Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
belg

Guerrilla / Maïsveld?

Recommended Posts

Hallo,

 

ik wil voor de eerste keer kweken en omdat ik niet in mijn tuin kan kweken ( moet achter ouders hun rug ) dacht ik het te proberen in een maïsveld vlak naast mijn huis? Heeft iemand hier ervaring mee? Zou dit goed gaan en heeft iemand hier tips voor? Of zou ik het beter in een bos in de buurt doen?

Ik heb alvast 10 Early Misty zaadjes van Nirvana besteld...

 

Bedankt,

 

Belg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Belg,

 

Volgens mij gaan de mais velden er al eerste aan ....

Dan de bossen ...

Dan de parken ..

 

Dan de achtertuinen ...

 

Tenminste in Nederland want er is hier gewoon te weinig groen.

 

 

Pekolow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel,

 

ik woon hier in een zeer klein dorp en tussen de mais valt het niet echt op denk ik. Meeste mensen hier weten niet eens hoe een weedplant eruit ziet dus op dat vlak zou het wel goed moeten gaan denk ik.

Maar zou het goed groeien in een maisveld?

 

Bedankt,

 

belg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn niet enorm veel planten, max. 10 en het lijkt me een gemakkelijke oplossing. Op het vlak van dat ik gepakt zou worden ben ik best wel gerust, het is hier een dorpje met enkele honderd inwoners die niet weten hoe een cannabisplant eruit ziet en tussen het maïs valt het niet op denk ik.Of zou ik het beter in het bos doen? Het veld lijkt me wel gemakkelijker en veiliger en mijn eigen tuin is geen optie ( wat spijtig is, want die is er perfect geschikt voor denk ik)

Maar mijn vraag is of het goed zou groeien in het maïsveld?

 

Bedankt,

 

belg

 

weet er iemand wanneer de mais wordt geoogst?

Ik dacht eind oktober begin november dus dat zou juist goed uitkomen, maar ik weet het zelf niet precies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als we een goeie zomer hebben beginnen de eerste oogsten hier al rond eind september, dan moet je nog geluk hebben dat jou veld bij de laatste zou zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites
als we een goeie zomer hebben beginnen de eerste oogsten hier al rond eind september, dan moet je nog geluk hebben dat jou veld bij de laatste zou zijn

Wel, op Nirvana stond dat de oogstmaand van Early Misty augustus zou zijn? :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat mag je met een korreltje zout nemen. De meeste oogsten gebeuren oktober tot eind november dacht ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de planten in het mais zet, moet je altijd in je achterhoofd houden dat er een grote kans is dat de koeien ervan gaan eten !, bos en mais hebben allebei hun voordelen en nadelen :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites
koeien in een maisveld? :whistling

Ja, heb ik ook nog nooit gezien hoor. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahaha.

ik heb vande week de film Signs gezien, dan mag je ook wel uitkijken dat de ALIENS er niet van snoepen.

Denk dat je meer last hebt van konijnen, hazen en ander gebroed.

gr ert

 

of eten konijnen geen mais???????????????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou dus niet zo snel voor een maisveld gaan.

Daar word van uit de lucht veel te veel naar gekeken en is makkelijk te zien ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koeien in een maisveld? :whistling

Ja, heb ik ook nog nooit gezien hoor. :P

 

Als de boeren de mais gaan oogsten wordt het aan de koeien gegeven als eten !

En ik bedoel er dus mee... als je de planten in de mais zet en de boer gaat oogsten kan die jouw weedplanten meenemen in de maaier.. en dan gaan de koeien ervan eten.. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Belg,

Als je in een kleine gemeenschap woont, kun je met de boer praten en hem een paar euro's geven als hij je toelaat en de andere kant opkijkt ,en natuurlijk waarschuwd als hij gaat oogsten .

 

 

Goeie foto , mad

 

Groet ,Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
Offeh...

 

kc.jpg

 

:whistling

 

Hahaha met die gast heb ik vorig jaar nog zitten smoken.

Had hem wat ice-o-lator laten smoken van zijn eigen soortje.

 

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Belg,

Als je in een kleine gemeenschap woont, kun je met de boer praten en hem een paar euro's geven als hij je toelaat en de andere kant opkijkt ,en natuurlijk waarschuwd als hij gaat oogsten .

 

 

Goeie foto , mad

 

Groet ,Buble

Wel, ik vraag het liever niet aan die boer, als het dan niet mag gaat hij het zeker in de gaten houden of er iets tussen zijn mais groeit...

Maar ik heb het zo beslist met een vriend : een plantje in zijn tuin(meer mag niet van zen moeder), een deel in maisveld + een deel in het bos om zo het risico te spreiden.

 

Belg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, ik ben ook van plan om in de maïs wat te kweken.Ik probeer nu snel een rasje te maken die niet te groot word en vroeg bloeit. http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=15278

Ook al heb ik per plant 1 kans op 8 op een autoflowerplant (man-vrouw en 25% autoflower), als je wat planten zet zullen er wel een paar tussen zitten.

 

Het is niet de bedoeling om hele stukken maïs weg te nemen, ik zal het houden om een paar planten weg te nemen in de rij waar ik ook men plantjes zet met wat vogelnetten tegen ongedierte enzo.

Weet iemand hoeveel keer en wanneer men de maïs sproeit met herbicide??

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sproeien gebeurt maar 1 keer en dan is de mais zo'n 30 a 40 cm hoog dan kunnen ze er met die hoge wielen nog overheen en nadien kun je ook zien dat alles, behalve de mais, geel wordt, dus daar moet je wel op wachten.

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

:whistling Kickuh foto hierboven! Misschien dat jullie beter lowriderzaad kunnen gebruiken. Dit plantje wordt niet groter dan kniehoogte, heeft autobloei en bloei bijwijze van spreken gelijk na het ontkiemen. Daarboven opkomt dat zij een levenscyclus van 2 maanden heeft. Ik denk dat dit plantje perfect is voor de guerrilla kweek. Ik ga ze zelf ook telen maar gewoon lekker in mijn achtertuin.

 

Hier wat meer info:

http://www.growmagicmushrooms.co.uk/lowryder.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat egt aan te raden is, om op een beschut plekje (waar niet veel mensen langs komen) om de wiet planten aan de rand van de sloot/greppel te zetten.

zo groeien je planten uitstekend! :rofl

vochtige grond, en zeer goed bemeste grond! aangezien de boer minimaal 2x per jaar zijn land bemest.

echt aanrader.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MAIS:

Oogsten: het goede oogsttijdstip is te herkennen aan de draden die uit de kolf hangen. Als de draden volledig bruin zijn gekleurd, kunnen de kolven uit de plant worden gebro­ken. Je moet vooral niet te laat oogsten, want dan worden de korrels hard en zijn ze niet meer voor consumptie geschikt.

 

De oogstperiode loopt van augustus tot september maisoogst5qb.jpg Daarna sterft de maïsplant af. Als je een composthoop in de tuin hebt, kunnen de afgestorven maïsplanten in de winter wor­den gebruikt als afdekmateriaal.

 

Ik zou dus geen planten tussen de maisplanten zetten omdat het dan ook oogsttijd is voor de boer en heb je kans dat je te laat bent met oogsten of je moet te vroeg oogsten en je planten zijn dan nog niet klaar!

 

Bron:

http://www.groen.net/magazine.asp?r=110&item=3232

http://www.koersfarm.nl/oogstland.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...