Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kingmokum

Het Regend Het Regend En De Plantjes Worden Nat

Recommended Posts

wat doen jullie als hett regend?

 

 

mijne staan nu op de tafel in de dakgoot zodat ze niet nat worden

 

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou een vreugde dansje maken en de planten lekker nat laten worden :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja joh, in de groeifase vinden ze regen heerlijk. Zo spoelt er een hoop troep van de bladeren en daarnaast wordt de voedselopname ondergronds nog eens wat vergemakkelijkt. Alleen als je hagel verwacht zou ik ze overdekt wegzetten, maar een fris lentebui'tje kunnen ze prima hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mmm, ik heb er vannochtend preventief een bakje boven gezet dat ze niet de volle laag kunnen krijgen. Maar de stekjes zijn ook nog niet zo groot, dus lijkt me ook niet handig, ookal is het een fris lentebuitje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja okee, met hele kleine fragiele plantjes moet je natuurlijk oppassen. Als ze van het formaat zijn waar een goed geplaatste druppel al voor een gebroken stengel kan zorgen moet je ze niet aan hun lot overlaten in een flinke plensbui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tis toch kut als je grond zeiknat wordt. Ik hou liever zelf de waterhuishouding in orde. Ik doe altijd een zeiltje over de aarde heen zodat alleen de plant zelf nat wordt, dat kan nooit kwaad natuurlijk als ze in de bloei staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vannacht heb t behoorlijk geregend en ik was blij dat ze in het tuinhuis stonden! Ik denk niet dat die fragiele steeltjes die regenbui hadden aangekunt en ik heb ook geen zin om het uit te proberen. Zekere voor het onzekere maar. Als ze wa groter zijn durf ik dat wel aan :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tis toch kut als je grond zeiknat wordt. Ik hou liever zelf de waterhuishouding in orde. Ik doe altijd een zeiltje over de aarde heen zodat alleen de plant zelf nat wordt, dat kan nooit kwaad natuurlijk als ze in de bloei staan.

 

Bedoel je niet de groei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...