Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Wylli

Kweek Nlx, Ppp En Top44 In Tl Hokje

Recommended Posts

En hoe zien die plantjes onder tl erbij?

Ik had ff op tverkeerde knopje geklikt, kwou "bericht voorbeeld", maar op "reactie toevoegen" geklikt :smoke

Kheb dan toch maar ff de foto's erbij ge-edit :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff vraagje nog

 

is het slim om nu nog te toppen? want de hoofdtak van de nlx blijft maar groeien en om dit te vermijden dacht ik die nu nog te toppen, maar is dat wel goed?

De ppp heb ik tijdens de groei wel getopt en die groeit nu wel gemakkelijker in verband met buigen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niet dat het verstandig is om tijdens de bloei nog te gaan toppen zeker niet als hier een hoofd top mee verloren gaat, denk niet dat de plant nog voldoende tijd heeft om te herstellen en nieuwe toppen te vormen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok,

 

na deze radiostilte nog eens tijd voor een update!!

vandaag is het dag 17 bloei en er is weer een pak veranderd tegen vorige keer!

 

Laten we beginnen met een overzichtje: (er hangen nu 3x827 lampen in en 3xT33)

Foto=DWTBCFHG.jpg

 

Dit is de NLx onder tl licht

Foto=YB6PM8T8.jpg

 

Dit is de Pure Power Plant onder tl

Foto=OSXAWY4T.jpg

 

en dit het andere NLxje

Foto=COQQL8UD.jpg

Die begon terug wat te groeien nadat ik de grond wat verijkt had met kalk (gemalen krijt), het probleem lag dus hoogstwaarschijnlijk aan een te lage Ph, wat volgens mij ook het probleem van de PPP wordt.

(Kheb net een Ph-meter besteld, is toch noodzakelijk blijkt nu, normaal komt ie deze week binnen..)

 

De bladeren zien in ieder geval al wat groener en niet meer zo gekruld.. (en het topje krijgt al lekker wat thc!)

Foto=GVJ7QNSL.jpg

Foto=KOF8ULMK.jpg

 

De andere NLx uit het kastje:

Foto=ECKN8ZAI.jpg

(de (soep)lepel zit in de pot als referentie :wacko: )

 

Naar mijn idee worden ook de onderste laag bladeren iets lichter van kleur dan de topbladeren (nu nog licht verschil in kleur) en de blaadjes beginnen hier en daar wat spikkeltjes te krijgen, kheb ergens gelezen dat dit ook een teken van te lage Ph kan zijn(?)

 

Foto=AMO6RQYB.jpg

 

En een budshotje (hoofdtop) :

Foto=WCDWGA6V.jpg

 

Dit is het stekje van deze Nlx, is na een dikke week geworteld en groeiend! :lol:

Foto=MXU6KPAC.jpg

 

De Pure Power Plant:

Foto=JCXN8FOU.jpg

 

Heeft ook wat last van gele bladeren en spikkeltjes (staat op dezelfde grond als de kleine Nlx)

Foto=H8Q3ORFT.jpg

Nadat ik gezien heb dat de kleine NLx goed reageerde op de kalk heb ik het bij deze ook bijgedaan, maar ik zie nog niet zo veel verschil, mss nog enkele dagen geduld hebben..

 

Enkele budshots:

Foto=CIUA6KN4.jpg

Foto=GOYOP7S6.jpg

:wacko:

 

De grote Nlx nog eens (vanuit andere hoek):

Foto=STXLOURV.jpg

 

en de hoofdtop ervan:

Foto=8XACWIEU.jpg

Kheb hem dan op advies van Skunkie toch niet getopt!

 

Wat kritiek en/of advies hoor ik altijd graag! (het is immers een eerste kweek he..)

Misschien binnenkort eens denken aan bijvoeden? Hebben jullie een aanrader?

Ik heb momenteel een bloeivoeding met NPK 9-11-18, maar is die wel geschikt??

 

 

greets..

Wylli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het op de bladproblemen na, er allemaal erg goed uitzien, leuk he die beginnende topjes!

 

Spaar je verder lege pakjes vloei op ofzo?

 

 

NEUS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er zeker leuk uit :no

 

Maar die bladproblemen

Hoe is je voeding, wat en hoeveel geef je, of nog niks?

Staan ze niet te nat?

En is je ph meter al binnen?

 

Enja leuk he kleine toppies die steeds groter worden. :wOOt

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties!! :no :smoke

 

@ Neus

Is niet echt een verzameling, eerder wat kamerversiering B) gewoon wat leuke dingetjes die ik tegenkwam en op een plaat gekleefd waar ik een tijdje geleden een leuk figuurtje had uitgegraveerd :(

 

Foto=PZDOCRPF.jpg

het blad licht bij een beetje licht zelfs op :rofl

 

@ Spock

Te nat betwijfel ik, ik wacht altijd met water geven tot de bovenste 5-10cm goed droog is..

kheb ze nog niets van voeding gegeven, maar wel elke week een dosis Bacterial (in combinatie met potgrond en organisch materiaal)

 

Zou die 9-11-18 voeding geschikt zijn om nu te geven? Lijkt mij iets te veel N en K in te zitten?

Het is zogenaamde "Osmocote" voeding (uit Gamma):

 

Foto=RHTTH7H6.jpg

 

Ph meter is nog niet binnen, khoop dat ie er snel is, ben benieuwd naar de resultaten :D

 

Beginnende topjes zijn idd lekker, zeker voor een eerste keer :D :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die voeding ken ik niet, en twijfel er aan of het wat is.(Maar ik ken het niet dus...)

Ik zou gewoon een flesje echte voeding halen, of bestellen.

Kost geen drol, en je weet dat het goed is.

Ik zou zeker omdat je er al 3 weken bloei op hebt zitten bij gaan voeden als ik jouw was.

Een klein beetje, zeker niet de aanbevolen hoeveelheid.

 

Dat de bovenkant van de grond droog is zegt niks, je kan het beste ff de pot optillen

en voelen hoe zwaar hij is. :no

Na een tijdje voel je vanzelf of ze water nodig hebben.

 

Succes

Spock.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip :smoke

Het verschil in gewicht is idd goed te voelen, na het water geven zijn ze redelijk zwaar

en dan na een dag of 2-3 (neem ze meestal 1x per dag eens uit hun hokje om te checken=) ) wegen ze heel wat minder!

Dan is ook de bovenste 5-10cm goed droog :(

 

Ik ga eens op leafman kijken naar een goede voeding, hebben mij nog 7€ tegoed :wOOt

Gaat wss een niet te duur voedinkje worden, budget is momenteel niet zo breedreikend :no

 

B`cuzz Soil A & B growth- & bloomfertiliser een degelijke?

of mss beter die Atami Organics Growth/Bloom-C earth grow- and bloomfertiliser? Die is iet duurder, maar dan wel organisch..

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om eerlijk te zijn heb ik met die voeding geen ervaring, misschien

iemand anders.

 

Zelf heb ik tot nu toe alleen dit gebruikt

housegarden10litersoil1.JPG

En is me goed bevallen.

Maar het maakt denk ik niet zo gek veel uit wat voor bloievoeding je gebruikt

Organisch zou ik wel voorang geven als dat lukt.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb net Ata Organics groei en bloeivoeding besteld.

Dit is van hun site:

Growth-C

 

Growth-C is een vloeibare groeibevorderende organische meststof. Zorgt voor een gezond, groen en stevig gewas.

 

Toepassing

Gebruik Growth-C voor een optimaal resultaat in combinatie met Bloom-C, Flavor, Kilomix, Wormenmest en Bio-upgrade.

 

Dosering

30 ml-50 ml op 10 liter gietwater

 

NPK Growth-C: 3-3-5 (w/v)

 

Verkrijgbaar in 1, 5 en 10 liter.

 

Waarschuwing

Bij kamertemperatuur bewaren. Goed schudden voor gebruik. Buiten bereik van kinderen houden.

 

http://www.atami.com/countries/products.ph...uct+Information

 

 

Bloom-C

 

Bloom-C is een vloeibare opbrengstverhogende organische meststof op basis van algen en zeewier extracten. Bevat een rijke mix van aminozuren, sporen elementen, vitaminen, enzymen en natuurlijke planthormonen.

 

Toepassing

Vanaf bloesemvorming meegeven. Niet in combinatie met kalk gebruiken! Gebruik Bloom-C voor een optimaal resultaat in combinatie met Growth-C, Flavor, Kilomix, Wormenmest en Bio-upgrade.

 

Dosering

20 ml-50 ml op 10 liter gietwater

 

NPK Bloom-C: 1-20-17 (w/v)

 

Verkrijgbaar in 1, 5 en 10 liter.

 

Waarschuwing

Bij kamertemperatuur bewaren. Goed schudden voor gebruik. Buiten bereik van kinderen houden.

 

http://www.atami.com/countries/products.ph...uct+Information

 

 

Lijkt me wel geschikt..

 

Mijn ph- en hygrometer zijn vandaag verzonden dus die verwacht ik één van deze dagen..

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi kweekje, ik ben er ook over aan het denken om deze winter een TL kweekje op te zetten.

 

Die Alien NLXen zijn trouwens NL x WW

 

Its just like u say actually. Its good an easy, but nothing special at all.

U can trust nlx, it never has failed.

always good yield and nice grow. Can handle stress.

 

nlx is nothern light white widow.

enjoy, its a nice allrounder to have.

 

van het alien forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interressant om te wete jannez! Na je post ben ik zelf ook wat op het alien forum gaan rondkijken, en het is goed om te weten dat het een niet te moeilijk en stabiel soortje is. Ook de geschatte bloeiperiode is nu heel wat ingekort :wOOt (tot zo'n 8 à 9 weken, ik vermoedde eerst iets van een 12-13 weken omdat ik dacht dat het met Haze gekruist was :no )

 

Er is ook nog ander goed nieuws, mijn Ph meter is gisteren toegekomen! Kheb vandaag meteen enkele grondstaaltjes genomen, hoewel het niet zo simpel was om onderaan de pot aarde te nemen met al die wortels..

Kheb de grond met een zelfde hoeveelheid gedestilleerd water in potjes gedaan en uit nieuwsgierigheid toch al meteen eens gemeten (dus zonder filtratie), dit zijn de resultaten:

- PPP: 7,20

- NLx (klein): 7,47

- NLx (groot): 5,50

- Kraanwater: 7,59

- Kraanwater + Bacterial: 7,54

Ik ga dit morgen allemaal nog eens opnieuw meten, want ik weet niet of deze resultaten wel betrouwbaar zijn..

 

Nu voor de ph van de grote nlx wat omhoog te krijgen, dacht ik de grond ook te gaan bekalken, maar op de site van atami organics staat dat je Bloom-C niet in combinatie met kalk mag gebruiken, heeft iemand enig idee waarom dat is?? Na het bijvoeden zal de grond wss nog iets zuurder worden, waardoor ik mss in de problemen kom, omdat ik dus geen kalk ga mogen gebruiken om de Ph te laten stijgen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe foto's komen morgen of overmorgen, wanneer de camera beschikbaar is

 

In totaal heeft die kast nog wel wat gekost, ergens 200-250€, maarja, zit nu ook wel stevig in mekaar..

 

Vandaag de pH van de grondstalen nog eens gemeten:

 

- PPP: 7,00

- Nlx groot: 5,60

- Nlx klein: 7,28

 

Kheb ze vanmorgen water gegeven met Bacterial (was pH 7,98) afgezuurd met citroenzuur tot 6,18..

 

Voor de rest hoop ik dat ik zo snel mogelijk die voeding heb want de PPP begint enorm geel te worden (bijna enkel nog de blaadjes uit te topjes zien nog goed groen) en ook de grote Nlx vertoont wat voedingstekorten denk ik, of mss staat die wat te zuur??

 

één van deze dagen nieuwe shoots :no

 

greetz,

waailli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ok, deze morgen meteen begonnen met foto's nemen, dus hier de aangekondigde update:

(Het is vandaag dag 24 bloei)

 

Ik zal beginnen met de PPP:

 

Foto=NQ34T4MR.jpg

 

Zoals je ziet, heeft ie heel wat gele bladeren.. Kmaak me er wel wat zorgen over, als ik ze deze week nog voeding bijgeef, gaat die er dan nog doorkomen??

Achteraan zie je de meetlat om even een idee te geven van de grootte (de plantjes zijn in feite zeer klein, eigelijk is het een 'microgrow'), de pot zelf is zo'n 20cm hoog..

 

Foto=UHJFCOAC.jpg

Onderaan is niet veel groen meer te bespeuren...

 

Maar bovenaan ziet het er heel wat lekkerder uit :smoke (hoewel klein natuurlijk :( )

Foto=JDBLMAIZ.jpg

 

Foto=KPGWN46H.jpg

 

Foto=OVWTZSGJ.jpg

 

Foto=UNR38NVK.jpg

 

En dan hebben we de grote Northern Light x White Widow:

Foto=ZXW7SPOU.jpg

 

Ook ff om een idee van de grootte te geven

Foto=DPVYCZVH.jpg

 

Ze heeft ook last van bladproblemen:

 

Foto=3D4M6KZW.jpg

Foto=PD8AGPB3.jpg

 

Zijn dit allemaal stikstoftekorten?? Want ze vertonen allemaal een beetje de zelfde symptomen vind ik..

 

Maar ook hier staat bovenaan weer wat lekkers :no

 

Foto=IRVESMVX.jpg

 

en de hoofdtop:

Foto=NUZN7QTM.jpg

 

Kleine Nlx is ook nog van de partij:

Foto=J47CWORF.jpg

Foto=YYFVBYW4.jpg

 

En dit is het Nlx stekje, die heb ik enkele dagen geleden overgepot, ziet er nog gezond uit:

Foto=C37HMZ6E.jpg

 

 

Nog even een overzichtshotje van in het kastje:

(er hangt nu 4x827 en 2x33 in, lampen ff wat hoger gehangen voor foto te nemen)

 

Foto=ALRARAGM.jpg

 

En dan nog tot slot een Top44 van op mijn bureau:

Foto=T36LUDK8.jpg

 

Die begint zo wat in bloei te komen:

Foto=RH4RDQJZ.jpg

 

Kheb nog wel een vraagje, gaan de topjes van de PPP en Nlx nog veel vergroten(?) want nu zijn ze echt wel klein hoor! En is dit een verdubbeling, 3x groter,...?

 

Bedankt voor elke reactie! :wOOt

 

Greeetzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Geef je nu die osmocote voeding of gewoon vloeibare voeding uit de shop?

Die osmocote tabletten zijn gemaakt om langzaam voeding af te geven in een buitenomgeving en ik vermoed dat dit niet snel genoeg gaat voor de grote behoefte die een wietplant heeft onder kunstlicht. Onze planten leveren topprestaties in zeer korte tijd en hebben een grote voedingsbehoefte. Ik denk dat de osmocote gewoonweg niet snel genoeg de voedingsstoffen vrij zal geven.

 

Het is heel moelijk om je bladproblemen een oorzaak te geven omdat ik las dat je nog geen ph-meter hebt en dus waarschijnlijk niet afzuurt en omdat je een voeding gebruikt waarvan niet duidelijk is hoeveel de planten nu krijgen.

 

Dat het een combi lijkt van te hoge PH van je medium en een eventueel voedingstekort lijkt me het meest voor de hand liggend. Zodra je die ph meter hebt zou je eens wat aarde uit de pot moeten meten (zoek even naar de methode op het forum) en de ph van je water tijdelijk misschien zelfs onder ph6 brengen om de zuurgraad te verhogen. Het op orde brengen van de PH in je medium is belangrijk want als dit te hoog of te laag is heeft bijvoeden geen zin omdat de planten dan toch de voedingsstoffen niet voldoende op kunnen nemen en er zouten op gaan hopen in je medium. Wat weer tot nieuwe bladproblemen leidt.

 

Starten met een goede vloeibare voeding lijkt me noodzakelijk om de planten goed af te laten bloeien. Als je het een beetje op orde hebt zullen de topjes zeker in de laatste weken nog een flinke spurt doen. Onder de juiste omstandigheden kunnen ze nog wel 3 a 4 keer groter.

 

Succes Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie, Miss J :no

 

Kheb ze tot nu toe nog niets van voeding gegeven (en die osmocote zet ik uit mn hoofd :smoke ), ik heb voeding besteld maar ik moet straks nog de overschrijving maken..

Het is uiteindelijk B'cuzz A en B groei-en bloeivoeding geworden, Ata organics was out of stock en werd niet meer geleverd.

Hopelijk krijg ik hem deze week nog binnen...

 

Sinds vorige week ben ik in het bezit van een pH meter en kheb daar dit weekend dan ook gebruik van gemaakt :wOOt De resultaten staat enkele posts hierboven.

De laatste keer heb ik ze afgezuurd water gegeven met pH 6,18 (gedaan met citroenzuur), behalve de grote Nlx, die heb ik gewoon kraantjeswater met Bacterial gegeven (pH 7,98) omdat die een wat te zure bodem heeft (pH 5,60)

 

Greetz,Wylli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dames en heren,

 

het is vandaag dag 31 bloei

de dames zijn nog in leven en smekend om een lekkere voedingsbeurt, ze zullen nog even geduld moeten hebben, heb net bericht gehad van leafman dat morgen of dinsdag de voeding wordt geleverd.

 

Hier komen de foto's:

 

de PPP:

Foto=ZS64P77M.jpg

 

Foto=YWQEU77U.jpg

Ik begin stilaan aan een zwaveltekort te denken. Dit door de combinatie van gele bladeren met rode steeltjes en een pH van boven de 7. Iemand die dit ook denkt?

 

Bovenaan blijft het er echter lekkerrr uitzien!

enkele (close-up) budshots:

 

Foto=I7SGQKBT.jpg

 

Foto=BPWCLXHN.jpg

 

Foto=EY4Z4TCE.jpg

 

Hier de grote Northern Light X White Widow:

 

Foto=CYWACWN8.jpg

 

Foto=D4BBQZXI.jpg

Begint ook ernstige voedingstekorten te tonen, de pH van deze grond is 5,50. Dit is iets te zuur, kan dit dan een calcium tekort zijn? Kheb er wat over zitten opzoeken, maar ik kan het toch niet echt met zekerheid zeggen...

 

En hier zie je dan de White Widow invloed :smoke :specool

Foto=HIUAHBCX.jpg

 

Foto=DMAMSN8S.jpg

 

Ook het stekje van deze plant begint al met bloeien:

Foto=OVEJRRRZ.jpg

 

Maar lijkt ook last te hebben van wat beestjes(?) :

Foto=Z7SLTDUG.jpg

 

Zo nu en dan besproei ik de planten met Polysect om niet te véél last te hebben van beestjes, en tot nu toe lijkt dat toch te werken...

 

En dan nog last but not least (of juist wel ;) ) de achterblijver nlx:

 

Foto=8IC8M7T8.jpg

 

en de hoofdtopjes (is getopt, had ik dat al gezegd?):

 

Foto=JLFWCBFU.jpg

 

 

Laterzz,

Wylli

Share this post


Link to post
Share on other sites

damn Wylli die meisjes schreeuwen om aandacht

de kwaliteit ziet er goed uit, maar de hoeveelheid zal de wensen overlaten vrees ik

tenzij ze snel recuperen :specool

 

succes met je kweekje! groets T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet dat ik ze geen aandacht geef hoor, ik heb gewoon nog niet alle middelen om problemen te verhelpen + ik maak waarschijnlijk ook nog wel wat beginnersfouten hier en daar...

 

Ze krijgen tonnen liefde hier, maarjah dat is nu nét niet genoeg om je plantjes te laten overleven (was het maar waar ;) )

 

Als de voeding toegekomen is, krijgen ze die meteen bij hun drankje, hopelijk trekt het daarna allemaal wat bij..

maar waarom werkt de post toch ook zo traag he :specool :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen update's meer? ben van plan zelf eentje te beginnen

en dan is het altijd leuk om nog wat extra info te zien, vooral

qua resultaat, of het de moeite wel is natuurlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...