Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Beljam  overgrower

Lambsbread jamaican soortje

Recommended Posts

Greetz peepz,

 

heb net eens het forum afgezocht met de zoekfunctie naar Jamaicaanse(oftewel zoals ik het liever heb west-indies wiet) nl Lamsbread, weinig gevonden zou ik zo zeggen.

 

mijn grote liefde is Rastafari en ben een enorme reggae addict dus het logische gevolg is da ik ook wel ferm geintresseerd ben naar de Lamsbread genen al is er heel weinig van te vinden... :no

 

nu heb ik ten tijde van OG al het een en ander kunnen lezen;

 

Zo zou Lamsbread een pure sativa moeten zijn gekruist door verschillende wietjes door de jaren heen.

In tegenstelling tot wat de meeste mensen denken is dat in Jamaica de wiet niet altijd groeide!!

met de komst van de afrikaanse slaven is het zo wat in gang gekomen, de slaven hadden wiet bij uit afrika waar veel zaad in stak die ze dus weelderig lieten groeien in de west-indies!

Na een tijdje kwamen ze in de oogsts-maanden handen tekort en werden tijdelijk Indische werkkrachten ingeschakeld die na de arbeid van enkele maanden terug naar India vertrokken. India heeft een oer-oude ganga traditie en rookten ook heel wat af, de wiet die zij meebrachten werd ook geteeld door de afrikaanse slaven en zo ontstonden kruisingen, door jaren heen telkens de zaden van het voorgaande jaar te zaaien kreeg je de meest lekkere wiet uit de geschiedenis; Lamsbread!!

 

En geloof mij Lamsbread is de TOP!! geen enkele westerse wiet soort die opgefokt is als wat kan hier aan tippen! Heb hier ooit eens van kunnen roken, Lamsbread die gekweekt werd in een van de franse eilanden rond Gwadada en Madinina en meegenomen werd door een maat van mij die van die kanten is

De geur is zoet, de smaak ook maar een enorme haze injectie, veel beter dan de latere haze soorten, die vermoedelijk uit deze soort komen, maar de haze smaak komt door de Indische wiet dus kunnen ze Haze ook daaruit ontwikkeld hebben...

 

Het ras wordt door rasta's in stand gehouden, kan ook niet anders want dit is echt de hoogst gewardeerde wiet voor spiritueel doeleind, als je de geschiedenis van de soort zowat kent begrijp je zoal waarom! maar er schijnt erg moeilijk aan te geraken zijn, de pure vorm wel te verstaan! want er worden ook al heel veel skunk soorten gekweekt en de echte Lamsbread genen zijn aan het uitsterven zo lijkt!

 

Wie weet hier meer over? vertel mij, deel je menig!

En wie weet er ergens zaadjes te vinden van deze soort? Ik weet dat Sensi seeds er staan heeft in hun kweekruimtes en High Quality waarschijlijk ook, ikzelf heb een Bob Marley's Best staan(valt goed te vergelijken als je het juiste pheno hebt) maar ik ben op zoek naar de originele zaden, de echte Lamsbread!

 

Meschien het beste eens vragen aan mijne maat maar wie weet heeft hier ergens iemand deze liggen en gekweekt zodat de soort al wat aangepast is aan ons klimaat, hoe meer bronnen hoe beter, dan kan ik de beste uit selecteren om verder te gaan!

 

Jah guidance & protection!

 

B.O.G.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had er nog nooit van gehoord , maar klinkt wel interessant. Laat ff weten hoe je zoektocht is afgelopen.

 

Peace, love and harmony (van een andere reggaeman)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben wel beniewd ik hoorde altijd dat het juist wat minder is die jamaicaanse weed

een vriend van mij is er geweest en vertelde dat,

maar niets over lambsbread

 

 

 

mzzl kc

Share this post


Link to post
Share on other sites

als gewone toerist zal je hoogstwaarschijnlijk gene lamsbread krijgen, enlel purples of skunk soorten uit jawel usa en nederland of zoals veel gewone slechts bushweed! een klein eilandje waar zulke grote hoeveelheden ganga vandaan komen kunnen niet allemaal in de volle zon zijn gegroeid he... :no

 

vraag ernaar en zelfs dan zal het moeilijk zijn de echte te pakken te krijgen, zoals ik al zei is de soort weggedrongen door de comerciele soorten en wordt slechts in stand gehouden door rasta's met een spiritueel opzicht(daarnaast kweken ze ook andere soorten om door de dag te roken) maar Lamsbread word ge-offerd aan Jah als brand-offer, gerookt om in spirituele hogere sferen te belanden, als blanke toerist met de camera zal je er niet vlug te pakken krijgen, als rasta zeker wel, maakt niet uit of je blank of zwart bent, tenzij je bij Bobo's bent, die zijn niet echt gesteld op blanke mensen om het maar mooi uit te drukken...

 

SelassieI guidance!!!!

Bless

 

B.O.G.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heavy ik word steeds nieuwsgieriger

en ja man hij zal best de commerciele gehad hebben

doen ze hier ook nog met toeristen :no

 

 

 

 

greetings kc :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm KC Brains heeft ze wel in 1 van zijn soortjes zitten (Brain's Choice) (Lambsbread Jamaica '94 x Leda Uno '96 x White Widow )

 

En MedicalSeeds heeft Lambsbread x Skunk op de plank liggen...

 

Hemcy heeft ook een Jamaican soortje op de plank liggen genaamd jamaica die volgens hun puur Lambsbread is...

 

This well-known pure lambsbread ganja from the Blue Mountains was Bob Marley's inspiration. The Rastafarians declare that this is the best strain on the Island. It grows to medium height and makes you feel Irie. Grow this early flowerer outside or use a windblower to make it firm and strong. Very attractive bushy ganja plant.

 

Jamaica.jpg

 

PS. Je schrijft lamsbread, maar volgens mij moet dit lamBsbread zijn... Topic titel even aangepast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als ik het goed begrijp komt dat uit de renstal van Nol en dat betekent inderdaad dat authentieit het wint van het geld.

 

Nol heeft oog voor genetica ..

 

Ik krijg er nu al trek van ...

 

:no

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks for the info!

 

zal wel lambsbread zijn, inderdaad, weet het nu niet zeker, maar mijn gevoel zegt dat dit niks meer wil zeggen dan "brood van het lam" een Goddelijke betekenis dus :no

 

Jah bless!

 

 

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

Share this post


Link to post
Share on other sites

We kijken uit naar je verslag Beljam, vanzelfsprekend wel met een paar mooie pics hé :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou Rastafari,

 

Ik ga je ook volgen, je doet me zo sterk aan iemand denken. :P

Toen ie 16 was droomde ie van Jamaica en luisterde iedere dag naar de strakste reggea van toen. :lol:

 

Roots, Steelpulse, Black Uhuru, Linton Kwesi Johnson etc etc ...

 

Jammer dat zijn moeder niet wou dat ie dreads nam, hij mocht nog net aan zijn kamer in de traditionele kleuren schilderen. :no

 

Rood van het bloed dat vloeide in de rivier en kwam van de doden slaven

Geel van het goud dat de blanken van ze stolen

Groen voor het land wat ze niet meer terug gaven ...

Zwart voor de kleur van de mensen die zij verkochten als beesten.

 

Zijn eerste zaadjes waren Afghanies van de Sensiseeds 10 stuks voor 100 gulden ...1986

snel onder een bouwlamp van 1000 watt en per ongeluk groeide er nog kleine topjes aan ook.

Niet dat zij de tijd en kans kregen om een echte boom te worden, bij de eerste haartjes was het namelijk wel hoog tijd om de chillom te vullen.

De connectie was er toen al ... kweken was voorbestemt !!

 

Wie o wie kon dat nou zijn ? :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jow jopie, nee ik zat op een ander reggae festivalleke in ons belgenlandje op dat moment, iets kleiner en gezelliger! vond wel jammer da ik Sizzla heb moeten missen!!!

 

& Warrior, het zal ik niet geweest zijn hoor, in '86 was ik nog niet echt op de hoogte van de cannabiswereld, zou ook raar zijn voor iemand die net zijn comunie heeft gedaan he :wOOt

 

 

by the way, die hemcy ziet er wel een goei merk uit, iemand ervaring met iets uit die lijn?

die alpha bud ziet er me ook veel belovend uit :wOOt :wOOt B) :lol: :D ;) :no :whistling :P

in alle geval die jamaican staat bovenaan de te bestellen zaden volgend jaar!!!

 

bBess

B.O.G.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah man... Lambsbread heeft naam als spiritueel soortje uit Jamaica... Santa Maria uit Brazilie heeft ook zo'n naam... ik wist niet dat pure Lambsbread uit zaad te krijgen was... meteen nemen! Wel had ik gehoord van DNA's Lambsbread kruising:

 

With amazing flavor and smell and an outstanding buzz, the guys at DNA Genetics have

done an excellent job in creating this very special plant. The Sharksbreath is a highly

potent top notch weed and a connoisseur's delight. Short stout plants pack on frosty

and very dense colas. A heavy feeder, good air flow is also required to prevent bud rot.

A great low odor variety for the grower wanting a special headstash.

 

Name Dna Sharksbreath

Genetics 80% Indica / 20% Sativa

Specifics GWS x Jamaican Lambsbread

Flowering Time Indoor: 9 weeks

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wie o wie kon dat nou zijn ? :whistling

 

Haha en 20 jaar later is ie nog steeds niet genezen verklaard.. en nog steeds Afghanen!!! Mooi verhaal weer :no

 

Klinkt erg interessant dat soort, ik hoop dat je succes zal hebben bij je zoektocht Beljam overgrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lambsbread als je het binnen kweekt is de bloeitijd 24 tot 28 weken !! weet waar aan je begint

Er is een moederplant in nederland, het is de basis van dreadlock en warlock. :) maar voor een sativa roker de moeite waard ! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat doet de soort buiten in ons klimaat ? Lijkt me namelijk best een lekker wietje voor volgend jaar. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd, 20 weken hier is niet echt een optie :verrygood

 

Meer iets voor zuid-spanje ofzo... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
p/s Is kc brains dan van nol?

Nee maar die werken wel nauw samen. Ons kent ons zeg maar...

 

 

Ik heb hier een tijd terug al eens een post gedaan over Lambsbread, maar ik krijg hem met de search niet tevoorschijn helaas. :verrygood

 

Het lijkt me inderdaad moeilijk te achterhalen omdat de Hollandse en Amerikaanse genen inmiddels de hele wereld over gaan en zelfs traditionele soorten verdringen. Indiase hash kan tegenwoordig in theorie gemaakt zijn van een Hollandse Skunk vanwege de hogere opbrengsten...

 

Ik heb wel Jamaicaanse geperste wiet gerookt met veel zaden erin. Misschien dat dat een manier kan zijn om aan oorspronkelijke zaden te komen, maar het blijft natuurlijk koffiedik kijken. Waarschijnlijk zullen ze slecht kiemen, veel variatie vertonen en allemaal een verschrikkelijk lange bloeitijd hebben, maar met een beetje mazzel zit er iets tussen wat lijkt op de door jou gezochte Lambsbread. In die Sensi-kruising zit zeker weten indica, dus voor je door terugkruising in de buurt komt van de oorspronkelijke plant ben je wel een paar jaar verder. Ik zou een onooglijk zakje Jamaican brick-weed halen waarvan je vrijwel zeker weet dat het import is en dan hopen dat er iets wil ontkiemen. Of je gaat op vakantie met een duidelijk doel voor ogen, maar waarschijnlijk zal het op het touristische Jamaica niet meevallen de real deal te vinden tenzij je goede connecties hebt. Zelfde verhaal als met de touristen die wietzaden halen op de Albert Cuyp... Bagger.

 

Of 'infiltreer' in het wereldje en doe de juiste connecties op, zie de post van thedogsbollox...

 

Maar buiten...?!? Dan hebben we in dit land nog wel een paar jaar broeikaseffect nodig vrees ik. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geile fanleaves !

Enne idd, beetje lange bloeitijd voor buiten, was er ff niet bij met m`n kop. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...