Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
grashopper

Nuon Slimme Meters..... Game Over???

Recommended Posts

hallo allemaal,

 

De brief die je liever niet in de bus krijgt.....

Een kameraad van mij heeft een brief van de nuon in de bus gekregen, over de plaatsing van slimme

energie meters in z'n huur woning!!!!

Dat is best klote vooral midden in je shift van 5kilo per 8 weken.

Het houd in dat de meter dus elke dag bij houd wat er verbruikt word d.m.v een computer en dat registreert bij Nuon H.B.

 

blijven er dan maar 2 opties over?

Of stoppen in die woning?

Of gewoon de rekening betalen :verrygood. dat geld is het probleem niet, maar wel het verschil van 250p/maand duurder dan de buren die met n gezin en kinderen, dat kan nuon dus precies bijhouden...... elende elende

 

 

 

Of zijn er voor de hand liggende opties?

b.v zou je kunnen over stappen op een andere energie leveraar met een huur woning.

diesel aggr. is geen optie denk (rijtjeshuis)

 

 

 

 

 

grt the grashopper

Share this post


Link to post
Share on other sites

een kleiner hok 1 lamp , klein afzuigertje + koolstoffilter , oftewel inhouden , verkleinen , minderen dat zou ik doen in zo'n geval :specool maar het blijft toch zwaar t*r*ng :verrygood

 

 

Schaapie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo ik ben nieuw hier op dit forum. :verrygood

ik zie veel topics mat als onderwerp de elektrischiteit(rekening)

dus dan vraag ik mij af: waarom schaffen de veel verbruikers niet gewoon zonnepanelen aan?

als je veelverbruiker bent zal je ongetwijveld je geld er wel uithalen :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach ja, waarom zet je niet meteen een windmolen in je achtertuin

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat zonnepanelen over het algemeen goedkoper zijn.

en omdat je er milieusubsidies voor je zonnepanelen krijgt. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subsidies op die dingen worden volgens mij niet meer gegeven.

 

Heb je enig idee hoeveel een gemiddelde kwekerij van 4m2 aan stroom trekt per dag? Daar heb je aardig wat panelen voor nodig denk ik :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@leo-

 

Je kunt natuurlijk ook je fietsdynamo gebruiken, zit wellis waar geen

subsidie op. :rofl :rofl

 

succes met je panelen.

 

grtz

 

Blauwezand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk zijn er met de nieuwe meters ook weer mogelijkheden die je vast wel weet maar dat mag hier niet besproken worden.. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Energiemeters Berichten uit

2005

 

In de strijd tegen hennepkwekerijen gaat energiebedrijf Nuon in 2006 in 100.000 huizen nieuwe energiemeters installeren. Die moeten het een stuk moeilijker maken om ongemerkt stroom af te tappen. Met de nieuwe meters kan Nuon per dag zien wat de klant aan elektriciteit en gas gebruikt. Het bedrijf vergelijkt de gegevens met de totale hoeveelheid afgenomen elektriciteit in een wijk, waardoor snel duidelijk wordt of er illegaal stroom wordt afgetapt. Nuon zegt dat het nieuwe systeem pas rendabel is als op den duur alle 2,7 miljoen klanten zijn voorzien van de energiemeter. Illegale aftap levert het bedrijf jaarlijks een strop op van € 200 miljoen.

 

Energiebedrijf Oxxio, recentelijk overgenomen door het Britse energiebedrijf Centrica, meldt half juli dat het van plan is om eind 2006 20.000 klanten te voorzien van ‘slimme’ energiemeters. Dit soort meters kan meetgegevens versturen via het mobiele telecommunicatienet naar het energiebedrijf. Oxxio is bezig met de oprichting van een meetbedrijf voor elektriciteit en gas, omdat het noodzakelijk is om de beschikking te hebben over de juiste meetinformatie. De huur van de meter en de meetdiensten zullen ongeveer hetzelfde kosten als de prijs die mensen nu bij hun leveringsbedrijf betalen. Voor het vervangen van de meter zal Oxxio geen extra kosten in rekening brengen.

 

Branchevereniging Energiened schrijft begin september een brief aan EZ-minister Brinkhorst waarin het aandringt op een vereenvoudiging van de vorig jaar geliberaliseerde energiemarkt voor kleinverbruikers. De verplichte installatie van ‘slimme’ energiemeters en de vereenvoudiging van de facturering zouden jaarlijks € 100 mln kunnen besparen. Binnenkort komt Brinkhorst met een brief waarin hij zich uitspreekt over de vraag of de bestaande wet- en regelgeving rond de liberalisering moet worden aangepast.

 

Het consumentenplatform United Consumers en ook de Consumentenbond melden half oktober dat lang niet iedereen goedkoper uit is met de zogenaamde dubbele energiemeter. Huishoudens met kinderen kunnen zelfs € 100/jaar duurder uit zijn. Bezitters van een dubbele meter betalen verschillende tarieven voor hun stroom. Doorgaans betaalt men overdag meer via een piektarief. In de (late) avond, nacht en in het weekeinde geldt voor hen een daltarief. Met name werkenden zonder kinderen en mensen die overdag niet thuis zijn kunnen besparen op hun energierekening. EnergieNed, de brancheorganisatie van energiebedrijven, stelt dat dergelijke meters alleen geld opleveren als het gebruik voldoende kan worden afgestemd op de daltarieven.

 

Eind november starten KPN, energieleverancier Oxxio en IT-dienstverlener IBM met het opzetten van een netwerk voor draadloze, op afstand uitleesbare energiemeters. Alle klanten van Oxxio kunnen thuis een ‘slimme’ digitale energiemeter laten plaatsen. Deze meter zendt de informatie over gas- en elektriciteitsverbruik volautomatisch door naar een centrale computer. Met de draadloze meter kan de klant vervolgens on-line zijn verbruik in de gaten. Oxxio heeft door de on-line verbinding nu altijd de juiste informatie om de eindafrekening op te stellen. KPN zorgt voor de verbindingen in het netwerk en maakt daarbij gebruik van zijn GPRS-mobiel netwerk dat speciaal voor draadloze data-overdracht is ingericht. IBM verzorgt de implementatie van de totale oplossing en het beheer van het complete systeem. Oxxio heeft een speciaal meetbedrijf opgezet voor het nieuwe systeem en verwacht de komende jaren rond € 130 mln te investeren in het draadloze netwerk. Volgens Oxxio kunnen klanten 10-15% besparen op hun energierekening dankzij de snelle verbruiksinformatie. Eind 2007 denkt het energiebedrijf ongeveer 1 miljoen huishoudens op het systeem te hebben aangesloten.

 

Half december is Continuon Netbeheer een proefproject gestart waarin bij 150 huishoudens in de Arnhemse wijk Presikhaafmet gasmeters zijn geïnstalleerd, die op elk moment op afstand uitleesbaar zijn. Dat vergemakkelijkt voor netbeheerders en energieleveranciers de klantenadministratie bij de jaarafrekening, een verhuizing of overstap. Ook krijgen klanten zelf beter inzicht in hun energieverbruik. Bij positieve testresultaten wordt de uitrol van deze gasmeters gecombineerd met de eerder door haar aangekondigde grootschalige uitrol van slimme elektriciteitsmeters in 2006. De moderne gasmeter wordt dan gekoppeld aan een slimme elektriciteitsmeter. De meterstanden van de gasmeter worden via de slimme elektriciteitsmeter uitgelezen. Daarna worden ze via het elektriciteitsnet naar het klanteninformatiesysteem van de netbeheerder verstuurd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ook gewoon 100 hamsters nemen en dan 100 van die molentjes op een dynamo aansluiten, die beesten rennen als een gek hoor!

 

LOL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even wat info gezocht over zonnepanelen:

Als de zon op zijn felst schijnt, dan is het geleverde vermogen van de panelen het hoogst, ruwweg 100 Watt per vierkante meter
...de bruto aankoopwaarde, voor een set van 5 tot 6 vierkante meter meestal tussen de 3000 en 3500 euro
Als de stroom zo'n 15 eurocent per kWh kost doe je er tussen 50 en 75 jaar over om de panelen terug te verdienen

 

Bron: http://www.energielijn.nl/hoezitdat/zonnepanelen.htm

 

Echt rendabel is het dus niet (terugverdientijd van 50-75 jaar). Het enige wat je misschien hebt is dat je stroomverbruik minder opvalt, maar ik vermoed nog steeds dat niemand zich druk maakt over je hoge stroomverbruik zolang je netjes betaalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb net wat gelezen over de nieuwe slimme meters.

Deze zijn in het bezit van een simkaartje en hebben zo constant verbinding met een netwerk.

Nu is mijn vraag of ze door deze meter kunnen zien bij de centrale wanneer je een bepaald vermogen afneemt en hoelang,tijdstippen? En of er dan bijvoorbeeld een rinkeltje gaat als dat 12 uur is ofzo.

 

Zijn er mensen op dit forum die al met een nieuwe meter kweken?

En zijn er mensen die NOG meer over deze meter weten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat is best klote vooral midden in je shift van 5kilo per 8 weken.

 

grt the grashopper

 

 

De stroomrekening lijkt me peanuts in vergelijking met het bovenstaande.

Dat is 32 Kilo per jaar je kan zelf wel uitrekenen wat dat oplevert, leuk extratje zeg maar voor een gezin in een rijtjeswoning.

 

Ik denk dat het energiebedrijf niet interesseert waarvoor je stroom gebruikt, als je maar betaald, dat is namelijk hun handel.

Hoe meer jij afneemt en betaald hoe harder hun lachen.

Waarom je zoveel afneemt en waar je het van betaald zal hun een zorg zijn, als je maar betaald.

 

Het enige waarin ze geïnteresseerd zijn is het aftappen van energie buiten de meter om.

Dat is namelijk verlies voor hun, en ze halen er dan andere partijen bij zoals woningbouw en blauwpetten ivm eventueel gevaar.

 

Je kan natuurlijk het volgende overwegen:

 

Je laat een installateur een uitbreiding van je meterkast doen, met extra groepen ivm krachtstroom.

Die heb je namelijk nodig voor elektrisch koken, een lasapparaat in de schuur, en de sauna die je op zolder gaat plaatsen.

Je legt zelf alvast dikke krachtstroomkabel naar die 3 plekken, de installateur plaatst op lek uiteinde een krachtstroomcontactdoos, breid je meterkast uit, en je hebt een nette originele gekeurde installatie.

 

Je belt je energieleverancier en dient een verzoek in voor uitbreiding van je meterkast, zeg 3x35 Ampere oid.

Zij komen langs sluiten alles netjes aan, incl "slimme meter" je betaald netjes en geen haan die er naar kraait.

 

Neem van me aan, de energiekosten zijn een schijntje tov de opbrengst, en je wil het gezeur er niet van hebben om om die reden de blauwpetten op de stoep te hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites
je kan ook gewoon 100 hamsters nemen en dan 100 van die molentjes op een dynamo aansluiten, die beesten rennen als een gek hoor!

 

LOL

 

 

ja jij ff doen dan en fotoos plaatsen ook dan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Natuurlijk zijn er met de nieuwe meters ook weer mogelijkheden die je vast wel weet maar dat mag hier niet besproken worden.. :lol:

shrijf een handboekje en ik zet het wel online liefst nl eng !! linken mag vast wel .. en is nieuwe informatie !!! pm maar ff info is niets illegaal aan naar mijn menig , de uitvoering en ik ga wil mij enkel wel ff met de theorie bezig houden ,,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten eerste vind ik dat als je iets gebruikt je er ook voor moet betalen :lol: . Maar ja, dat is mijn mening. En ik ben niet zo naief dat als er niet meer illegaal getapt wordt dat de stroom opeens goedkoper is. De directeur van de Eneco wil ook een bonus van 5 miljoen per jaar :D .

 

De meters zullen in eerste instantie gebruikt worden om illegaal tappen te voorkomen. En alhoewel een kweek strak 18 of 12 uur per etmaal flink verbruikt, zal het patroon gestoord worden door ander gebruik. Wasmachine, electrisch koken, tv kijken, een 600 watt game computer etc. En zoals al is gezegd, die fuckers van de nuon willen ook verdienen. Dus die zal het aan hun reet roesten wat je er mee doet.

 

Waar ik bang voor ben is dat de gegevens (1 meetpunt per 5 minuten) zometeen in een (verplichte) database gaan. En dat die gestapo's in het blauw van Bakkie Ellende er een fourier transformatie op los laten om een patroon van 12/12 of 18/6 er uit te filteren. Hebben ze in no time een mooi lijstje, gerangschikt op gebruikt wattage, de grootste kwekers boven aan. Dat zal nu nog niet gaan, maar de grens wordt natuurlijk heel langzaam opgeschoven. Er kan heel veel als de USA iets wil, of onder de noemer terrorisme bestrijding. :D

 

Mmmm, een quote van cereal killer komt in me op.

"You can sit at home and do like absolutely nothing, and your name goes through like 17 computers a day. 1984, yer'right man. Thats a typo. Orwell is here now, he is living large. We have no names man, no name. We are nameless."

Share this post


Link to post
Share on other sites
shrijf een handboekje en ik zet het wel online liefst nl eng !! linken mag vast wel .. en is nieuwe informatie !!! pm maar ff info is niets illegaal aan naar mijn menig , de uitvoering en ik ga wil mij enkel wel ff met de theorie bezig houden ,,

Ten eerste: topic uit 2006!!

Ten tweede: er komt géén informatie op dit forum over het omzeilen van de meter, en óók geen linkjes!

 

Topic gesloten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...