Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
whazzup

Wietforum Meeting Ameland 26/27 Aug

Recommended Posts

Nou, daat gaat ie dan! De eerste Wietforum eiland meeting in de startblokken.

 

Wat is het idee? Een weekend in augustus op Ameland gezellig op de camping, 's avonds aan het strand met de voetjes in het water chillen en ervaringen uitwisselen, een gitaar erbij, lekker uitzoomen, de son in de see sien sakken, en dan voldaan crashen in de tent. Samen lekker aan de BBQ en verder rust rust rust natuur en zon uiteraard (die bestellen we er bij).

 

De planning is het weekend van 26/27 augustus: da's ná de vakanties en de enige tijd dat er dan nog plek is, wellicht kunnen we het volgend jaar wat vroeger doen. Ik heb op dit moment een reservering voor 8 tenten en er is nog plek, maar snel reageren is gewenst! De meeting zelf is op de zaterdagmiddag/avond 26 augustus. Dus "inchecken" daarvoor. Zelf ga ik al op vrijdag om kwartier te maken en even voor te genieten. Van harte uitgenodigd om ook te komen uiteraard (en eventueel een handje uit te steken bij de voorbereidingen - verkenningen), maar laat dat wel even weten, ik moet nog opgeven hoeveel er vrijdag op zaterdag overnachten.

 

Voorstel is de volgende locatie, een natuurcamping van staatsbosbeheer vlak bij het strand:

 

Omschrijving:

Middelpôlle is een rustig gelegen kampeerterrein. U kunt uw auto parkeren op het openbaar parkeerterrein in het dorp Nes. Het noordzeestrand ligt op 500 m afstand.

 

Informatie:

Aantal plaatsen: 40.

Open: april t/m september.

Toegankelijk voor: tenten.

Voorzieningen: warme douches, speelplaats.

Routebeschrijving: informatie over veerdienst Holwerd-Ameland via Wagenborg Passagiersdiensten; vanaf de haven gaat u links om het dorp Nes naar Ballumerweg richting Westerpad, re. 1,5 km.

Beheerder: IJ. de Jong, Postbus 48, 9163 ZL Nes (Ameland), telefoon (0519) 54 34 52 of 06 - 10 39 14 91.

Reserveren: reserveren is noodzakelijk (via beheerder).

 

Reisinformatie:

Overtocht per boot (Holwerd / Ameland) kost voor volwassene (retour) is 11,25, auto is een tikkeltje duurder lol (75,85 excl. inzittenden), een kar daarentegen kost slechts 5,30 euri's. Opladen geblazen of met elkaar rijden en de kosten van de auto delen! HIER vind je meer informatie over de boottocht en afvaarten.

 

Campingkosten

Voor de camping zelf heb je een natuurcampeerkaart nodig (verkrijgbaar bij de ANWB, ik geloog 9,50) - maar je kunt met maximaal vier personen gebruikmaken van één Natuurkampeerkaart. Meer informatie daarover vind je HIER. Dus even slim regelen met elkaar. De overnachtingskosten per persoon zijn 4,95 excl. toeristenbelasting. Deze vooraf voldoen, details volgen.

 

Er zijn wél een aantal regels uiteraard:

 

1. 18+, growers only van onbesproken gedrag ;)

2. Het is een natuurcamping, dat betekent stilte op de camping ná 22.00, dus activiteiten spelen zich af op het strand of een andere locatie. Géén radio's en afterparties in de tent.

3. We zijn met een flinke groep, dus géén provocerend gedrag. Althans, wat de gemiddelde campinggast ziet als provocerend gedrag. Er kunnen ook gezinnen met kinderen op de camping staan dus je hebt een voorbeeldfunctie. Bovendien: Ik steek mijn nek er voor uit, de reservering staat op mijn naam, dus ik wil géén narigheid en behoud me dus het recht voor om reserveringen te weigeren.

4. Reserveren = komen. Ik reken de camping af, als stok achter de deur vooraf de overnachting betalen (kan via mijn PayPal account). Géén restitutie. Denk dus goed na of je wilt komen. De overtocht regel je zelf (HIER de info).

5. Dit is een meeting van en door Wietforum leden en niet georganiseerd dóór Wietforum. We hebben voor de grap vorige keer wel leuk shirtjes gemaakt voor het park, maar voor deze meeting liever niet. Zie punt 3.

 

Als je daar mee kunt leven ;) : Van harte welkom!

 

De overige details zullen in dit topic aan de orde komen. Ik zou het leuk vinden om zaterdag in ieder geval gezamenlijk te bbqen. Hoe we dat regelen komt nog wel, maar ik waarschuw alvast dat mijn spare-ribs beroemd zijn!

 

Nou dames en heren, reageert u maar!

 

spliff.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het idee wel leuk maar ik zou niet voor een Waddeneiland gaan.

Dat kost je zowiezo al 75 euro varen als je met de auto ga.

En voor mensen die geen auto hebben is het ook lastiger voor.

Mischien een camping in Zeeland of Brabant een beter idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het idee is geboren in een ander topic. De camping is op loopafstand van de boot, je kunt in Holwerd parkeren. Het is voor één nachtje dus veel heb je niet nodig. Lijkt me geen bezwaar, bovendien kun je een auto delen! Zeeland lijkt me ook fantastisch. Volgende keer? Lijkt me leuk, en ook een stuk dichterbij voor mij. Maar ach, wat zijn nou afstanden in dit kleine kikkerlandje? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het een goed idee ik denk alleen dat een andere locatie de drempel verlaagd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt mij zowiezo leuk een keer mee te gaan, waar maakt me niet zo veel uit, Ik ga het met het vrouwtje overleggen, kijken of ze zin heeft om mee te gaan....

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog even voor de OV-ers:

 

Er gaat een Arriva bus (54) van station Leeuwarden de polle richting Dokkum. Deze stopt aan de Grandyk in Holwerd (kwartiertje per bus). Anders even kijken of je mee kunt rijden. Ik ga in ieder geval met de auto vrijdag, dus op het eiland valt zaterdagmorgen ook nog wel wat te regelen met bagage of ophalen van mensen.

 

 

Ik vind het een goed idee ik denk alleen dat een andere locatie de drempel verlaagd.

We willen het natuurlijk wel een beetje exclusief houden he mono ;)

 

Nee alle gekheid op een stokje... Natuurlijk is een eiland een drempel. Maar het is er ook echt effe helemaal uit. En de eerste twee meetings dit jaar waren al in de randstad. Tuurlijk zijn er veel centralere plekken mogelijk, maar een leuke verrassende locatie heeft ook wel wat. Ik heb ook wel aan de kosten gedacht natuurlijk, vandaar een natuurcamping en de overtocht is best te betalen als je te voet gaat. Met het reizen moeten we maar een beetje poolen. Overigens: de kruidvat NS kaartjes zijn er nog steeds!

 

In ieder geval staat deze locatie vast nu, zoveel meningen, zoveel wensen. Er is niet zoveel tijd meer om te organiseren vandaar dat we een beetje knopen moeten hakken. Hoop natuurlijk wel dat je er bij bent!

 

Greetz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ook wel gekomen hebben maar woon helaas in belgie... ;) kunne we geen meeting organiseren dichter bij de grens dan kunne de belgische kwekers ok komen want wil het voor geen geld missen maar ja zo ver zie ik niet zitte... grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

<off-topic>

 

Het valt me op dat er altijd geklaagd wordt over de locatie, het is altijd voor iemand wel ver. Waarom niet het voorbeeld van snowy gevolgd en gewoon zelf organiseren? Het staat je vrij hoor! Gewoon doen, hardstikke gezellig. Ik zou iedereen willen aanbevelen om dat gewoon te doen. Dit is een forum, en geen gezelligheidclubje met een bestuur dat alles voor je regelt. Als niemand initiatief neem gebeurt het dus ook niet. Moet ik dan gewoon 8 topics openen met verschillende locaties? Nee toch?

 

Overigens is Ameland voor mij ook relatief ver. Maar we hebben tenslotte ook in het noorden een hoop kwekers zitten. En het is een prachtig plekje. Net buitenland ;)

 

</off-topic>

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind het een goed idee en ameland is echt een mooie plek ',ff terug naar de natuur

ga dit met vrouwtje overleggen ivm dekids enzo

ook vind ik het wel een beetje een raar idee om met allemaal vreemden af te spreken

is voor mij wel een drempel maar wie weet tot ziens ;) ;)

 

 

 

mzzl,s kalechief ;) :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel kalechef (man wat ben jij "evil" trouwens.. lid nummer 6666 ;) ) ik kan uit ervaring spreken wat dat betreft. Maar ik heb met de vorige meeting (welliswaar beperkt) toch wel goede ervaringen. En we kennen elkaar toch wel een beetje van het forum? Bovendien: een goede roker is geen onruststoker. Was errug relaxed.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ook vind ik het wel een beetje een raar idee om met allemaal vreemden af te spreken

is voor mij wel een drempel maar wie weet tot ziens ;) ;)

mzzl,s kalechief ;) :P

 

 

Yep, zo denk ik er ook over, wat betreft het vrouwtje, die vind het prima, maar weet niet wat zij daar moet zoeken lol, zij bemoeit zich er namelijk niet mee, maar misschien heeft me maatje zin om mee te gaan, en in dat geval ben ik van de partij......

 

Als jullie dat goed vinden natuurlijk :P

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom 18 + ;) :P ?

Had anders wel zin en een leuk weekendeje met mede-growers, ken in mijn vriendenkring en omgeving namelijk niet veel growers (wel blowers! :P ) en het is wel eens leuk ervaringen enzo uit te wisselen.

 

Maarja, ook al kon/mocht ik wel mee, ´k weet niet of ik mijn plantjes alleen kan laten met mun ma :P ;) ...

 

;) ...*BeLg*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk paffie. Als je aan de strenge selectieregels voldoet ;)

 

Kijk, that's the spirit kale. We gaan elkaar zien!

 

18+ hebben we al een paar keer besproken BeLg. We gaan tenslotte niet een partijtje beach-voetballen (nou ja misschien óók wel) ;) .

Edited by whazzup

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom 18+!? hahaha, misschien omdat een kleuterblowfestijn niet bepaald legaal is.... ;)

 

no offence... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké, ik snap natuurlijk wel dat jullie geen blowfeestje kunnen gaan bouwen waar 18- bij kan zijn, maar voor ons (denk dat er toch een aantal zijn hier op het forum :P ) is het ook wel eens leuk om onze ervaringen en meningen uit te kunnen wisselen, maar telkens er een meeting is of wat dan ook is het 18+.

Nu moeten jullie niet gaan zeggen dat jullie dat niet toelaten omdat het van de wet niet mag (growen mag dacht ik enkel als meerderjarige ;) ), de doorsnee kweker hier heeft ook wel meer dan 4-5 plantjes ;) .

 

Maja, ´k snap jullie standpunt natuurlijk wel hé, maar voor ons word er bijna nx gedaan, en das jammer :P

 

;) ...*BeLg*

Share this post


Link to post
Share on other sites
Natuurlijk paffie. Als je aan de strenge selectieregels voldoet ;)

 

Haha, dat doe ik wel hoor, bij 18+ kan ik 2 keer komen ;)

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Belg,

 

Wat let je om een meeting voor onder de 18 te organiseren ?

;)

hehe dat zeg ik! Niet lullen maar poetsen zeggen we dan hier in rotterdam ;). Kom op BeLg, neem gewoon het initiatief!

 

@paffie: Nou dan kom je toch gewoon twee keer? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Belg give it a go !!

 

Als er animo is dan kom ik als volwassenen erbij als toeziender en begeleider.

 

Jullie mogen alleen niet in mijn oogzicht aan de drugs natuurlijk !!

 

;)

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben er over aan ´t denken :P

Ff kijken waar, want de meeste 18- hebben geen auto dus moet voor iedereen beetje berijkbaar blijven hé ;)

 

@ The Afghany Warrior, tnx voor juh aanbod, zal ik zeker op ingaan ;)

 

Als iemand enig idee heeft voor een plek, gooi het in de groep ;) !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Open een nieuw topic hierover BeLg! Zo blijven we hier on-topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) wij zijn van de partij ,vrouwttje ook enthousiast ,ook natuurliefhebber dus komt goe

 

 

greetz kc ;) ;) :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

'T weekend daarop de introductie al.. van die studie enzo, en daarvoor de enige vier dagen die ik vrij heb deze zomer, hangt er vanaf wat er gaat gebeuren.. maar ik kan met aanzekerheid grenzende waarschijnlijkheid stellen dat Snowie daarbij zal zijn...

 

laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites
het idee is geboren in een ander topic. De camping is op loopafstand van de boot, je kunt in Holwerd parkeren. Het is voor één nachtje dus veel heb je niet nodig. Lijkt me geen bezwaar, bovendien kun je een auto delen! Zeeland lijkt me ook fantastisch. Volgende keer? Lijkt me leuk, en ook een stuk dichterbij voor mij. Maar ach, wat zijn nou afstanden in dit kleine kikkerlandje? ;)

 

Zeeland is ook mooi. Kijk maar eens naar het dorpje Retranchement. De zee is daar geweldig, allemaal neon blauw/groen licht als de golven breken. Weet niet of dat nog steeds is en waar dat door kwam.

 

Ik kijk of een maat van me zin heeft om mee te gaan, die heeft ook twee plantjes (van mij). Laat het asap weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...