Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
seba

Beginner Testkweekje (spaarlampen)

Recommended Posts

:wOOt hoi allemaal,

Mijn eerste kweek!!! B)

Ik ben vanplan om later guerilla kweekjes te doen maar eerst wil ik gewoon eens een (spaarlamp) kweekje testen.

De foto's zijn van men groeikast.. kep ook nog een bloeikast (veeeel hoger :D ) Maar kwou die nog niet leeghalen omdat ik dacht dat ze nooit zouden uitkome :wOOt

 

Dus het prille begin ... een testkastje maken .. met simpele spaarlampjes(4 X 75 watt) van "de gamma" in een zelfgemaakte bamboo-constructie ;) en een zelfgemaakte reflectorkap:

med_gallery_5407_473_229781.jpg

 

 

 

 

 

Pc fannetje ook gelijk ff geinstalleerd B)

 

En dan ... Hopen maar dat de zaadjes ontkiemen ... spijtig :wOOt eentje (van de twee maar) heeft het niet gehaald ... ontkiemen dus...

med_gallery_5407_473_408605.jpg

 

 

 

 

 

En dan na een paar dagen :lol: het zaadje kwam boveuh!!! (sorry voor de vage pic) :

med_gallery_5407_473_79559.jpg

 

 

 

 

 

En nu op het moment ziet die er zo uit:

med_gallery_5407_473_221122.jpg

 

 

 

 

 

Voila dat is het voor momenteel :whistling

Ff nog wa info...

Lv= te laag :S zeker geen 70 % maar we doen ons best en we sproeie de kast heel veel B)

ph= Zou normaal goed moeten zijn

Temp= juist bij de plant zo een 27 grade... mss ietsje te veel maar daar hebben we nog wel oplossingen voor

-De van staat altijd aan en hij doet zijn job goed :no

 

Graag wat commentaar .......

Ciao

seba :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
mooi hoor! :no

zien me der wel 60 watters uit :lol:

suc6 growertjen

:whistling afgezet door de fucking gamma

:P

Nee gebt gelijk ..vergissinkje 60watters

Share this post


Link to post
Share on other sites

LV hoeft niet zo hoog. Het is geen stekje.

50% is zat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahja nog een vraagje :whistling hoe krijg je de "stam" van zo een plantje steviger ? (kheb al gezocht en kvind niks :no )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licht, je spaarlampen zo dicht mogelijk op het plantje hangen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook door kleine ventilator neer te zetten, maar niet rechtstreeks op de plant laten blazen. of heb ik het hier mis ?

 

gr G!rly

Share this post


Link to post
Share on other sites

:no update en wat vraagjes...

Kwil een stevig plantje dus heb ik een fan geinstalleerd die een briesje bezorgt aan men plantje (het plantje staat nu lichtjes te trille)

 

Dit is het plantje .. groter geworden maar is dat wel slecht te zien op deze pic

med_gallery_5407_473_245802.jpg

 

 

 

Nu heb ik die twee fans (afzuig en dan diegene die een briesje bezorgt) op één schakelaar aangesloten waarbij je de voltage kunt kiezen ... (voor de duidelijkheid ff een pic)

med_gallery_5407_473_327494.jpg

 

 

Na een paar uurtjes te hebben gedraaid word deze vrij warm...

Zou het gevaarlijk kunnen zijn (die fans met de motortjes ofzo)?? Of mogen deze gerust 18 uur aan elkaar aanstaan???

OF is het mss beter dat ik ze niet op 12volt zet maar op 9 en dan 18u ?? ik kan namelijk kieze he :whistling

 

Foto van de "bries-fan"

med_gallery_5407_473_153681.jpg

 

 

 

:P ciao ....

seba

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ziet er leuk uit

 

maar zijn dat nou 11w lampen of 60w ?

11 watt spaarlampen is gelijk aan 60 watt licht of zoiets :no ik kan der zelf ni echt goe aan uit

Maar in principe zijn ze 60watt

Share this post


Link to post
Share on other sites
ook door kleine ventilator neer te zetten, maar niet rechtstreeks op de plant laten blazen. of heb ik het hier mis ?

 

gr G!rly

 

 

Tuurlijk niet "wijffie" :no

 

 

Tokkie xx

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 watt spaarlampen is gelijk aan 60 watt licht of zoiets :P ik kan der zelf ni echt goe aan uit

Maar in principe zijn ze 60watt

Nee je bekijkt het verkeerd. Deze 11 watt staat gelijk aan evenveel licht als een 60 watt gloeilamp.

 

Tip: Zet alle 4 je spaarlampen dicht bij elkaar en dan alle 4 precies boven je plantje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat helemaal goed zo..........Probeer je lamp er zo dicht mogelijk op te houden, En je hoeft zaaingen niet zo nat te hebben, Ze hebben goede wortels en drinken uit de grond. Als je de bladeren altijd nat houd kunnen de wortels lui worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

Ik heb em wat droger gelaten en het werkt fijn ...

Ik heb de lampen nu horizontaal gezet .. naart schijnt meer licht ... goeie beslissing??

Hier een pic...:

med_gallery_5407_473_68341.jpg

 

 

 

comment welkom :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat helemaal goedkomen zo, probeer je lampen lekker dicht op je plantje te zetten.

 

en kijk uit niet te veel water het is nog een heel klein plantje dus heeft nog niet zoveel nodig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!!

Hij is eigenlijk wel mooi gegroeid...:

med_gallery_5407_473_199422.jpg

 

 

MAAR :lol: hij (of toch hopelijk zij) krijgt rare plekken op de bladeren .. en van die rare halve bladeren .. hier wat pics .. weet iemand wat het is en hoe het op te lossen ???

med_gallery_5407_473_172935.jpg

 

med_gallery_5407_473_53962.jpg

 

 

Er zijn ook zo van die lichtgele plekjes op sommige bladeren ??

Aub help me :wacko:

Ciao

seba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe diep is de aarde? Zit er mest in? Zitten er gaten onderin de bak? Geef je puur water of met voeding? Welke voeding? Weet je de ph?

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

De aarde is niet erg diep, Mest zit erin, Er zitten geen gaten onderaan, Uim kgeef water zonder voeding.. De ph zit juist

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De aarde is niet erg diep, Mest zit erin, Er zitten geen gaten onderaan, Uim kgeef water zonder voeding.. De ph zit juist

 

 

2seba

 

kan veel zijn teweinig licht , teweinig voeding , teweinig aarde , teveel water kort om te veel stress !!!!

 

verwacht nix van deze opzet . ;-)

 

Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...