Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest NlxDon

30 Nlx Onder 2 X 400watt

Recommended Posts

Guest NlxDon

Nieuwe ronde alweer, ditmaal ipv 20 nlx in 11liter potten, 30 nlx in 7 liter potten.

Tevens ipv 1x 600watt, 2 x 400watt aangestuurd dmv 2 relais en 2 tijdklokken waardoor de 2 lampen onderling te regelen zijn.

 

dsc022760vg.th.jpg

dsc022861ei.th.jpg

dsc022815lw.th.jpg

dsc022801xf.th.jpg

 

Stekken geplaats op 12-05-06

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk weer een verslag erbij, altijd leuk :rofl

 

 

Waarom heb je 2 relais voor 2 lampen? Waarom wil je ze afzonderlijk regelen? je kan toch gewoon de stekker uit 1 lamp trekken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo ,

ja ben je van plan om je lampen beurtelings int zelfde etmaal te laten branden ?

vandaar die 2 relai's ??? :specool zodat je waremtepunt van plaats wordt verandert en je licht mischien beter verdeeld wordt ? :tu of zomaar zonder verdere reden ?

je stekjes effe in een stekkenkastje in mini potjes laten aanslaan is alvast een goeie zet die voor meer opbrengst zal zorgen!! :rofl

 

mazzel ,vertel nog is wat meer over je hok ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan de tijdklok te zien wil hij de natuur wat beter namaken door midden op de dag 2 lampen aan te hebben en in het begin en einde maar 1. Dit geeft ongeveer het idee van een zon die opkomt, hoogste punt staat, en dan weer ondergaat.

 

Ik heb geen idee of dit nog iets uitmaakt voor de groei van de plantjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo , heb ik ook eens zitten over denken maar das niet alles hé,

als je dan met 2 verschillende wattages werkt in een etmaal moet je je afzuiger hier ook nog op afregelen.

anders gaat het nooit constant , gelijkmatig en dus ideaal worden qwa klimaatbeheersing in dat hok.

 

tziet er wel netjes uit die electra, succes ermee

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je je afzuiging op een klimaatregelaar aansluit is dat geen probleem.

 

Maar natuurlijker is het als het ook afkoelt als er een lamp uitgaat. De natuurlijke situatie is alleen niet de ideale, dus ik zie niet zoveel reden om dit zo te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest NlxDon

Hallo,

 

bedankt voor alle reacties, de reden om het met 2 relais aan te sturen is als volgt:

 

- Een reden is omdat ik de vsa's direct op de relais heb aangesloten zonder extra stekkerdozen en dus niet simpelweg 1 stekker kan uittrekken om 1 lamp uit te schakelen. En omdat ik in de groei slechts 1 lamp aanlaat is dit een goede oplossing.

 

-Ook ziet het bordje er zo wel leuk uit met dubbele relais (kost toch bijna niks)

 

-In de eerste weken voordat er toppen zichtbaar zijn draai ik gewoon op 1 lamp, maar dan wel beurtelings (dus eerst 1 lamp 6 uur en daarna de andere lamp 6 uur). Hierdoor zal een betere lichtverdeling ontstaan.

 

Annom: De tijdklok van de lamp die niet draait is ingesteld voor de bloeiperiode, deze lamp brandt nu nog niet.

Tuinkabouter: Ik draai niet op verschillende wattages, eerst had ik een 600watt lamp, nu heb ik 2 400watters. Dus geen verschillen onderling.

 

Ok en nu wat meer informatie over het hok (ook in mijn eerdere toppics te lezen onder de naam nlxvenlo)

Het hok is 100 x 125 cm.

Er komen dadelijk 30 potten van 7 liter in.

Het hok is opgebouwd uit een houten bak van mdf bekleed met vijverfolie ( 125 x 100 x 20cm).

De bodemplaat is waterpas, zodat ik dadelijk onderlangs water kan geven. Eerder had ik een automatisch bevloeingssysteem, deze heb ik eruit gegooid omdat ik de onderlinge verschillen in waterbehoeft te groot vind.

Er zitten dus 2 philips son-t 400 watters in met daaronder een klein ventilatortje om de warmste lucht onder de hamerslagkappen uit te blazen.

Als afzuiging heb ik gebruik gemaakt van de centrale huisafzuiging (even op de hoogste stand zetten en hij zorgt voor genoeg aanvoer van verse lucht. Klein koolstoffiltertje is voldoende.

Op dit moment zuig ik de verse lucht onder de dakpannen vandaan (prima temparaturen op dit moment). Gewoon gaatje boren in plaat op zolder, uitzagen, flens ertegen en dan een 125mm buis rechtstreeks op het hok aangesloten (wel met filtergaas). Dit scheelde in temparatuur met lampen aan 7 graden (ipv het aanzuigen direct van de zolder).

 

Als er nog vragen/opmerkingen zijn lees ik ze graag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...