Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
NorthernSmoker

Afbloeien Op 11/13

Recommended Posts

Hello peoples,

 

Mijn plantjes hebben last van spint, heb maar een klein aantal planten, eerst wel een keer gespoten met brimex insectenspray maar vier week voor die tijd leek mij dat niet meer verstandig. Plet nu zoveel mogelijk van die beesten met de hand en verwijder ik het web, met wattenstaafjes voorbespoten met brimex, want dat spul lost die webjes heel makkelijk op (zit nog niks op de toppen). Werk zo zo in ieder geval zoveel mogelijk tegen, de kleine terroristen, hehehe. :blink:

 

Wiet lijkt zo op het eerste moment best aardig te gaan worden, maar in verband met de spint(plaag), wil ik zeker zijn dat ik binnen 60 dagen de zaak om kan hakken. <_<

 

Daarom dacht ik eraan om de laatste 14 dagen lamp op 11/13 zet, nog een uur minder licht, om de zaak te versnellen. Hoe denken jullie daar over, ivm die spint, dacht ik dat het wellicht een optie is, om de zaak wat te forceren zodat het optijd klaar is. Verder is er dan nog een uur minder licht wat de ideale omgeving van die kolerebeestjes veroorzaakt. Moet vanaf vandaag nog 3 1/2 week dan zit ik op 60 dagen

 

Verder ben ik nu bezig ideeen te verzamelen om een kastje te gaan bouwen en uit zaad om te gaan kweken. En gaat straks eerst de boel een tijd plat en zal ik die kast regelmatig reinigen, pokke beesten.

 

Is duur zaad beter dan goedkoop, ben sneeuwwitje roker over het algemeen, of goede k2, of aghaan, maar die k2 zaad van speescees is wel erg goedkoop, maar ook die van nirvana zijn niet duur, zit daar dan verschil in. Verder heeft female seeds ook snowwhite, maar is dat nu gefeminiseerd of echt female. Indien dat niet zo is, zouden die lui hun naam moeten veranderen.

 

Ook heb ik alvast een vraag over de te bouwen "pregrowbox", de kleur van tl lees ik over het algemeen moet tl kleur 33 coolwhite zijn. Maar kan dit nog aangevuld worden met andere kleuren en is dat beter.

Kan ik met tl ook op 12/12 zaden opbrengen of is dit geen goed idee, ik heb geen ruimte voor gestrekte planten, anders maar leren scroggen.

Als ik per keer 15 zaailingen wil opbrengen hoeveel watt ben ik dan nodig, zo ideaal mogelijk.

Als ik nou heel veel ging opbrengen had ik dat ding van nomercy wel gekocht, maar veel te groot.

 

Heleboel vragen, hoop dat jullie me een beetje verder kunnen helpen.

 

Mzzls,

 

NorthernSmoker

(nu nog een voodoospreuk over die kloten stekkenboer uitspreken, :nerd )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom gebruik je geen masai van bayer?Je kan dit gebruiken tot de laatste week voor de oogst,is geschikt voor voedingsgewassen en is zeer effectief!

Share this post


Link to post
Share on other sites

okay dan, heb ik net vanuit mijn luie stoel een paar pakjes masai besteld. Wist niet dat je dit goedje zo kort voor de oogst nog kon gebruiken!?

 

Ik zal het wel merken hè.

Hoop dat het werkt. De schade op de bladeren is enorm, jammer genoeg toch niet meer te herstellen.

 

NorthernSmoker <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga niet je toppen doorweken met die zooi, want dan krijg je weer toprot <_< ...

En je kan de dubbele aanbevolen hoeveelheid aanhouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

13 uur licht en 11 uur donker zou meer effect hebben <_< (om ze sneller af te bloeien)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mikeh!! dit is nou precies waarim ik dit topic open, dank je wel <_<

 

gewoon de normale dosis voor binnenplanten (hoger verbrand het blad nml ook!!)

 

ps edit :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij gaat wel sneller afbloeien, maaaar eigenlijk ben je al te laat hier mee, je zat in wk 5 1/2 toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites
<_< hey gast vraag bij de growe shop of ze nicotine poeder hebben een mes puntje in je vad en je bent je hele oogst van je kop zorgen af je plant krijgt een nicotine smaak dus niet aantrekelijk om op de bladere te zuigen succes groeten van sfinx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gister is week zes aangebroken, heb gister al het web op het blad verwijderd zover ik kon zien zat niet heel veel op, vandaag niet veel nieuwe gezien. Gister en vandaag ook veel van die teringlijers geplet. Nu maar hopen dat die bayer masai snel geleverd wordt. Doordat ik gister nogal vaag in de kop was, leek mij het toen op een of andere wijze beter om dat spul via het net te bestellen, ik had het nu allang kunnen hebben. Als ik geen drie doosjes had besteld had ik het alsnog opgehaald. <_<

Die nicotine poeder, tja kom niet zo vaak bij de growshop, licht nogal uit de route. Als ik er speciaal naar toe ga voor dat poeder en ze hebben het niet, ben ik weer pissig..

Als ik nieuwe grond haal zal ik er naar vragen, maar heb net hele partij opgehaald, dus kan wel ff duren.

 

Zolang ze de toppen niet inpakken vind ik het wel best. Ik heb kleine opzet, dus kan met beestjespletten een end komen, denk ik. :blink:

Hoop dat ik niet meer dan 10% minder opbrengst heb, vorige keer zo'n 200 gram, nu zo'n 180 zou leuk zijn, kan ik net 70 a 80 daagjes mee redden.

 

Northern

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey gast ik hoop voor je dat het allemaal nog een beetje goed komt tis zeker zwaar fuck maar voor komen is beter als nu het geval genezen succes groeten van sfinx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag zal ik de boel sproeien met masia, 0,3 of o,6gr de liter, iemand een idee. Eerder hadden sommige het over dubbele dosis, wat ik niet wil doen, maar vraag me nu of of die dubbele dosis 0,6 of 0,12 gr is. Aangezien op de verpakking voor binnen 0,3 staat, pas ik die toe als ik niet voor die tijd antwoord heb.

 

Had neemoil bij leafman besteld, die hadden ze niet, hadden zo voor de zekerheid, maar ecostyle spruzit bijgeleverd, volgens hen een hoogwaardig/vergelijkend product. Kent iemand het en werkt het??

 

Om te voorkomen, gaat de boel straks stil voor een tijd, mooie ruimte om hygienisch schoon te maken/houden. Heb nu in huis voor het ontsmetten:

- Dettol

- Spruzit

- Brimex

- Masai

 

Zal ook nog met spiritus en groene zeep aan de gang gaan, aantal weken twee maal per week schoonmaken, plus snel zorgen dat ik uit zaad op ga kweken. Weet nog niet precies hoe ik dit aan ga pakken. Maar dat niet eigen gemaakte stekken kut zijn, ben ik nu wel achter. <_<

Probeer er voor te zorgen dat ik het beter voorkom, want 'genezen' doen die plantjes niet meer.

 

Northern

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vandaag zal ik de boel sproeien met masia, 0,3 of o,6gr de liter, iemand een idee. Eerder hadden sommige het over dubbele dosis, wat ik niet wil doen, maar vraag me nu of of die dubbele dosis 0,6 of 0,12 gr is. Aangezien op de verpakking voor binnen 0,3 staat, pas ik die toe als ik niet voor die tijd antwoord heb.

 

Had neemoil bij leafman besteld, die hadden ze niet, hadden zo voor de zekerheid, maar ecostyle spruzit bijgeleverd, volgens hen een hoogwaardig/vergelijkend product. Kent iemand het en werkt het??

 

Om te voorkomen, gaat de boel straks stil voor een tijd, mooie ruimte om hygienisch schoon te maken/houden. Heb nu in huis voor het ontsmetten:

- Dettol

- Spruzit

- Brimex

- Masai

 

Zal ook nog met spiritus en groene zeep aan de gang gaan, aantal weken twee maal per week schoonmaken, plus snel zorgen dat ik uit zaad op ga kweken. Weet nog niet precies hoe ik dit aan ga pakken. Maar dat niet eigen gemaakte stekken kut zijn, ben ik nu wel achter. <_<

Probeer er voor te zorgen dat ik het beter voorkom, want 'genezen' doen die plantjes niet meer.

 

Northern

 

Spruzit van ecostyle doet het ook hoor. werkt ook tegen andere krengen zoals tripsen en shit..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kill die spint al aardig, heb vrijdagnacht en nu gespoten, die beestjes die leven nu niet meer. Met nog twee week te gaan (zo geschat) wil ik nu niet meer spuiten. Hoop dat er niet te veel meer te voor schijn komen. Tot nu toe nog steeds geen ingepakte toppen, zo nu en dan kwam ik wel een blaadje met aan de randjes daarvan wat web, maar meer niet. Ondanks dat er een moment was, dat er een hele hoop van die mothafuckers waren, toen kon ik alleen nog maar pletten. Van die bayer masai, "drogen" die beestjes uit ofzo, want als ik wat zie zitten en ik wil het pletten kan dit niet meer, ze zijn hard. Denk dus wel dat die bayer werkt, alleen niet op de eitjes (volgens mij) dus krijg je ze er nooit helemaal onder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...