Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
flodder

Toppen Zijn Paars.

Recommended Posts

1 van mijn plantjes heeft iets wat paarse toppen.

tot mijn grote schrik zie ik 1 of twee bloemen.

wat nu te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of dit nu een probleem is of bij het plantje hoort weet ik even niet zeker... Als het een bladprobleem was dan had ik het topic dichtgegooid... Maar nu snap ik niet wat je bedoelt. Heb je de mogelijkheid om een foto te plaatsen van je probleem?

 

Topic (voorlopig) verplaatst...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee het is geen bladprobleem, de andere planten hebben mooie witte haartjes , alleen deze plant heeft paarse zakjes ?? waar dan wel weer witte haartjes uit komen.

 

ben 2 a 3 bloemen tegen gekomen, maar kunnen vrouwtje ook bloemen hebben.

Dit is mij eerste kweek.

Heb South African durban poison x skunk staan uit zaad.

 

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een foto misschien?

Soory maar het lukt me nu niet om een foto te maken en te plaatsen.

maar is het raadzaam om de plant uit de kast te halen of ben ik al te laat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ben 2 a 3 bloemen tegen gekomen, maar kunnen vrouwtje ook bloemen hebben.

Dit is mij eerste kweek.

 

Waanzin. Je bent 2 a 3 bloemen tegengekomen en of vrouwtjes ook bloemen hebben? Alles helemaal okay daar? Ksnap er niet veel van.

 

Als de toppen (de vrouwelijke bloemen) van je plant paars worden zit hem dat in de genen. Sommige soortjes hebben wat onderlinge phenotype verschillen waarin wel eens een plantjes paarse toppen kan voortbrengen, is niks ergs of besmettelijks, gewoon een ander kleurtje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flodder wrote: alleen deze plant heeft paarse zakjes ?? waar dan wel weer witte haartjes uit komen.

 

Klinkt als een hermaatje! :bier Fotootje zou meer zekerheid geven! :D

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Flodder wrote: alleen deze plant heeft paarse zakjes ?? waar dan wel weer witte haartjes uit komen.

 

Klinkt als een hermaatje! :smoke Fotootje zou meer zekerheid geven! :bier

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me duidelijk flodder; zonder fototje wordt het lastig voor ons om je goed te kunnen helpen.

 

anders blijft het raden.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had de vorige oogst precies hetzelfde er kwamen zelfs paarse vlekken aan de onderkant van het

blad,maar uiteindelijk brachten ze wel het meest op van alles wat er stond.dus denk dat

je je niet hoeft druk te maken. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zulke planten zijn vaak een lust voor het oog. Helaas vind ik de smaak van veel paarse wietjes niet om over naar huis te schrijven, maar ik kan er uren naar kijken. Komop met die foto's dus!!! :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben er even tussen uit geweest, maar heb foto's gemaakt.

deze foto's staan op mijn album.

Nu ben ik erg onhandig met computers maar ik wil de foto's bij mij test hebben. dan wordt er gezegt moet je het url ??? nr invullen maar waar en hoe vindt ik die.

 

 

med_gallery_6502_170_242879.jpg

med_gallery_6502_170_162979.jpg

med_gallery_6502_170_143860.jpg

med_gallery_6502_170_348499.jpg

 

 

[Edit door Miss_J: thumbnail foto's even vervangen door de grote exemplaren uit de galerij. Volgende keer de URL van de properties van de grote foto in de galerij nemen]

Edited by Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie paars op je bladstelen

ik heb dat ook wel eens gehad en nu ook met buitenplanten die binnen zijn opgekweekt

ik ben van mening dat het bij mij komt door een te koude nachttemperatuur

zeg maar onder de 16 graden

maar jouw planten zijn ook geelig dus het het kan wat anders zijn of een kombinatie daarvan

bijv. paarse stengels en bladstelen door een tekort aan fosfor + een tekort aan ijzer waardoor die vergeling

of alleen een stikstof gebrek waardoor paarse bladstelen en vergeling

of zijn de uiteinde van je blad ook wat kastanjebruin achtig dan kan het bijv. ook een kalium en fosfor tekort zijn

zwaveltekort leidt tot effecten vergelijkbaar met stikstof tekort paarse verkleuring mogelijk op bladstelen en langzaam geel wordende bladeren [sterven ook langzaam af van onder naar boven]

het is altijd moeilijk om erachter te komen wat je precies hebt, gewoon proberen en ervaring opdoen is het beste denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...