Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tox

Paarse Begintopjes

Recommended Posts

hallo mensen van het forum :)

vraag me af hoe het komt dat er paarse topjes beginnen te komen aan een soort die zeker niet een purple variant is :wOOt

de witte haartjes blijven natuurlijk wit maar de rest is paars, zit nu 2 weken in bloei

hoe komt dit? kou, stress misshien?, heb ik ergens gelezen op het forum..

geef ook geen bloei voeding maar zal dit weldra kopen

alvast bedank

Share this post


Link to post
Share on other sites

purple varianten kleuren ook niet altijd paars dacht ikzelf. In koude klimaten kleurden ze pas paars heb ik ergens gelezen.

 

Verder weet ik niks over het paarskleuren van niet-purple varianten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb hetzelfde voor!!

Heb 2 Hollands Hopes en zit ook bijna 2 weken in bloei.

1 van de 2 bloeit ook paars.

De 2 planten krijgen net dezelfde verzorging.

Denk wel dat de verklaring stress of dergelijke is: Heb de paarse een week voor de bloei overgepot, was mss niet het beste idee ooit, maar was wel broodnodig :wOOt

Veel wortelschade heeft de plant echter niet geleden, maar een andere oorzaak van dit paars bloeien vind ik niet.

 

Hopen dat et de opbrengst e.d. niet beïnvloed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja vind het vreemd dat ze paarse topjes krijgen hoor :wOOt

kan je dit niet verhelpen? want gaat dat nu niet naar purple roken? en dus de opbrengst verbrotten?

 

@ belly boy, heb ze niet verpot voor de bloei, en ik denk ook niet dat ze last heeft van stress..

 

mischien door de temperatuurverschillen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja => stress dmv temperatuurverschil.

Ook is het bij mij zo dat de stengeltjes en onderkant van het blad ook paars kleurt.

Nog een reden om aan stress te denken

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ook wel wat last van paarse bladsteeltjes (niet te takken zelf), dus het komt door de temperatuurverschillen :)

kan je er iets tegen doen?

maar hopen dat het de smaak en de hoeveelheid niet beinvloed :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je niets tegen beginnen, alleen verdere stress vermijden :wOOt

Smaak zal het niet beïnvloeden!!

De bloei en zo ook de opbrengst kan wel lijden onder die stress, wordt afwachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hopen dat het ook de hoeveelheid niet beinvloed, maarja zoals je zegt bellyboy wordt het afwachten

ik denk dat ik ze wat vroeger binnen ga zetten omdat het te koud wordt in de avond :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

sommige soortjes doen het wel eens. Northernlight bijvoorbeeld. Niks mis mee. Verplaatst naar bladproblemen, beestjes en ziektes. Een foto en beschrijving zou overigens wel handig zijn. Lees de sticky even over de informatie die we nodig hebben voor een goed antwoord.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Hi Tox,

 

Ik ben het met Whazzup eens, een foto zou welkom zijn. Ook voor anderen die in de toekomst met de zelfde vraag zitten. Zo'n foto zegt meer als 1000 woorden :wOOt

 

Grtz Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal men best doen om er foto's van te maken, maar beloof het niet :)

ik vind het maar raar hoor, sommige onderste topjes hebben dit niet, of nauwelijks

trouwens ik denk dat het een topp44 is en een early misty, maar het is vooral de topp 44 die verkleurt :wOOt

ik laat ze nu binnen staan met het slechte weer vanaf vandaag, het is mischien te koud?

 

wie weet wat te doen hiermee?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hi Tox,

 

Ik ben het met Whazzup eens, een foto zou welkom zijn. Ook voor anderen die in de toekomst met de zelfde vraag zitten. Zo'n foto zegt meer als 1000 woorden :rofl

 

Grtz Miss_J

 

ja ik wil wel een foto ervan trekken, maar als dat niet gaat(heb nl geen digitaal toestel)

er moet toch iemand weten hoe je dit (mischien) kan oplossen, want paarse topp 44 roken klink gek :wOOt

toch bedankt als iemand het zou weten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Ik denk dat het niet uitmaakt voor de smaak hoor. Zoek anders even wat foto's van purple varianten, volgens mij vind je er een paar in het foto van de maand topic, toevallig. Als het daarop lijkt hoef je je toch geen zorgen te maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk dat het niet uitmaakt voor de smaak hoor. Zoek anders even wat foto's van purple varianten, volgens mij vind je er een paar in het foto van de maand topic, toevallig. Als het daarop lijkt hoef je je toch geen zorgen te maken?

 

Ze staan nu 3 weken in bloei, de witte haartjes blijven wel wit maar het zijn de blaadjes en alles wat normaal groen moet zijn dat paars word.

Kan best zijn dat het niets aan de smaak doet :rofl maar vind het gewoon heel vreemd paarse wiet die normaal groen is :)

Je kan er waarschijnlijk niets aan doen? :wOOt

bedankt voor julie antwoorden :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk dat het niet uitmaakt voor de smaak hoor. Zoek anders even wat foto's van purple varianten, volgens mij vind je er een paar in het foto van de maand topic, toevallig. Als het daarop lijkt hoef je je toch geen zorgen te maken?

 

wil je mij eens de link geven waar die foto's staan van die purple varianten aub

bedankt Miss_J :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks aan de hand, erg mooi zelf dat paarse kleurtje.

 

Dit is een plant van vorig jaar, het zaad waaruit deze zending kwam moest ook Top44 zijn, maar dit kwam er tevoorschijn. Paarsen toppen en paarse blaadjes rond de toppen. De toppen waren nadat ze gedroogt waren pik zwart en erg goed te roken.

 

paarsfg4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe, foto doet je plant wel geen eer aan :wOOt

Lijkt net allemaal budrot.

Heb je maar 1 van die top 44 geplant of had je er nog?

Werden die andere dan ook paars en was er een verschil van hoeveelheid bij oogst?

thx

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok is het goed te roken :rofl :)

hoeveel heb je er vanaf kunnen halen Snsie? als ik dat weten mag natuurlijk :lol:

@ Snsie : hoe denkt jij dat dit komt ?

bedankt voor julie reacties :wOOt

 

@ Tox: Heb even 2 fotootjes getrokken, kan je mijn verschillen es zien :wOOt

Album

Topic

 

ja die van mij lijkt op de jouwe, mischien ietsje lichter van kleur(het paars :wOOt )

eigenlijk raar om te zien, soortjes die normaal niet paars worden toch paars worden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij idd wat vaag, kon vorig jaar nog niet echt ongaan met camera, hier een betere

paars2oz5.jpg

 

 

 

 

@Belly Boy

 

Ik heb toen 10 Top 44 zaden geplant, 2 mannen, hield er 8 over, waarvan 5 echt Top 44 waren en had er 3 die zo paars werden. De Top44 had ook wel iets paarsachtigs, maar het blad zelf niet.

Oogst was aardig, maar kan niet echt iets zeggen over verschil opbrengst.

Er stonden er een paar in open grond, de ene was wel getopt de andere weer niet.

 

Dit was een Top44, niet getopt, in pot, opbrengst was rond de 90 gram

top44zh2.jpg

 

 

Dit is een getopte top44 van dit jaar en daar gaat heel wat meer afkomen.

Is maar net hoeveel ruimte je planten krijgen en/of het weer mee zit.

top44voorwk9.jpg

 

 

 

 

@Tox

 

Ik heb geen idee, misschien een kruising van twee soorten.

Zie het nu zelf ook weer bij me eigen planten gebeuren, het zaad van de paarse plant begint nu ook weer te verkleuren en bij de Top44 nog niks

Share this post


Link to post
Share on other sites

// onnodig quoten!!!

 

@ Snsie : Wow mooie planten :wOOt

 

Dan kan ik me dus, als het weer terug goed word (hopenlijk :lol: ) verwachten aan een goed rookbare paarse topp44 :rofl

 

Als er nog mensen van het forum zijn die dit ook hebben bij 'niet' purple varianten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Was ff aan et rondkijken :wOOt

Second sun heeft et ook een beetje bij z'n cos

...

 

Nog iemand dus die het heeft :)

ik ga me er geen zorgen om maken, zal wel het resultaat zien binnen 3 a 4 weken :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een betere camera geleend.

 

Zo ziet de topvorming van de Branbants Paars wat me verkocht is als Top 44.

Duidelijk al te zien dat het blad paars aan het verkleuren is.

bptonw9.jpg

 

 

En zo ziet het eruit bij de echte Top 44, blaadjes verkleuren niet, alleen bovenin de stengels van het grotere blad er omheen.

topcz1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

//edit ONNODIG QUOTEN!!!!

 

Ik heb al gehoord van Brabants wit, maar van Brabants paars :)

Maar ja, je bewijst het dat het bestaat Snsie.

 

Begin het leuk te vinden, al dat paars :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...