Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cascade

Man/vrouw --bestuiven

Recommended Posts

hoi mede tuiniers.

 

Kwam vandaag tot de ondekking dat er tussen mijn durban poison een man zit.

Nu wil ik die graag met 1 vrouw samen hun gang laten gaan zodat ik zaadjes krijg.

Ik haal ze allebij er tussen uit en breng ze naar een vriend toe.

 

En dan gewoon de natuur zijn gang laten gaan???

Hoe vang je de zaden gemakkelijk op???

En ik wil ook wat stuifmeel bewaren , hoelang kan dit

 

gr. jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt er ook voor kiezen om de man alleen te isoleren, suifmeel op te vangen en slechts een gedeelte van je plant te bevruchten met een penseeltje (de onderste toppen is het beste, weinig kans dat stuifmeel dan doordwarrelt naar lager gelegen toppen). Staat ergens beschreven, gebruik de zoekfunctie.

 

Stuifmeel is maar heel kort te bewaren, en als het nat of vochtig wordt is het niet meer bruikbaar. Dus bewaren helaas kan niet. De zaadjes komen gewoon in je plant te zitten in je toppen, die oogst je mee en haalt ze uit je wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je het stuifmeel op hebt gevangen, kun je het in een kokertje van een fotorolletje bewaren en in de vriezer leggen.. zou dit alleen doen als het echt niet anders kan, bij vers stuifmeel zal de kans op bevruchting aanzienlijk hoger liggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...