Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest Scream

Grond De Beste ?

Recommended Posts

Guest Scream

hallo ik heb een vraag ik wil goede grond kopen alvast voor colgned jaar echt het beste wat er is ik leg er liever wat meer centen voor neer als ik maar een mooi resultaat ervoor terugkrijg dat vindt ik veel belangrijker ! ik zag bij deze link>https://www.leafman.nl/product_info.php?cPath=645_135_303&products_id=903&osCsid=73ea21031c2b38d04c346fd36b1f3ae4

deze grond is dit een goede keus voor volgend jaar buiten kweken ?

 

alvast bednakt voor de reacties

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja hoor plagron is goed, maar waarom nu al kopen?

 

Zelf verkies ik overigens licht voorbemeste grond zodat ik zelf mijn voeding kan samenstellen. Heb het gevoel dan toch meer invloed te kunnen uitoefenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man man man wat een onzin laat je toch niks wijs maken,ik ga hier in de buurt naar een boom kwekerij geef die jongens 15 euro schep me 10 potten van 23 liter vol met potgrond met osmocoot die 3 maanden werkt,hopla gooi daar bovenop een laagje van een cm of 3-4 normale grond tegen het uitdrogen/verdampen wat op te vangen/te remmen want de wortels gaan toch naar beneden en hopla klaar is kees,als ik 10 potten van 23liter had moeten vullen had ik 20x10=200:50liter=4x8.85=35.40 zal der wel weer 19% procent btw bij komen wat dat tellen ze toch weer ben je 40 euro kwijt voor dezelfde grond maar nu in een mooi zakje en een leuk verhaaltje ander voorbeeld Roundup voor de burger kost ie 5.50 voor een potje van 0.2 liter waarom betaalt de boer rond de 9 euro voor een liter die overigens nog sterker is kwa dosering,omdat mensen graag een mooi verhaal kopen,die boomkwekerij waar ik die grond haal kweekt alles in die grond en hebben een assortiment van meer als 100 verschillende planten van dennen tot japanse esdoorn en ik kan hier wel neer zetten gingo,s en kornussen maar dan weet toch niemand waar het over gaat maar geloof me die mooie praat van speciaal ontworpen en gedurende de hele teelt voeding en bla bla,geloof het maar half er zal wel iets worden toegevoegt dat zal ik niet ontkennen maar daar zitten de kosten niet in maar ik heb dit jaar in totaal 30x23liter 6x30 2x65liter en 8x24cm(zal wel iets van 7-8 liter zijn als ik ff tel wat ik nodig heb gehad aan potgrond 690 liter en 180 en 130 en 64 is een dikke 1000 liter zouden 20x8.85 zijn zou me rond de 185 euro hebben gekost en 19% btw=plus minus 230 euro aan de pot grond,nu was ik met 6 tientjes klaar,en die toevoegsels zorgen er niet voor dat ik het terug verdien,ik snap nog niet dat er nog niemand op het idee is gekome om een partij potten op tekopen voor 2 euro per stuk en er een sticker opplakt van speciaal voor de cannabis plant vervaardigt gegarandeerd 10% meer opbrengt door de speciale waterafvoer en vorm van de pot nu per stuk voor 12 euro inclusie 3 jaar garantie op scheuren,of ben ik nu te nuchter.

Greetz Bernie (die toch nog blij is dat ie ondanks zijn normale potgrond toch nog geweldige planten heeft in 2006)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was eens ff aan het verder kijken en zag dat ze daar op die site voor die dure grond ook Admire verkopen voor de insecten bestrijden in de rozen kwekerij word dit ook gebruikt werkt redelijk goed trouwens maar ik laat jullie weten watt het kost als je het in een grootverpakking koopt per kg of 500gram inclusief btw,ben is benieuwt wat iedereen betaalt maar ik zet in op dubbel zoveel tot 2x zoveel,en dat geld zit niet Bayer maar waar wel bij Leafman Trading en al die andere verkopers van zulke spullen.

Greetz Bernie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bernie we weten denk ik allemaal wel dat grootverpakkingen goedkoper zijn. Voor de kweker met 5 plantjes in zijn tuin is dat echter genoeg voor een jaar of 23. Wat wil je nou vertellen, dat we te veel geld betalen? Of het nou dubbel zo veel is of 2x zo veel - we hebben niet allemaal 44 potten staan.

 

Maar het "voor onzin" verklaren van een bewezen en gerespecteerd product en daarmee ook gelijk biologisch tuinieren bijvoorbeeld maar helemaal onderuithalen hoort niet thuis op dit forum. Als je het ergens niet mee eens bent of zelf anders doet is je goed recht. Wat jij in je grond doet mag je helemaal zelf weten, maar laat een ander dat ook doen. Ik denk dat de resultaten voor zich spreken.

 

Een tip om aarde bij een kweker te halen als je aarde met osmocote wilt is perfect, maar dat kun je dus op een andere manier mét respect brengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bernie : op hoeveel grond staan die bomen en planten in die kwekerij ??

 

Op vreselijk veel grond lijkt me .

 

Wij wiet kwekers willen dat de wortels van de plant in een veel kleinere leefomgeving goed hun werk doen , we proppen ze in potjes, een heel verschil Dan zullen we hogere eisen aan de grond moete stellen.

 

Overigens meng ik zelf m'n grond ( waaronder kleigrond van een boer z'n land ) en de kosten daarvan zijn ook niet hoog en potten kan ik hier gratis afhalen .

 

Natuurlijk schotelen de fabrikanten ons prachtige verhalen voor met als doel het verdienen van poen , maar dat is toch niets nieuws , het gaat op voor vele producten .

 

Een bedrijf als Canna spendeerd ongeveer 50 % van haar totaal budget uit aan reklame en marketing . Peperduur drukwerk , met prachtige foto's van geweldige planten en van mannen in witte jassen die heel deskundig met ons geliefde gewas bezig zijn . Vervolgens gooien ze bewust wat vaktermen door hun info om zo heel deskundig over te komen . Dit alles wekt vertrouwen in hun product .

Je krijgt haast de indruk dat de Cannadeskundigen ergens grote cannabis-proef tuinen heeft ( in loodsen ofzo ) om daar al hun ervaring met de plant op te doen. hahaha Ik betwijfel dit zeer .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...