Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

flappie32

4x 600 Watt 70 X Witte Soort

Recommended Posts

Hallo, dit is mijn eerste kweek. Ik gebruik 4 x 600 watt en gebruik 4 liter potjes. Ik heb de plantjes 2 weken laten voorgroeien...het was de bedoeling dat de plantjes max 7 dagen zouden groeien maar vanwege omstandigheden (opbouw van de ruimte was nog niet klaar) moesten de plantjes nog een extra weekje doorgroeien. Dit is niet goed vanwege de 4 liter potjes die ik gebruik (tot nu toe gaat alles nog goed).

In de eerste 3 weken heb ik geen ph meter tot mijn beschikking gehad. Inmiddels eentje aangeschafd en heb de ph sindsdien op 6.0. In de groeifase heb ik alleen water gegeven (niet gecorrigeerd met ph). Het medium bestaat uit cocos gemixed met growshop aarde.

Voor de groei gebruik ik canna terra floris bloei. Vanaf vandaag ga ik de 4e week bloei tegemoet. Vandaag heb ik een nieuw 200 liter vat aangemaakt met terra floris voeding van canna en 20 mililiter pk 13/14 erbij en de ph gecorrigeerd.

 

gallery_7220_194_188084.jpg

 

 

 

dit is de dag dat de stekjes werden gestationeerd, het was een erg zware periode...de tropische dagen die jullie ook nog wel herinneren

gallery_7220_194_131654.jpg

 

 

 

dit is een foto van de huidige situatie (vandaag)

gallery_7220_194_131554.jpg

 

 

gallery_7220_194_89217.jpg

 

 

 

een paar plantjes hebben van die rare felle gele vlekken....heeft dat met de voeding te maken ??

gallery_7220_194_283589.jpg

 

 

 

bij een aantal planten begint het onderin wat geelig te worden, te kort aan voeding ??

 

Greetz,

 

FLappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er toch wel mooi groen uit :) maar in 4liter potje en dan 2 weeken voorgroei dan vraag je om probleemen maar als je een goed voedingsschema hep dan moet het wel goed komen waarom van die kleine potjes ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het geel worden van onderin komt vaak door onjuiste pH, maar om echt 100% vast te stellen dat dit het geval is zal je je aarde even moeten meten...

 

Verder ziet het er wel goed uit hoor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

op de foto's lijkt wel dat het gewoon 1 vd eerste bladeren vd stek is die geel wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
op de foto's lijkt wel dat het gewoon 1 vd eerste bladeren vd stek is die geel wordt.

 

Je bedoeld dat de plant hem niet meer nodig heeft omdat hij geen licht meer krijgt omdat het blad onderin zit toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat denk je van geen licht onderaan de plant ,worden ze ook geel

 

 

die rare plekken op je blad is waarschijnlijk verbranding mvan je lampen ,alhoewel ik nergens andere plekken ziet ,miss 1 gen teveel :)

 

hou ze goed in de gaten ,zeker je water huishouding op kleine potjes

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke soort is t?

lijkt een beetje op pp.....

maar idd,beter had je ipv 4 liter potten iets grotere potten kunnen nemen,

helemaal met 2 weken groei.

 

succes met de kweek verder,en laat er een mooie opbrengst vanaf komen!

 

greets

lee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hetzelfde probleem, al mijn fanleaves, onderin worden geel, en sterven af.

 

Dus lezen lezen lezen, op een gegeven moment stond er dat de potjes wel eens te klein konden zijn, van mij zijn 7 liter, maar misschien kan dit bij jou het geval zijn?

 

Beterschap :)

 

NEUS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de fles staat toevoegen minimum 15 ml en max 100 ml op 100 liter, vanaf het begin bij de bloei tot aan het einde aan je water toevoegen en dan opbouwen.

Dan begin ik met heel weinig pk 13/15 (20ml) en zo ga het elke week opbouwen en toekijken hoe het verloopt en dan aan de hand daarvan kijken wat ik verder ga doen.

(laatste week geen voeding, alleen ph gecorrigeerd)

 

Verbranden je planten sneller halverwege de bloeiperiode of aan het einde van de bloeiperiode ?

Ik neem aan dat je planten halverwege de bloeiperiode meer water opnemen dan aan het einde van het bloei proces waardoor ze dan halverwege de periode meer water in zich hebben om zich mee te verkoelen.

 

Greetz, Flappie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op de fles staat toevoegen minimum 15 ml en max 100 ml op 100 liter, vanaf het begin bij de bloei tot aan het einde aan je water toevoegen en dan opbouwen.

Dan begin ik met heel weinig pk 13/15 (20ml) en zo ga het elke week opbouwen en toekijken hoe het verloopt en dan aan de hand daarvan kijken wat ik verder ga doen.

(laatste week geen voeding, alleen ph gecorrigeerd)

 

Verbranden je planten sneller halverwege de bloeiperiode of aan het einde van de bloeiperiode ?

Ik neem aan dat je planten halverwege de bloeiperiode meer water opnemen dan aan het einde van het bloei proces waardoor ze dan halverwege de periode meer water in zich hebben om zich mee te verkoelen.

 

Greetz, Flappie

ik gebruik zelf ook terra flores en zit in week vier op een ec van 2 {water is 0,7}ik eindig op een ec van 2,8 wel nemen de dames na de bloeispurt minder water op maar verbranding heb ik nog niet meegemaakt met deze ec

je kunt gerust in de 4 week de volle dosis pk geven de pdames hebben dan de meeste behoefte aan p+k als je nu begint met 20 ml en elke WEEK wil gaan verhogen zit je aan het eind nog niet aan je p+k max en ze hebben het nu nodig geef er maar is een de volle mep dan zal je het aan het zeker zien :) :offtopic :jump: :P :no

 

aan het eind :| :smoke :wOOt :) :) :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Ik heb hetzelfde probleem, al mijn fanleaves, onderin worden geel, en sterven af.

 

Dus lezen lezen lezen, op een gegeven moment stond er dat de potjes wel eens te klein konden zijn, van mij zijn 7 liter, maar misschien kan dit bij jou het geval zijn?

 

 

ik heb 20ltr potten en mijn planten hebben dit ook,en ik gebruik ook een ph meter.

 

ik heb wel eens een kweek de eerste 4weken niet gevoedt,

en toen ik de eerste voedings beurt gaf(lage dosis) hadden er veel gele bladeren onder in.

 

dus hoe ofwat is mijn ook een raadsel.

maar mijn planten hebben t altijd en het maakt helemaal niet uit volgens mij.

natuurlijk proces denk ik. want inde natuur komt t ook zo vaak voor.

 

zijn er hier echt kwekers bij die geen gelebladeren onderaan hun planten hebben????

 

succes flappie...ik blijf je volgen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nieuwe foto's gemaakt.

Ik heb nu voor het eerst in de bloei pk 13/14 toegevoegd (20% van de aanbevolen hoeveelheid) Elke keer wanneer ik om de 2 dagen kom kijken is het een verrassing....ik zie de topppen groeien, geweldig :-)

Morgen ga ik weer een nieuw voedingsvat aanmaken en dan ga ik de voeding op 75 % van de aanbevoelen hoeveelheid doen..ook de pk 13/14. Ik heb nu altijd 50 % gedaan van van de aanbevolen hoeveelheid. Maar ik zie de toppen nu zo snel groeien dat ik denk dat ze wel wat extra voeding kunnen gebruiken.

 

 

Ik heb iets grappigs...wanneer ik om de dag water geef (0,5 liter) dan komt de luchtvochtigheidsgraad op 50 % te staan...en als ik om de dag water geef dan zijn de potten nog zwaar en de aarde voelt nog vochtig, wat dus betekend dat ze nog voldoende vocht hebben...maar als ik om de 2 dagen water geef dan is grond kurkdroog en voelen de potten super licht aan maar de luchtvochtigheidsgraad is dan rond de 60 a 65 %.

 

 

med_gallery_7220_194_268667.jpg

 

med_gallery_7220_194_1051254.jpg

 

 

 

Greetz, Flappie :no

Share this post


Link to post
Share on other sites
welke soort is t?

lijkt een beetje op pp.....

maar idd,beter had je ipv 4 liter potten iets grotere potten kunnen nemen,

helemaal met 2 weken groei.

 

succes met de kweek verder,en laat er een mooie opbrengst vanaf komen!

 

greets

lee :no

 

Ik denk zelf dat het een sneeuwwitje is.

De volgende keer laat ik ze 5 dagen tot 7 dagen voorgroeien.

 

Greetz, Flappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef altijd met de hand water en omdat ik de hele ruimte vol heb gezet met planten moet ik om bij de achterste plantjes te komen alle planten verplaatsen. Het lijkt een heel gedoe maar het geeft mij als beginner een hoop ervaring over hoe de potten aanvoelen kwa gewicht...zodoende weet ik hoeveel vocht er nog in de potten zit voor mijn plantjes.

Ik zit nu in week 4 van de bloei en ik merk dat mijn plantjes minder drinken...kan dat een probleem zijn/worden ??

 

De plantjes zien er lekker groen uit....maar zou het kunnen liggen aan het teveel meegeven van voeding ??

Ik geef nu 100 % terra floris van de aangeven hoeveelheid op de verpakking + pk 13/14 op 75 %.

Ik heb geen ec meter...alleen een ph meter en de ph is op 6.0.

 

Greetz, FLappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zien er goed uit

dat ze niet meer zoveel drinken kan zijn dat de potgrond een keer hellemaal droog hebben gestaan

dan nemen ze bijna geen water meet op

 

maar als ik zo de dames zie zal dat het geval niet zijn

 

zolang ze maar blijven groeien zal het geen probleem zijn

en als je teveel voeding mee zou geven dan moet je het aan het blad zien

dan gaan ze wat omkrullen of vergelen

 

 

P.S ik zie op de foto's dat ze toch iets omkrullen dus bijf even op de tempratuur letten en op je voeding

het is niet zo hoe meer voeding hoe dikker

 

suc6 verder met je dames :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

@flappie

Dat ziet er keurig verzorgd uit :no

Ik zou wel erg voorzichtig doen met de pk13-14,pas op dat het je plantjes niet tevel klappers krijgen.

Doe rustig aan met voeding.

 

succes met je kweek

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Effe een update, ingang week 5 bloei...de toppen zijn weer een stukkie groter geworden, en dat doet mij goed :P

Onderaan bij de planten worden steeds meer bladeren geel, zolang het maar onder blijft vind ik het prima.

Er waren verschijnselen van verbranding, dus ik heb de lampen 10 centimeter hoger gehangen.

Ze krijgen nu 150 ml pk 13/14 op 200 liter en 4/3 liter terra floris en de ph netjes op 6.

 

Deze heeft verbrande bladeren :whistling

med_gallery_7220_194_802882.jpg

 

Een mooi overzichtje van mijn veldje

med_gallery_7220_194_835133.jpg

 

De toppen worden steeds groter :lol:

med_gallery_7220_194_91550.jpg

 

Laatste fotootje...en toen was het tijd voor een :no

med_gallery_7220_194_200176.jpg

 

Greetz, FLappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi veldje, daar mag zeker op gedronken worden :no

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik gebruik zelf ook terra flores en zit in week vier op een ec van 2 {water is 0,7}ik eindig op een ec van 2,8 wel nemen de dames na de bloeispurt minder water op maar verbranding heb ik nog niet meegemaakt met deze ec

 

een ec van 2.8??

dat is toch veels te hoog?

 

@flappie

ziet er allemaal goed uit, ga je volgen :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flappie nog steeds last van de gele bladeren onderin, ik heb zoals ik al eerder zei hetzelfde probleem, en het is waarschijnlijk een TE HOGE PH, misschien de komende paar waterbeurtjes iets ermee zakken.

 

Succes,

 

NEUS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal erg mooi uit ......mooie ruimte ook btw ..

Doet me toch weer doen kwijlen naar een grotere ruimte

 

Kleine vraag tussendoor vroeg me wel af hoe jij het met de stroom deed ...

 

Succes ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat met de stroom doe ???

Ik sluit alles gewoon op een relaiskast waar 6 stekkers in kunnen en de ventilator/dompelpomp/afzuiging in een stekkerdoos.

 

Greetz, Flappie :whistling

 

Flappie nog steeds last van de gele bladeren onderin, ik heb zoals ik al eerder zei hetzelfde probleem, en het is waarschijnlijk een TE HOGE PH, misschien de komende paar waterbeurtjes iets ermee zakken.

 

Succes,

 

NEUS

 

Bedankt voor de tip neus :no

Mijn ph heb ik nu op 6.0...dan zal ik bij de volgende voedings beurt mijn ph op 5.8 doen en morgen zal ik weer een nieuw voedingsvat aanmaken en dan gooi ik de voeding (terra flores en pk 13/14) maar weer op 50 % van de aanbevolen hoeveelheid in plaats van 75%.

 

 

 

Weet iemand wanneer de planten hun maximale behoefte hebben aan vocht/voeding ???

 

Greetz, FLappie :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello,

mijn vorige update datteerd alweer van 4 september dus wordt het maar weer eens tijd voor nieuwe foto's.

Mijn voeding heb ik nu aangepast op 50/50 van de aanbevolenhoeveelheid. Ik zie dat mijn plantjes nu weer optimaal water drinken en het gele blad is bij deze dan ook verholpen. Mijn toppen beginnen nu steeds zwaarder te worden. Veel planten hangen nu scheef en sommigen waren ook omgevallen ik heb ze tegen de muur gezet zodat ze niet weer omvallen. Dat word dus maandag naar de tuincentra voor stokjes.

 

med_gallery_7220_194_822342.jpg

 

med_gallery_7220_194_376711.jpg

 

 

Nu ik hier achter de computer zit en gedouched heb ruik ik nog steeds de geur van mijn vrouwtjes :P

Heavy:wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...