Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
blow

Ph Afwijking

Recommended Posts

Hey een vraag ?

Ik zuur altijd alles af tot ph 6.0 en om de 2weken eik ik de ph meter,

dat is nu 5 weken niet meer gebeurt :no stom stom idd .

sinds nu 2 weken ongeveer is mijn veldje langzaam aan gelig aan het worden week 5b

dus ik chekte net de ph meter met water wat normaal 8.8 is was nu 8.4 dus o,4 zuurder

zou dit de oorzaak kunnen zijn ?

wat ik zelf niet indirekt denk hoor .... omdat de ideale ph volgens de meeste tussen 5.8 en 6.5 ligt

dus dat zou betekenen dat ik elke x afgezuurd heb met een ph van 5,4 wat wel erg zuur is :whistling ik hoor graag van u wat u ervan denkt

mvg Blow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan aan meerdere dingen liggen... Topic verplaats ik ff naar ziektes, bekijk daar de sticky even en vul de info aan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

kalibreer je pH meter en meet je grond pH zou ik zeggen... dan zie je het effect. pH meter iedere twee weken minimaal ijken. en water van pH 8,8??? Waar is dat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ok dat begrijp ik idd ik zal morgen kijken naar de ph van het medium en ja

zeker stom van me , wat ik zeg normaal elke 2 weken eiken :no

 

ph 8.8 is in het westland ,met de kraan op heel koud en goed door laten lopen :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij hebben hier (Den Haag) pH 8.4, dus 8.8 zou ook wel kunnen.

 

PS. een afwijking van 8.4 naar 8.8 is heel wat anders dan van 5.4 naar 5.8

 

Kijk maar eens hier om te zien hoe je pH verloopt bij het toevoegen van zuur. Als het goed is dan merk je dat ook bij het afzuren. Bij de ene pH waarde hebben een paar druppeltjes pH- al veel effect terwijl je bij andere pH waarden bijna niets merkt van een paar druppels pH-

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wij hebben hier (Den Haag) pH 8.4, dus 8.8 zou ook wel kunnen.

 

PS. een afwijking van 8.4 naar 8.8 is heel wat anders dan van 5.4 naar 5.8

 

Kijk maar eens hier om te zien hoe je pH verloopt bij het toevoegen van zuur. Als het goed is dan merk je dat ook bij het afzuren. Bij de ene pH waarde hebben een paar druppeltjes pH- al veel effect terwijl je bij andere pH waarden bijna niets merkt van een paar druppels pH-

 

Ja dat klopt john dat t zeker anders iig veeeeeel e malen zuurder als je van 5.8 naar 5.4 gaat als van 8.8 naar 8.4 tenmiste als ik me huiswerk goed gedaan heb :no

alvast bedank voor jullie snelle reacties mensen top forumpy :whistling

 

ja dat klopt john die afwijking is inderdaad anders maar ik wou

er eff mee aangeven dat de meter 0.4 afwijkt omdat ik het met water getest heb ....

dus dan neem ik ook aan dat als ik standaard 6.0 aan hou dat ik dan nu ook 5.4 heb gegeven :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...