Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
WickedMie

Mijn Experiment

Recommended Posts

Goed, ik ben net nieuw hier en in mijn voorstelbericht kun je lezen dat ik dus echt een leek ben wat dit onderwerp betreft. Daarom is het voor mij meer een experiment en ik hoop dat deze succesvol mag aflopen. Zaterdag kreeg ik ze dan eindelijk afgeleverd. Mijn 4 lang verwachtte stekken. Ik heb geen idee wat voor stekken het zijn of waar ze vandaan komen maar voor een simpel experiment maakt dat voor mij ook niet zo uit. En ze waren 2 euro per stekje, dus dat is ook niet veel toch? :tu

 

wietdag30011zj.th.jpg

 

wietdag30036ms.th.jpg

 

Ik heb ze genummerd voor het gemak. :P

Nummer 2 ziet er erg ielig uit...

Ben benieuwd hoe dat afloopt :specool

 

Tips, commentaar.. alles is welkom! Ik heb er werkelijk nul komma nul verstand van :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

degrootste4hw.jpg

Dit is de grootste en die mocht in een 15 liter emmer :P

 

deop1nagrootste8gy.png

De 1 na grootste, die mocht in een gamma emmer :P

 

op1nakleinste0aj.png

Deze doet het ook wel fijn :D Was ook goed geworteld en mocht dus ook in een gamma emmer :wOOt

 

dekleinste3cr.png

Om dit charminkel maak ik me wel zorgen. Hij had nog maar 4 nieuwe worteltjes.. Ik heb hem toch maar verplant want het schoot toch niet op. Nu staat hij in een pot van circa 5 liter. Ik hoop dat hij nog wat bijkomt maar het zou me niks verbazen als hij het niet meer doet eind van de maand :lol:

 

Voor zover...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klik hier voor een voor en na foto :bier

 

Mijn planten doen het goed. Af en toe wat vage klachten maar verder ben ik tevreden. Zeker voor een eerste keer vind ik toch dat ze er netjes bij staan ;)

Ben alleen aan het twijfelen of ik ze nog een keer zal verpotten of niet..

 

 

http://img63.imageshack.us/img63/9248/flesje21uz.jpg

Dit was het gevolg nadat er een stoel op 1 van de planten was gevallen en behoorlijk wat was afgebroken...

 

 

http://img158.imageshack.us/my.php?image=verkleint7ly.jpg

De trotste moeders :smoke

 

Zal ik ze nog een keer verpotten of niet? Wat zijn de voordelen en nadelen van het wel of niet doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die stek zou ik mooi in de grond zetten als ik jou was! Kijk effe bij topic stekken.

 

Hoe groter de pot, hoe groter de plant. Het ligt er maar net aan wat je wilt, maar ja, meer dan 11 liter is wel lekker!

 

Nadelen van kleine pot:

 

1. je pot groeit vol met wortels. Nou is dat nog niet zo erg, maar:

2. pH en vochtbalans zijn moeilijk te behouden omdat er meer wortels dan grond in je pot zit (water loopt er zo weer uit op den duur)

3. Je planten blijven kleiner.

 

Ik zou zeggen overpotten die hap :smoke - metselkuipen zijn perfect - wel flink wat gaten onderin boren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is al even geleden. Inmiddels 2 maanden verder. Planten zijn niet zo hard meer gegroeit. Ze hebben te lang in die 10 liter potten gestaan en dat vonden ze niet zo fijn. Met als resultaat dat 1tje helemaal niet meer wou groeien en zelfs geel werd. Toen ben ik naar de bouwmarkt geweest om 4 speciekuipen en heb ze alsnog overgepot.

 

Zal nog wat foto´s laten zien :no

 

wietjesaugustus009vy0.th.jpg

Net na het overpotten 5 weken terug..

 

wietjesaugustus003yf2.th.jpg

Foto van vandaag.. Mijn grootste plant..

 

wietjesaugustus008ql9.th.jpg

Mijn op 1 na grootste plant. Deze is een stuk breder en begint toch ergens op te lijken..

 

wietjesaugustus016mr3.th.jpg

Mijn kleinste plantje.. ziet er echt waardeloos uit..

 

wietjesaugustus017if0.th.jpg

Dit is ook wel een redelijke..

 

Tot zover.. Vind het echt kloteweer en er gebeurt vrij weinig meer met de gehele groei.. Ik zie ze alleen maar achteruit gaan. De bladeren worden aangevreten door slakken en weet ik het allemaal..

 

wietjesaugustus022en2.th.jpg

 

wietjesaugustus019jf6.th.jpg

 

 

Tot zover :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk dat ziet er al weer een stuk beter uit, ze zijn nog mooi groen door die grote potten nu. Slakken kun je makkelijk bestrijden met escar-go, mlilieuvriendelijk en niet slecht voor je plantjes en eventuele andere huisdieren, of glaasje met bier ingraven in je pot, vinden ze heerlijk.

 

Ze zullen nu ook niet meer zoveel groeien nu ze in de bloei zijn gegaan overigens. De echte groei is er nu uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:no voor een beginner (wat ik zelf ook ben) vind ik dit heel mooi hoor

doe zo voort :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap niet dat je bij die kleinste plant zegt: deze is waardeloos, want die plant ziet er,los van 't feit dat ze wat aan de kleine kant is, PRACHTIG uit.

dus ik zou zeggen: Keep up the Good work mate! ;) :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

best wel dikke stammetjes ook :nerd

 

edit, ik geloof dat dit een topic over datum is ahum ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten zien er wel mooi gezond uit zover ik het zie. Alleen hopen op mooi weer!

suc6 nog verder B) (ik zie nu pas dat je post op 3september was. 2006 :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff beter lezen hoe oud het topic is voordat je reageert.. stoneys B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal van de wereld die lui prachtig

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe bedoel je ''das een goeie''

ben je het met me eens of bedoel je het spottend B) ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij bedoeld dat is een'' goede'' van dat je reageerd op een topic van 2006 lol B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

topics bumpen is niet gewenst. Topic gesloten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...