Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Greenfinger

Iceolateren Op Mijn Mannier

Recommended Posts

Hallo geintereseerden.

Hierbij een overzicht van mijn mannier van icolateren.

Allereerst verwacht niet teveel kwa gewicht, maar deze mannier is erop gericht om zo goed mogelijke kwaliteit te krijgen.

Na 4 jaar weet ik wel zo'n beetje hoe het werkt.

De kwaliteit?? hangt af van de mannier van bewerken, en de kwaliteit van het afval.

Ga voor makkelijk, met anderhalf tot twee uur vind je in mijn hele huis geen afval meer, en ligt de prima polm te drogen.

Wat heb je nodig?.

1: 2 Gewone emmers waar je onderin een gaatje boort van 3a4 millimeter.

2: Iceolator zeefdoeken.

3: Een keukenzeef.

4: Een afwasteiltje.

5: Een speciekuip.

6 1 Gewone emmer zonder gat.

Waar gaat het hierom?, je spoelt het natte maar koude ( 0 graden, kan volgens onimus,verlaagt worden met zout,"niet gedroogde" afval goed door,(dat kan dus zelfs met een cementmolen mocht je erg veel afval hebben).

Daarna moet het grove afval,eruit gezeeft worden,Dat kan prima met een keukenzeef, waarin je het nog lekker na kan spoelen met je handen,en daarna uit kan knijpen en weg gooien.

Het gaat uiteindelijk om het water met de natte polm.

Mijn systeem:

Gooi een speciekuip tot de helft vol met water mag ook minder zijn , hangt af van hoeveel afval, en gooi je afval erin, en spoel goed door

Laat dit een nacht in de vrieskou buiten staan, of gooi er een berg ijs in, hoe kouder hoe beter, omdat er dan weinig vervuiling in het water komt, en alleen de THC,weer goed doorspoelen.

Pak de emmer met het gaatje onderin, en hang hierin de icelatorzak (grof) in,

en zet dit op een verhoging.

Plaats hier de gewone emmer zonder gat onder, zodat de straal water straks in de emmer komt.

Plaats het afwasteiltje in het aanrecht, met de keukenzeef erop, met daarin het feine zeefdoek van de icolator.

Hierboven op het aanrecht de emmer met gaatje, en weer richten op de zeef.

Het enige wat je nu hoeft te doen , is de twee bovendste emmers vol houden, en het afwasteiltje bijhouden, leeggooien,(Je kan dit water weer opvangen en zeven , maar gaat ten koste van de kwaliteit.

Je kunt nu tussendoor je polm van het zeefdoek afschrapen door middel van een mes, en op een cellofaan papiertje gooien, dit tot alles verwerkt is.

Nu "moet" je het persen, maar zuiver om het vocht eruit te persen, en niet om een plak te maken, die valt straks toch weer uitelkaar, gebeurd altijd, geloof me, en daarna kun je het niet meer persen, blijft uit elkaar vallen, maar is niet erg.

Pers het , maak het zo los mogelijk , en laat het een week drogen op je growhok op een donker plekkie.

Pers dit tusen een krant met een strijkbout, daarna in de vriezer, maar wees heel voorzichtig met de plak, hij valt zo weer uit elkaar.

Daarna houdt je een aansteker bij je plakkie, op zo'n 5 a 10 millimeter, en zie, het begint te pruttelen, en je kan de druppels zo op je jointje laten vallen, makkelijker kan niet.

Het wordt hasjolie aan een plakkie, en betere kwaliteit ben ik nog niet tegengekomen.

Opbrengst: op 1 kilo afval 32 gram uitstekende polm.

Sucses.

Grtgz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Extra tips: laat het afval zo kort mogelijk in het water... zo extraheer je zo min mogelijk andere stoffen dan THC... doe je het te lang, dan wordt je hash groen... en laat de polm minstens een week drogen, het vocht moet eruit zijn voor het persen... anders kan je hash later gaan schimmelen en de potentie van natte polm is veel lager... gebruik geen aansteker, met het bubbelen vervliegt de lekkerste THC...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Extra tips: laat het afval zo kort mogelijk in het water... zo extraheer je zo min mogelijk andere stoffen dan THC... doe je het te lang, dan wordt je hash groen... en laat de polm minstens een week drogen, het vocht moet eruit zijn voor het persen... anders kan je hash later gaan schimmelen en de potentie van natte polm is veel lager... gebruik geen aansteker, met het bubbelen vervliegt de lekkerste THC...

Daarom doe jij het op jou mannier, en ik op de mijne.

Ik vertel hier hoe ik het doe en wat voor resultaat ik heb, op mijn mannier.

 

1ste: als het buiten vriest, is het water wat je gebruikt ook al aardig koud, waardoor het afval, veel minder reststoffen loslaat, dus kun je het gerust een nacht buiten in de vorst laten staan, ik heb nog nooit zulk schoon, water gehad, de kleur , en dat is wel leuk, is de kleur van de verticale gele kleur van de balken aan de zijkant van deze site.

 

2de: Probeer nu eens eerst een systeem uit, voor je al gelijk met tips aankomt, waardoor het systeem al bij voorbaat veranderd wordt, en een ander begint te zeuren dat het helemaal niet zo werkt als ik beschreven heb.

 

Dit zijn mijn bevindingen na jaren proberen, dus weet waar ik over praat.

 

Anders heb ik nog wel een tip: maar dan moet je het afval laten drogen.

Je neemt twee dezelfde emmers , die in elkaar passen, waarvan 1 met deksel.

Schuif ze in elkaar, en nu moet er tussen de twee bodems een ruimte onstaan.

snij van de binnenste emmer, de bovenrand gelijk met de bovenkant buitenste emmer.

Snij de bodem uit binnenste emmer, en plak daar de grove zeefdoek van iceolator, zodat je een zeef krijgt.

Afval erin deksel erop, en shaken baby, of overgooien, (ook leuk).

Dit kun je na gelang de kwaliteit van de weed, of het vele gebruik, een paar dagen doen, ff shaken draaien , roken, en geen lucht wandt het emmertje is luchtdicht.

Als je na een tijdje de kleur ziet veranderen, en de plakkerigheid verminderen, gooi je er weer nieuw afval in.

Oude afval bewaren , en in de icolator, en zelfs dan komt er nog een aardige kluit ice af.

 

Mij tip hier is , eerst proberen, of vragen, en daarna met tips komen.

Voor de rest , hou ze groen, en no hard feeling :D

Grtgz

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat zijn we allemaal weer vlug op onze tenen getrapt.

Hallo moaner.

Is niet de bedoeling hoor, maar vind het jammer, dat er gelijk alweer tips gegeven worden, terwijl ik het systeem al heel wat keren uitgeprobeerd heb, en zo werkt het.

Heb het ook zo gemaakt, voor de grote hoeveelheden, en snel klaar.

Dus als ik stug overkom,dan zal me laatste blowtje van die voortreffelijke ice, uitgewerkt zijn, en wordt het tijd voor een nieuwe :D .

Grtgz. ik hou ze groen

Share this post


Link to post
Share on other sites

SB met jou kan ik praten !!

 

Hoe langer erin laten 'weken' -----> groen hash.

Share this post


Link to post
Share on other sites
SB met jou kan ik praten !!

 

Hoe langer erin laten 'weken' -----> groen hash.

Ik weet niet hoe ik jullie kan overtuigen van het tegendeel, en bij nader inzien , heeft het er zelfs 2 nachten ingestaan, alleen staat het bij mij stil, buiten in de vorst,en de kleur werd totaal niet groen , de polm ook niet trouwens, en als ik dan lees dat er 40 gram, uit 4 kilo komt, ik haal op deze mannier 32 gr. op een kilo afval.

Vraag anders Bambo ff. die heeft hier gister een aardig blowtje weg zitten paffen.

Grtgz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh,

 

Heb je er geen foto's van ?

 

'k wil dat wel eens zien dan!!

 

woensdag nacht gaat het vriezen.. kan het dan ook wel eens proberen!! :D

 

Foto's zullen volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heh,

 

Heb je er geen foto's van ?

 

'k wil dat wel eens zien dan!!

 

woensdag nacht gaat het vriezen.. kan het dan ook wel eens proberen!! :D

 

Foto's zullen volgen.

Dat zou ik zeker doen, je gooit afval buiten in een vat of iets dergelijks, even roeren(hoeft niet hard) zodat alles onderwater is, en ik zou er zoveel mogelijk koelblokken of ijs bijgooien, en dat zolang als het vriest, ik deed het twee dagen, laten staan met af en toe even licht doorroeren, maar daar is het overdag te warm voor, dus zou 1 nacht aanhouden.

Het water krijgt de kleur van de verticale zijbalkjes, als je een reply geeft.

En ik heb foto's, maar zou niet weten hoe ik die erop krijg

 

Hou ze geelbruin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer G... mijn post was goed bedoeld... echt jammer dat je mijn tips niet op waarde weet te schatten... maar misschien vinden de lezers thuis het wel interessant om een andere visie dan de jouwe te lezen... trouwens als jij geen reacties wenst, kun je misschien beter niet je dingen op een forum zetten... maar ik vind het achterlijk om een positieve bijdrage als een persoonlijke aanval op te vatten... toch kies je daar zelf voor, dus is dat blijkbaar wat je wilt lezen...

 

Ik heb die tips overigens niet zelf verzonnen... ik heb ook niet 4 jaar op een eiland gezeten... ik heb mijn info van Mila/IceOlator, Bubbleman/Bubblebags, Hempworks/Distributeur van beide merken en van de breeders van TH Seeds en Soma... ik weet niet wie mij nog meer kan vertellen... en ik ben zo overtuigd van hun professionele expertise dat ik jouw manier niet hoef uit te proberen waar die niet strookt met de tips die ik van hun gekregen heb... dat is niet uit blind vertrouwen, maar ook uit logica... en jouw redenering klopt niet overal...

 

1ste: als het buiten vriest, is het water wat je gebruikt ook al aardig koud, waardoor het afval, veel minder reststoffen loslaat, dus kun je het gerust een nacht buiten in de vorst laten staan, ik heb nog nooit zulk schoon, water gehad, de kleur , en dat is wel leuk, is de kleur van de verticale gele kleur van de balken aan de zijkant van deze site.

 

Je hebt nog nooit zulk schoon water gehad?... water dat vies geelbruin is?... die verkleuring wordt erger naarmate je het plantmateriaal langer in het water laat weken... en die vieze deeltjes nestelen zich tussen je kristallen... misschien vang je wel meer aan gewicht, maar dat is allemaal vuiligheid... zonder die troep is je hash kwalitatief een stuk beter...

 

Het is wel handig om het natte afval na de 1e zeefronde nat in te vriezen om later nog een 2e zeefronde te draaien... het is dan belangrijk om het invriezen en het ontdooien snel te laten verlopen... toch levert de 2e ronde altijd groenere hash, dat is onvermijdelijk...

 

Het vocht uit de natte kristallen persen lukt nooit 100%... je sluit zo vochtmolekulen in... ook als je daarna weer alles fijn maakt om verder te laten drogen... beter is om je zeef met keukenpapier van onderen droog te deppen en de natte kristallen op karton minimaal een week laten drogen... daarna pas fijn maken en warm persen... met vocht erin heb je weer iets meer gewicht, maar wederom daalt je potentie... water in de hash is erg slecht voor de kwaliteit...

 

Ik begrijp dat je tevree bent met je hash, G... natuurlijk mag jij je eigen manier blijven volgen... niets mis mee... maar eigenlijk hoop ik wel dat jij en alle lezers nog blijer wordt van de info over hoe je nog betere hash kunt maken... de beste kristallen kun je met gemak met de hand persen, je hebt meerdere zeven nodig om de beste maat van de andere kristallen te scheiden... vaak is het 73mu... soms 45, 100 of 120mu... dat verschilt per plant, maar de juiste haal je er zo tussen uit... de maat die het meest vangt en het plakkerigst is... en als je goede ice puur in een pijpje rookt, blijft er zo weinig mogelijk en zo wit mogelijk residu over na verbranding...

 

Succes allemaal!

 

Peace, I'm out of here...

Share this post


Link to post
Share on other sites

edit: niet alles quoten ajb!

 

Je hoeft het niet zo te doen hoor, maar ik hoop dat Mikeh , het inderdaad zo probeert, en ben dan heel benieuwd naar het resultaat.

Je hebt gelijk dat het de vorige keren inderdaad wat meer rotzooi meegaf, je moest inderdaad wat meer spoelen, maar dat was deze keer niet zo.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=WIK6DXUD.

Hou ze groen.

Edited by GreenGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...