Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
rattekop

Lowrider

Recommended Posts

hallo,

 

Eigenlijk lees ik niet veel positiefs over lowrider. Schijnt zeer lage opbrengst te hebben. Voor de rest wel zeer gemakkelijk. Heeft iemand ervaring met lowrider?? Oprengst?? Welke soorten komen ook niet groter dan lowrider??

 

bedankt he.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lowrider is mij ook afgeraden. Van die slechte opbrengst kan je wel uitgaan denk ik, zal niet veel wezen.

 

Hoe groot ze worden ligt ook beetje aan hoe jij ze behandeld, in kleine pot en door ze veel te toppen zal die ook klein blijven :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

 

ik heb afgelopen winter een kweekje gedaan met LR. Begonnen met 6 zaadjes op 18/6 onder een 400w cooltube in een ruimte van 120 breed, 120 hoog en 60 diep. De gehele kweek de lamp op 18/6 gehouden, de planten stonden in kleine 2 ltr potten, had beter grotere potten gebruikt. Van de 6 zaadjes, bleken er 3 mannetjes te zijn.

 

De 3 overige heb ik laten afbloeien en had een uiteindelijke oogst van 121 gram nat waarvan ik 32 gram droog heb overgehouden. Weed was lekker van smaak en ik kreeg er meer een body stoned van dan een high.

 

Momenteel heb ik een aantal dagen geleden nog eens 5 LR zaadjes geplant en ze zijn ondertussen uitgekomen. Ze staan mee in de kast beneden onder de 400w cooltube die op 12/12 draait omdat er nog een nirvana misty plant in staat af te bloeien. Nu nog afwachten wat ze op 12/12 doen en hoe snel het geslacht zich laat zien. Vorige keer had ik na 32 dagen alle mannetjes er tussen uit, misschien nu wat sneller.

 

 

 

grtz

Animine

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeft iemand dan ook misschien zaden van lowrider voor mij? ik wil er graag guerilla kweekje mee doen, maar kan nergens zaden vinden....

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zaden zijn overal een tijdje out of stock geweest, maar zouden nu in de meeste growshops toch weer verkrijgbaar moeten zijn. Momenteel zelf geen zaden meer, misschien de moeite waard om te bestuiven als ik mannetjes en vrouwtjes krijg uit de zaailingen die nu staan.

 

grtz

Animine

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

32gr droog vind ik toch zeeeer weinig van 6 planten op zo'n oppervlakte met 400 W. Ik ben wel geen broodkweker maar met zo'n opbrengst doe ik zeker verlies omdat ik moet bijverwarmen (elektrisch). Zal voor K2 gaan denk ik. Een stuk of 10 in 7liter potten.

 

bedankt voor de info he :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Houdt er rekening mee dat hij ze in 2L potten had!

 

Dan kan je nooit in de buurt komen van maximale opbrengst

Share this post


Link to post
Share on other sites

en dat het van 3 plantjes afkomt i.pv. 6

er zaten nml. 3 mannetjes tussen (goed lezen :P )

 

als het een goede kwaliteit was, dan is het toch leuk :lol:

hoewel ik het ook wel wat weinig zou vinden. ik moet natuurlijk minimaal genoeg wiet voor persoonlijk gebruik hebben totdat de volgende oogst klaar is :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er nu ook 6 staan, 1 is er een mannetje dat is duidelijk te zien, ik laat ze ook gewoon in die 9x9 potjes en eens kijken wat er afkomt. En wat de kwaliteit is van het wietje zelf.

Ik laat een paar vrouwtjes bevruchten voor wat extra zaad. is de wiet lekker dan doen we de volgende keer grote potten.

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

sjonge die dames gaan maar langzaam zeg, die kerel is al veel verder, tis nu de 5e week van uit het zaad en nog steeds geen teken van toppen. en dat moet in 9 weken klaar zijn?

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb me er ook tien aangeschaft, allemaal al ontkiemd,

 

vraagje : vanaf welke dag ongeveer beginnen de balletjes of haartjes (m of v) zich te tonen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt helemaal, dat was bij mij ook zo. althans bij mijn planten dan :o

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je deze soort ook met coollight of tl kweken?

heb geen zin om hps lampen tekopen mag niet van de ouders :bier

als iemand het weet of al geprobeert heeft, laat het me wete

thx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah zoals elke wietplant, groeit hij met licht, ook TL licht...

Share this post


Link to post
Share on other sites

zorg wel voor heeeel veel ventilatie!!!!!!!!

 

bovendien, het lukt wel, alleen je wiet wordt wel iets te fluffy IMO.

maargoed, het kan wel ja...

Share this post


Link to post
Share on other sites
kan je deze soort ook met coollight of tl kweken?

heb geen zin om hps lampen tekopen mag niet van de ouders :bier

als iemand het weet of al geprobeert heeft, laat het me wete

thx

Laagblijvende planten zijn juist erg geschikt voor kweek onder TL's of spaarlampen. Omdat dit soort lampen weinig dieptestraling hebben kun je het beste zorgen dat het licht zo min mogelijk afstand hoeft af te leggen. Bijna direct op de plant houden dus zodat ook de lager gelegen delen van de plant nog wat (bruikbaar) licht ontvangen.

 

Ik heb er zelf een aantal in de tuin uitbesteed aan moeders, ben benieuwd wat daar van terecht komt deze zomer. Ook ik heb een hoop slechte recensies gehoord en gelezen over Lowryders, maar laatst toch ook eindelijk iemand die het net een extreem citroenachtige Skunk vond. Dat klinkt me dan wel weer als muziek in de oren, doet me denken aan ouderwetse Cali-O. Als die autoflower eigenschap ook echt zo stabiel is als men beweert heeft dit soortje zo best z'n voordelen. Zelfs als de smaak niet om over naar huis te schrijven is kun je er aparte kweekjes mee doen en toch iets te roken overhouden. Guerrilla, extreem laag onder TL, SOG... vul maar aan.

 

Ik geef haar voorlopig het voordeel van de twijfel en wacht eens af hoe die plantjes het buiten doen tijdens de warmste maanden. Baat het niet dan schaadt het niet... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze ook in de tuin staan en de topjes beginnen goed te komen, ik verwacht geen top opbrengst maar ze ruiken heerlijk en de toppen plakken al goed van de thc. dus qua rokertje verwacht ik wel wat goeds hoor.

Zal straks een foto van ze maken en in dit topic plaatsen.

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites
..... een hoop slechte recensies gehoord en gelezen over Lowryders, maar laatst toch ook eindelijk iemand die het net een extreem citroenachtige Skunk vond. Dat klinkt me dan wel weer als muziek in de oren, doet me denken aan ouderwetse Cali-O. Als die autoflower eigenschap ook echt zo stabiel is als men beweert heeft dit soortje zo best z'n voordelen.

 

Hoi Madje! Goeie genenfreak dat je d'r bent!

 

Ik herken mijzelf als lijdend voorwerp in die quote... kan dat kloppen??? Ik zat eens te gluren op Wietforum, en hoewel ik niet vaak reageer moet ik hier toch zeker even neerstrijken!

 

Wat je zegt over Lowryder, dat ze kort zijn er derhalve geschikt voor SL, ik vind dat je de spijker op zijn kop slaat. Ik heb nog maar een korte indruk van Lowryder, ben er pas een half jaartje druk mee bezig, maar ik kan niet anders zeggen dat het de ideale SL plant is.

 

Wat voor rokertje het is? Citroenachtig, zoetig, skunky qua uitwerking... dat is idd mijn indruk tot nu toe.

Ik heb voornamelijk voor zaad gekweekt, maar zelfs de lege hoesjes zijn nog best rookbaar en hebben prima uitwerking. Zeker als je in een crisis zit.... Een goed afgerijpte Lowryder bud van een goeie pheno is echt gewoon een lekker wietje!!! Je hebt er echter ook slechte pheno's tussen: beware! Onrookbare troep!

 

Een paar plantjes had ik 2 weekjes te vroeg geoogst, vanwege schimmel: trek er maar hasholie van want het is niet te roken! Bovendien niet eens fatsoenlijk in je tabak te brokkelen!

 

Na sexen met 6 weken klaar... ik kan niet anders zeggen als dat iedereen hem geprobeerd moet hebben!

 

gr Budniac

 

@ topicstarter: er zijn van The Joint Doctor nog twee andere 100% AF dwergsoortjes te verkrijgen ( in nederland niet) , t.w.: "Master Low" en "Power Stout" Ik weet van Master Low dat het een kruising is met o.a. Master Kush. Ik hoop dat dit een antwoord is op je vraag in je eerste post.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...