Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dobey

Nlx / Limburgse Witte - Guerilla 2006

Recommended Posts

Na lang dromen begin ik dit jaar met kweken

 

Ik heb vorige week 2 NLX en 2 Limburgse Witte stekken aangekocht.

Deze staan samen met nog 5 van deze soortjes voortekweken op een kot(studentenkamer) (hiervan morgen ook fotos!)

 

Ik heb me vrij goed geinformeerd en ben optijd in gang geschoten met de grond kweek-klaar te maken.

Ik ga zoveel mogenlijk fototjes posten met de bedoeling dat de ervaren buitenkwekers hier op het forum mij een beetje in de juiste richting helpen want het is dus mijn eerste keer...

 

voorlopig heb ik al twee plaatsen klaargemaakt om er te kweken. (enkel van 1 plaats heb ik voorlopig fotos)

 

Zijn de kuilen die ik gegraven heb goed genoeg en voldoende bemest??

 

hier de fotos!

 

p42900469in.th.jpg

foto van het plekje

 

p42900457yb.th.jpg

"het kot" waar twee planten in zouden moeten komen

 

p42900474ko.th.jpg

elk gat opgevuld met +-15 liter potgrond met perliet, de rest van de aarde gemengd met +-70 liter potgrond met perliet

 

 

 

morgen update met fotos van de stekken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie nogal wat naaldbomen staan en dat duidt meestal op een redelijk zure bodem. Nou houdt cannabis wel van licht zuur, maar misschien is het raadzaam om er een paar handjes kalk overheen te gooien of doorheen te mengen. Verder moet het helemaal goed komen lijkt me... Veel succes! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zie nogal wat naaldbomen staan en dat duidt meestal op een redelijk zure bodem. Nou houdt cannabis wel van licht zuur, maar misschien is het raadzaam om er een paar handjes kalk overheen te gooien of doorheen te mengen. Verder moet het helemaal goed komen lijkt me... Veel succes! :whistling

 

 

ziet er goed uit man

maar je zit in de natuur te kweken neem ik aan..

als er toevallig iemand langskomt die ze jatt??

is wel f. u. of niet dan??

of is dat hele bos van jo :smoke

 

hehe verder rest ziet er goed uit man

rustig A. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zie nogal wat naaldbomen staan en dat duidt meestal op een redelijk zure bodem. Nou houdt cannabis wel van licht zuur, maar misschien is het raadzaam om er een paar handjes kalk overheen te gooien of doorheen te mengen. Verder moet het helemaal goed komen lijkt me... Veel succes! :whistling

 

 

ik heb ph waarde stokjes gekregen van een kameraad maar weet nog niet juist hoe ze te gebruiken?!

kan iemand me hier mee verderhelpen miss?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo even uit mijn hoofd

lopen ze van donkerood naar een lichte kleur

dan heb je ph-7 (neutraal) in het midden liggen

als je de ph-stokjes inde grond steekt en ze een bep. tijd laat liggen

zal hij gaan verkleuren en kun je met een nakijk papiertje wat je er als het goed is bij hebt gekregen..

kun je kijken wat de ph-waarde, van jou grond is

zoiets is het :whistling

weet het ook niet precies..

 

Gr. A.

 

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

Edited by stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites
zo even uit mijn hoofd

lopen ze van donkerood naar een lichte kleur

dan heb je ph-7 (neutraal) in het midden liggen

als je de ph-stokjes inde grond steekt en ze een bep. tijd laat liggen

zal hij gaan verkleuren en kun je met een nakijk papiertje wat je er als het goed is bij hebt gekregen..

kun je kijken wat de ph-waarde, van jou grond is

zoiets is het :whistling

weet het ook niet precies..

 

Gr. A.

 

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

het stokje is vanonder te beginne

licht oranje, bruin-kaki achtig, oranje, en zalm oranje

k kreeg ze van een kameraad dus een "nakijkpapiertje" heb ik niet, k ga er allesins vandaag eentje in de grond proppe en wie weet weet er tege morgen hier al iemand op het forum hoe het juist werkt

 

bedankt voor de reply's

 

en nee het is geen privé bos, maar op een stuk van 3500 hectare militair domein (schietveld van de luchtmacht), maar k kom er al sinds ik een puber was en kan je verzekeren dat er de eerste 5 jaar niemand meer is geweest en ook nietmeer zal komen!(hier kan ik echter alleen maar op hopen) enigste probleem zijn de herten en konijnen die er in overvloed zijn

 

maar k ga een omhijninkje maken en nog wat opzoeken over dierenafweer ivm cannabis

miss iemand tips buiten glazen met een klets bier in en uitgesneden emmers rond de stam ingraven??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder controle papier is zo'n stipje toch best waardeloos hoor... :whistling En over het wild in de buurt, gewoon voor de konijnekes even een hekje maken van de herten hoef je geen problemen te verwachten...

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, ik zou als ik jou was die hele kuil ff volstorten met grondmix. In bosgrond (vooral in naaldbosgrond) zitten nl. bijna geen nutrienten en die zijn juist zeer belangrijk. Ook kan dat zand heel slecht vocht vasthouden en daarom kan de grond vooral in de zomer snel uitgedroogd raken, en ik weet niet of dat bos ver is anders zou je dus elke dag water moeten geven!

 

Dus ja, dat bos is niet echt een ideale omgeving voor kruidplanten (zoals wietplanten en brandnetels etc.), daarom zie je ook bijna alleen bomen en struiken in een naaldbos. Ik wens je veel succes, ik denk dat het je wel gaat lukken als je grond ff verbeterd daar!

De Groeten,

 

JJJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb per kuil 50 liter potgrond geinvesteerd, is dit dan niet ruim genoeg??

 

zoals beloofd fotos van de stekjes!

 

3lw1nlx7ai.th.jpg

4nlx1lw4fg.th.jpg

in de doorschijnende potjes zitten de nlx'jes en in de bruine de limburgse wit'jes

 

allen1gp.th.jpg

 

metalupapier2fe.th.jpg

na een beetje alupapier voor een tikkeltje extra licht opgehange te hebbe...

 

lwpaars3ls.th.jpg

op deze close up van een limburgse witte zie je dat de stengels paarsig zijn getint, is dit normaal???

 

 

 

de plantjes staan 3 dage in potjes op de fotos, ondertusse zijn ze bijna een week.

 

Laat zeker een reactie achter als je iets abnormaals ziet want ja, het is mijn eerste keer!

 

ENJOY!

Edited by Dobey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit! Iets over je kuil: Ik weet niet of het op een heuvel of dal is? In een dal kan je met hevige regen hebben dat je kuil in een vijver veranderd en dat je plantjes verzuipen. Op een heuvel is het prima, heb je meer kans dat je planten hun voetjes in wat grondwater hebben staan.

50 liter per plant genoeg? Ligt er aan hoe groot je je planten wil hebben, hoe meer grond je geeft hoe groter ze worden!! Als ze aan het einde van de bloei nog veel voedingstoffen over hebben kunnen ze dikkere toppen maken. Mijn planten gaan dit jaar in 500 liter:D (beetje investeren is het waard)

Paars stengeltje betekend dat je plantje last van stress heeft.. Maakt op zich niet zo heel veel uit, daar zal ze waarschijnlijk buiten wel weer overheen groeien..

 

Suc6 verder!

 

Plantkas

Share this post


Link to post
Share on other sites

50 liter potgrond in volle (zand)grond gaat niet genoeg zijn nee. Na geen eens zo'n lange tijd zullen de wortels door die 50 liter heen zijn en bij de zandgrond aan komen. Met die zandgrond kunnen ze niks. Je kan die 50 liter dan beter in kuipen doen, of natuurlijk gewoon meer grond halen. Zoals iemand anders al zei, gewoon die hele kuil vol tiefen met grond, ben je zeker van een goed resultaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de plaats is niet in een dal maar ZEEER afgelegen, dus heel da kot volgooie is nie echt een optie, met die 50 lieter zakke sleure was al een helse karwei!

marja as het echt niet anders kan om goeie gezonde plante te kweke zal het wel moeten!

nu ik de grond gemengd heb met die potgrond is de enige optie dus trug alles eruit en opnieuw mengen?

of is het ook goed als ik de nieuwe potgrond op de oppervlakte (+-10cm dieper dan de normale grond) uitstrooi??

 

vandaag de boom met de meeste takke en blaren (zie 1e foto) gaan vellen, nu krijgt het plaatsje echt veel licht!

 

en nog een algemene vraag;

in de kwekersgids voor buitenkweek uit organic earth las ik dat planten in de grond gemakelijk 3 tot 4 meter kunnen worden, maar hoe worden ze tijdens de bloei dan overdekt????

en is het overdekken tijdens de bloei 100% essentieel?

 

 

 

dank bij voorbaat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

neem een kruiwagen mee <_< maar je kan er een laag overeen gooien en deze afdekken met wat zand/loss, zo kan je potgrond langer vocht vasthouden, is mischien handig in de zomer?

 

Overdekken is op zich niet nodig als je er een soortje neer zet dat vroeg afbloeit en flink schimmelbestendig is! (geen PP of white widdow ofzo) Waarschijnlijk krijg je dan ook last van toprot, maar dan is het gewoon knippen tegen de toprot in.. en ja!! ze kunnen zo groot worden.. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

harskamp?? ik ben van belgië dus daar staan ze niet :whistling

 

11mei heb ik opnieuw 10 stekjes!

 

heb ook een klein terrariumpje gekregen van een kameraad (waar wandelende takken instonden),

maar net zoals nog een paar hier doe ik ook ALLES achter de rug van men ouders, zou dit terrariumpje een goede plaats zijn om mijn volgende stekjes in voor te kweken?? (staat dan wel in de buiten)

want wil degene waar ze nu staan niet teveel last aandoen en zou ze ook eens grag van dag tot dag willen zien evolueren...

het is niet zo groot, passen net 4 potjes in denkik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

de stekken zijn allemaal +-20 cm en hebben goed gegroeid, vandaag zijn ze precies 2 weken!!

nu ben ik aan het twijfelen;

zou ik nog eens overpotten en ze nog een week of twee bij kameraad in serre late groeie??

of zou ik ze dadelijk in de grond zetten??

 

binnekort nieuwe fototjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon buiten knallen die stekken je moet is zien hoe hard ze in de natuur gaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE!!!

 

plantjes zijn 2.5 week oud en zijn deze hoogtes

26 26 25 23 18 24 23 21 22 in cm welteverstaan

 

het zaadje wat we voor de lol in een pot hebbe gestoke doet het ook goed (1e foto)

 

enig commentaar of gaan ze voorlopig nog lekker??

 

is het stillaan tijd ze buiten te zetten??

 

mvg Niels

 

pict02522ah.th.jpg

zaadje wat in een zakje wiet zat geplant en voila...

 

pict02547cw.th.jpg

pict02613zv.th.jpg

pict02629ib.th.jpg

alle 9

 

pict02655dg.th.jpg

nlx

 

pict02674hx.th.jpg

limburgse witte

 

pict02680jo.th.jpg

limburgse witte

 

pict02698ph.th.jpg

limburgse witte

 

pict02707ar.th.jpg

nlx

 

pict02720dc.th.jpg

 

pict02743nj.th.jpg

 

pict02753ju.th.jpg

nlx

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet ma da ze onnerweg naar huis nie naar de klote gaan eh :rofl

Edited by bum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...