Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
gozer19

Voedingslijn Hesi

Recommended Posts

ik maak nu gebruik van de voedingslijn van hesi maar ik denk dat ik toch maar weer terug stap naar de voeding van house&garden ik bedoel die 2 compenenten voeding a en b

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tip: maak je eigen voeding naar behoefte :no

Ik heb vandaag 2 ml fosforzuur 85% opgelost in 10l water (uiteindelijke pH ong. 5.5) , krijgen ze vanavond te drinken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb hesi bloeivoeding, helaas kan ik er nog niks over zeggen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ook niet, gozer, ik gebruik pH papier ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb geen van beide geen papier en geen meter maar volgens de shop hier in de buurt is het meten van de ph niet nodig vind het zelf ook maar een beetje vaag denk toch dat ik de volgende ronde weer terug ga naar mijn gebruikelijke voedings lijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik hesi gebruik is de ene keer 6,8 en de andere keer 6,6 en dat is ff te hoog vind ik zelf heb hem liever op 6,0/6,1.Ph meter is echt nodig als je op het einde loopt en je gaat alleen water geven knalt je ph omhoog .

PH METER is dus nodig al zeggen ze van niet .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gebruikt :

 

Hesi TNT

Hesi Bloei

Hesi Fosfor+

 

Ik had nog een vraag ik ga nu week 6 in van van de bloei periode en twijfel eigenlijk om te stoppen met de fosfor+, en in plaats daarvan PK 13/14 te geven nog 2 weken.

 

Zou dit aan te raden zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@John991 Ik had nog een vraag ik ga nu week 6 in van van de bloei periode en twijfel eigenlijk om te stoppen met de fosfor+, en in plaats daarvan PK 13/14 te geven nog 2 weken.

Zou dit aan te raden zijn?

 

In plaats daarvan had ik de Hesi Supervit erbij genomen. Dat is in kweekland ook best bekend goedje en niet voor niets. Dat goedje wordt ook vaak in combinatie met andere voedingslijnen gebruikt.

 

Naar mijn bescheiden mening is Hesi hele goede synthetische voeding vooral voor aarde. Zeker in combinatie met supervit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je geen ph meter hebt vind ik dat je niet met wortelstimulator en/of pk 13/14 mag werken.

Als ik zie wat bijv. rhizotonic met je ph doet ben je vreselijk aan het gokken als je dat zonder ph meter toe gaat voegen.Je zit zomaar op een ph van 9-10 !!

 

Ik heb al vaker geschreven maar eigenlijk is een ph meter gewoon een MUST !!!

 

Zeker als er ook maar iets mis gaat is het eerste wat ik wil weten of mijn ph goed is.

 

Gewoon kopen zo'n ding. Dan ga je maar een zaterdag minder stappen :smoke

 

suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wortelstimulator van hesi heeft geen invloed op de ph en ec !

Het zelfde geld voor fosfor plus. De hele hesi aarde voedings lijn hoef je de ph niet te corrigeren omdat de voeding dat zelf doet !

 

Goede voeding en prijs! Ik zelf gebruik wanneer ik op coco's kweek bijna altijd hesi ! (hier wel ph corrigeren)

 

Ik heb ook de aarde lijn gebruikt en was hier zeer tevrede over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij deze nog even de reactie op een mail die ik geschreven had aan de mensen van Hesi zelf :

 

"De fosofor plus is de pk op aarde, omdat er in de bloei-complex all een goede portie P en K zit, geven we de fosofor mee vanaf de 2de helft bloeitijd.

De lagere waarde is goed omdat je op aarde niet spoelen kunt, met PK hopen ze zich op, wat resulteert in een veel harde (minder zacht en zoet) smaak als je het met PK 13-14 doet.

Ga je voor de grammen dannis PK 13-14 een optie ga je voor je rokertje dan is de Fosfor plus exact het juiste om the gebruiken."

 

Ik heb besloten het te houden bij de Fosfor+ en gebruik nu ook Hesi Supervit erbij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

spees cees gebruikt ook hesi,en die is echt niet gek :P ,nou ja een beetje dan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hesi voor mijn buitenkweek gebruikt. Soortje NLX en ik moet zeggen: het ziet er niet uit, maar is o zo lekker en je wordt er o zo stoned van! Kan het alleen niet ergens mee vergelijken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...