweest waren.

Resultaat: Kweek met licht paarse toppen.

 

Buiten hebben we soortgelijke ervaringen gehad.

 

KOU = Negatiefe stress

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volle grond verliest een stuk minder snel warmte dan potten doen, temperatuursverschillen zijn dus ook een stuk groter in potten. Cannabis maakt sneller anthocyanin pigmenten aan wanneer het koud wordt, wat dus voor die paarse verkleuring zorgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat de aap zegt :-) en genetische aanleg.

Negatief? Welnu, extreme temperatuur verschillen zijn niet prima, maar sommige kunnen aardig wat hebben.

Zou de smaak anders zijn? Heb zelf wel eens gedacht dat de paarse iets scherper zijn..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm.. ik geloof niet dat kou zo ernorm negatief hoeft te zijn. Kijk eens naar de streken waar de indica's vandaan komen, daar kan het zo heet zijn dat de hars over de bladeren smelt en 's nachts zo koud dat de gestolde hars weer de bladeren beschermt. Dat zijn uiteraard andere planten en niet te vergelijken met ide van ons.. Hoewel.. Double Fun kan tot -5 celcius hebben....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vandaag dus een jointje gedraaid van die paarse troep. Het ruikt wat minder goed dan de groene toppen die ik al uit mijn planten heb gehaald, maar het smaakt wel goed en absoluut niet naar purple. Je wordt er ook wel redelijk stoned van :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zla wel is even een foto plaatsen van mijn paarse hh

die gae ook al beschreef ik heb helemaal geen stres

med_gallery_6226_559_283233.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...