Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ria

Wonderplantjes

Recommended Posts

Ik sta er nog elke keer weer van te kijken hoe een cannabis stek, in zo'n 7 weken zo een progressie kan maken, is toch elke keer weer een klein wondertje, toch ?

 

 

SUC50899.JPG

 

 

SUC50994.JPG

 

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het trouwens mooie stekken, dat zeker.

Maar vraag me een ding af.

Ik heb nog geen eigen moeders en stekken.

Maar waarom staan al de stekken niet in het midden van het blokje geprikt maar altijd aan de zijkant bij jou?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat doen ze omdat die dingen kant en klaar aangeleverd worden bij de stekkenboer, met het gat er al in, maar dat is vaak te groot en dan steken ze hem er gewoon naast, maar maakt geen fuck uit.

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

T'is namelijk belangrijk voor een goede worteling dat er geen lucht bij de stengel van de stek komt. En zo'n voorgestoken gaatje is dan moeilijk dicht te krijgen, vandaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ja, lucht komt er toch wel bij, is ook de bedoeling, een lekkere luchtig medium, steenwol, en juist voldoende lucht om wortels te ontwikkelen, maar als die gaatjes te groot zijn, hangen ze er maar zo'n beetje bij en pak je ze aan, vallen ze er uit, daarom steken ze er iets steviger in, is ook lang niet bij alle stekken zo.

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, weet ik dat ook weer.

Wil namelijk binnenkort wel met moeders gaan werken, maar ik had ze dan rustig in het midden gestoken.

Dus ik ga er rekening mee houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten ria <_<

 

De gaten naast het originele gaatje wordt vooral gemaakt om de wortels eerder zichtbaar te maken,en vanwege de betere lucht/vocht verhouding aan de zijkant van steenwol blokjes!!!

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is Miss een rare vraag, maar als ze nou in dat steenwol plugje zitten kan je ze dan ook nog in de aarde planten?

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is Miss een rare vraag, maar als ze nou in dat steenwol plugje zitten kan je ze dan ook nog in de aarde planten?

gr ert

 

Kan zeker, gewoon het plastic aan de zijkant eraf halen en dan ingraven in je potten. (is wel een zooi om het eruit te halen!!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...