Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

nederwierie

Kan je gepakt worden door hier te posten?

Recommended Posts

De nederlandse "internet politie" is, voor zover ik me kan voorstellen, absoluut niet op zoek naar kleine thuiskwekers. Er zijn veel grotere en belangrijkere dingen.

 

Daarnaast is het volgens mij wettelijk heel moeilijk om iemand voor kweken via internet te kunnen/mogen opsporen en vervolgen.

 

Een undercover agent sturen naar een meeting lijkt me al helemaal onwaarschijnlijk. Die houden zich al helemaal niet bezig met dit soort kleine dingen.

 

Ik weet dat er duizenden mensen zijn op www.shroomery.org die daar hun paddestoelen fotos posten. De war on drugs is in de VS vele malen groter en zelfs daar is nog nooit iemand opgepakt naar aanleiding van een post. Lijkt me heel erg sterk dat het in Nederland dan wel zou gebeuren. Ze zoeken de grote jongens... Ook voor meneer agent veel leuker.

 

Ik ben in ieder geval helemaal niet bang om hier kweekfotos te posten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Boven PRO-Sport, nummer 43 :rofl

Bier staat al klaar :tu

 

Ha, niet helemaal me buurman, maar toch bijna.

Ik woon in dat grote huis op de dam, in de volksmond genaamd "paleis op de dam".

Ik kom binnenkort ff een :specool tje hijsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier op het forum nooit iemand gesproken die aan de hand van posten is opgepakt . Ik praat dan over 3 a 4 jaar.

 

Je kunt je veel beter zorgen maken over het afluisteren van je mobieltje ,dit doet men in Nederland heel veel ,een stuk meer nog dan in de VS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt,mobiele telefoons worden tegenwoordig streng afgeluisterd.

ook met een nieuwe simkaart en een nieuwe telefoon ben je niet veilig..............

en als je echt gezocht wordt(voor iets zwaars)dan ben je zelfs in een telefooncel niet veilig,binnen een paar minuten staan ze om de telefooncel(de politie)(voor iets zwaars).

greets

lee

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ha, niet helemaal me buurman, maar toch bijna.

Ik woon in dat grote huis op de dam, in de volksmond genaamd "paleis op de dam".

Ik kom binnenkort ff een :tu tje hijsen.

 

 

He dat huisje ken ik wel :P

Begreep dat je weer een ouwe trap wilt slopen om een lift te plaatsen? :rofl

Bel maar even van te voren, misschien dat ik binnenkort ga verhuizen, er staat nog een huisje in Soestdijk waar ik mijn oog op heb laten vallen :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je kunt je veel beter zorgen maken over het afluisteren van je mobieltje ,dit doet men in Nederland heel veel ,een stuk meer nog dan in de VS.

Hoe weet je dit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe weet je dit?

 

omdat in nederland en de vs je de minste privacy rechten hebt van bijna heel de wereld.

De grens voor de start van het aftappen ligt heel laag.

Een vermoeden is al genoeg en je word getapt(gsm, internet, post), geen uitweg mogelijk

(cryptofoons maar die kosten geld)

 

Hier in belgie moeten ze al bewijzen hebben voor ze je kunnen tappen.

Hier in belgie mogen ze geen warmtedetectoren gebruiken om plantages op te sporen, teminste als er geen bewijs of minstens 5 verklaringen tegen je hebt.

 

als je niet dealt, van straat af blijft en gewoon je plantjes kweekt ben je wel veilig.

daar komt het toch altijd op neer eigenlijk.

 

Dat posten hier is dus wel veilig, je hebt een nickname en je kan beweren wat je wil.

Een nickname is moeilijk te koppelen aan een echte persoon dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je zonder tussenkomst van een anonymous proxy of remote host met je ip-nummer van je ISP inlogt

dan is indirect je aansluitinglokatie bekend. Voor andere gebruikers is je IPnummer niet te zien.

 

De wet schrijft echter voor dat alle serverconneties gelogged worden.

Indien justitie ons interessant genoeg zou vinden, zouden ze dat zeker opvragen.

 

De kosten van opsporing, loggen, en evalueren zijn voor justitie echter erg hoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het onderzoek van telecommunicatie

Daarbij gaat het om de telefoontap en de vordering van gegevens van telefoonverkeer. De bevoegdheid verkeersgegevens te vorderen, wordt niet gewijzigd. De bevoegdheid tot aftappen wel. Het is niet meer de rechter-commissaris, maar de officier van justitie die, na machtiging van de rechter-commissaris, een bevel geeft tot aftappen en die zorg draagt voor het bewaren en vernietigen van de daarmee verkregen gegevens. De voorwaarde dat de verdachte zelf aan de telecommunicatie deelneemt, is komen te vervallen. Daartegenover staat dat het betreffende misdrijf een ernstige inbreuk op de rechtsorde moet opleveren. - http://www.justitie.nl/publicaties/brochur...ets/wet_bob.asp

 

Kan het nog subjectiever? Wat is een ernstige inbreuk op de rechtsorde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben dus zelf gedurende 2 maanden getapt en heb het hele dossier met de tapprocedure hier nog liggen . Daarin kun je mooi zien hoe het in z'n werk gaat.

 

Nederland is zelfs nummer 1 in de wereld wat betreft het aantal taps per 10000 inwoners . FF googlen en je vind hier snel genoeg een artikel over .

 

Wat sommigen ook niet weten is dat er heel veel van wat de politie doet gewoon openbaar is: Website openbaar ministerie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De IP-tap

Internetverkeer kan hardwarematig worden onderschept doordat de stroom van gegevens op het netwerk van de provider wordt onderbroken op een punt waar de gegevens van de verdachte, die van dit netwerk gebruik maakt, passeren. Het uitselecteren van de gegevens van de verdachte vindt plaats via zijn unieke IP-adres (berekend naar datum en tijd). De gegevensstroom wordt gesplitst en de gegevens worden getapt. In dit geval wordt zowel de inkomende als de uitgaande gegevensstroom van verdachte getapt. Het gaat dan om alle internetverkeer van de verdachte dat over het netwerk van de provider gaat. Hieruit kunnen in ieder geval inkomende en uitgaande e-mail, bestanden en internetgedragingen foutloos worden opgehaald en dus voor de opsporing worden gebruikt. Van belang is vast te stellen dat de IP-tap kan worden gebruikt voor zowel historische als toekomstige gegevens. De IP-tap is een ingrijpende methode, die zich nog in een experimenteel stadium bevindt. Het is van belang tevoren precies te bepalen welk internetverkeer men wil tappen. Indien men slechts geïnteresseerd is in het e-mailverkeer dan is een e-mailtap, zoals hieronder beschreven, in de meeste gevallen voldoende.

 

 

De e-mailtap

Een veel eenvoudiger, softwarematige methode is het tappen van de e-mail van de verdachte. Of dit praktisch gezien mogelijk is hangt af van de software die door de provider wordt gebruikt. In de meeste gevallen kan slechts de inkomende e-mail van de verdachte worden getapt.

 

 

Artikel 126l of 126s Sv

Ten slotte is het mogelijk dat e-mailberichten versleuteld worden verstuurd, dan wel ontvangen. In dat geval levert het via art. 125i of 126m Sv aftappen van de betreffende gegevens vaak niets op, het is namelijk niet altijd mogelijk de code van de geëncrypteerde gegevens te kraken. Op dat moment kan het toepassen van de bevoegdheid van het direct afluisteren (art. 126l en 126s Sv) uitkomst bieden. In dit geval kan de computer van de verdachte gemodificeerd worden door het plaatsen van een bug. Dit kan ertoe leiden dat door middel van registratie van toetsaanslagen de sleutel van de crypto, alsmede de berichten, worden achterhaald, onafhankelijk of dat nu geschiedt middels een software-applicatie of een hardwarematige bug. In een dergelijk geval blijft de provider vooralsnog buiten beeld en dient de procedure van art. 126l of 126s Sv te worden gevolgd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben dus zelf gedurende 2 maanden getapt en heb het hele dossier met de tapprocedure hier nog liggen . Daarin kun je mooi zien hoe het in z'n werk gaat.

 

Nederland is zelfs nummer 1 in de wereld wat betreft het aantal taps per 10000 inwoners . FF googlen en je vind hier snel genoeg een artikel over .

 

Wat sommigen ook niet weten is dat er heel veel van wat de politie doet gewoon openbaar is: Website openbaar ministerie

Hier een artikel: http://www.volkskrant.nl/binnenland/article216262.ece

 

Dat zijn 10.000 taps per jaar, in Nederland.

 

//EDIT dit soort vragen horen hier niet thuis....

Edited by stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...