Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bobjuh

Hoe Zit Dat Nou Met Het Verduisteren.

Recommended Posts

hallo,

 

ik heb nu 5 pp plantjes die ik binnen kort wil gaan verduisteren maar ik zit nog met een vraag hier over.

ik heb me best gedaan moet zoeken enzo maar het is niet helemaal duidelijk voor mij.

 

als je ze gewoon 2 weken lang verduister (12-12) en als je dan zie dat ze in bloei staan dan bloeien ze tog uit hun eigen door?

 

 

bij voorbaat bedankt !

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee kerel dat heb je niet goed begrepen.

Dat heb je alleen de laatste 2 weken van julie omdat augustus de plant vanzelf al gaat bloeien.

Je moet als je vroeg gaat verduisteren dit tot het eind volhouden omdat de dagen nog te lang zijn.

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

als er echt otpvorming in begint te komen schieten ze niet meer terug in de groei.

en dat duurt bij mij meestal 3 en een halve week.

gewoon wachten tot de bloei er echt goed in zit dan pas stoppen met verduisteren.

en met verduisteren mag er echt geen een lichtstraaltje bij komen he!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een vraagje over het verduisteren van een wietplant. Is me nog niet helemaal duidelijk. Als je ze dus vroeger wilt laten afbloeien moet je ze op 12/12 zetten. Zo ver was ik al .

 

Als je heel vroeg wilt afbloeien (juni) moet je zo`n 8 weken verduisteren maar als je ze begin juli verduistert hoeft het maar zo`n 4 weken? Want augustus schiet ie zelf in de bloei?

 

Als ik de plant nu zou verduisteren, dit zo`n 4 weken vol zou houden schiet ie dan zelf weer in de groei? Klopt dit allemaal een beetje... ?

 

Ben van plan om ze dus begin juli in de schuur te zetten, goed af te dichten 4 weken vol te houden en ze dan buiten te laten afbloeien in augustus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een goede vraag. De meningen zijn er over verdeeld, de ervaringen waarschijnlijk ook. Je kan proberen of het lukt met twee weken of je gaat langer door met verduisteren, lastige keuze. Ik geloof wel dat als je terug schiet in de groei, dat je weer opnieuw kan gaan verduisteren om terug te gaan in de bloei, zal waarschijnlijk alleen wat stress opleveren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...