Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bambino

Ondergronds..

Recommended Posts

ben van plan om binnekort na mijn vakantie te beginnen met een kamer onder de grond te bouwen...

de reden hier van is dat ik bang ben dat ze komen kijken en dan kan ik gaan verhuizen vandaar ondergronds..

 

het project:

de kamer word 2m bij 2m bij 2m. (l.x b.x h.)

 

er word een gat gegraven van 2.20m bij 2.20m bij 2.20m

dan word er een mal gemaakt van hout waar de cement word ingestort in de vorm van een U.

deze laten we een paar dagen drogen..

daarna beginnen we met het dak, weer een houten mal waar de cement word ingestort dit keer met een ijzeren hek erin zodat we gewapend beton krijgen..

er word rekening mee gehouden met lucht water licht aanvoer..

als dit droog is komt het zand er weer boven op en word er netjes gras gezaaid..

glaswol aan de binnekant en folie. e.d.

op het plaffond komt anti detectie folie zodat er OOK niets te zien is vanuit de lucht.

 

wat denken jullie van mijn plan?

opbouwende kritiek graag.. :whistling

Edited by bambino

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bambino,

Ga je dit onder je huis doen of in een tuin ?

Hou je rekening met grondwater ?

Weet je iets van bouwkunde ?

Het is een idee , maar als je maar 2x2m doet waar maak je druk over en ben je bang voor ?

Succes, Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bambino,

*snip*

Weet je iets van bouwkunde ?

*snip*

Succes, Buble

 

Blijkbaar weet hij dus niks van bouwkunde!

 

Onder het graven kunnen bijv je wanden instorten (ligt aan de samenstelling)

 

En zo'm 'mal' heet een bekisting!

 

Je vloer / wanden / plafond moeten zeker wapening bevatten (rond 8 a 10mm en 100/100 maas)

 

Er komt nogal veel bij kijken.. :whistling

 

Hier een fototje van hoe het komt uit te zien:

 

dsc017028cl.th.jpg

 

'k zal ff een klein tekeningetje voor je maken :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm van die foto wordt ik ook niet echt wijs.. maar is wel een mooi projectje om te doen ... ga je zeker volgen :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo das nogal wat werk, kom meer bij kijken dan je denkt.

 

inderdaad je

 

lucht aan en afvoer

water en afvoer

stroom

grondwater

constructie dikte beton en bewapening.

 

denk ook dat als je het doet je de ruimte groter moet maken om je kosten er uit te halen, en zeker voor al de moeite die je er voor moet doen.

 

gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ben van plan om binnekort na mijn vakantie te beginnen met een kamer onder de grond te bouwen...

de reden hier van is dat ik bang ben dat ze komen kijken en dan kan ik gaan verhuizen vandaar ondergronds..

 

het project:

de kamer word 2m bij 2m bij 2m. (l.x b.x h.)

 

er word een gat gegraven van 2.20m bij 2.20m bij 2.20m

dan word er een mal gemaakt van hout waar de cement word ingestort in de vorm van een U.

deze laten we een paar dagen drogen..

daarna beginnen we met het dak, weer een houten mal waar de cement word ingestort dit keer met een ijzeren hek erin zodat we gewapend beton krijgen..

er word rekening mee gehouden met lucht water licht aanvoer..

als dit droog is komt het zand er weer boven op en word er netjes gras gezaaid..

glaswol aan de binnekant en folie. e.d.

op het plaffond komt anti detectie folie zodat er OOK niets te zien is vanuit de lucht.

 

wat denken jullie van mijn plan?

opbouwende kritiek graag.. :whistling

ZEECONTAINER DE GROND IN EERST BEHANDELD MET TEER VOOR HET WATER.

SUCCES PINGO :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
yep zie niks al1 maar de achter grond :whistling

 

gr.

 

Het kan komen omdat je geen acad aplicaties geinstalleerd hebt..

 

IM1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

kun je op die manier gewoon je kruipruimte van je huis uitgraven?

 

Hoorde ook van iemand die achter zijn huis een uitbouw had laten plaatsen met een kelder eronder.

Zal alleen wel veel kosten ben ik bang, anders had ik het al gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de ruimte groot genoeg is en niet op bouwtekening staat dan wordt de prijs er zo uit vediend .

Maar als je maar 2x2m maakt dan kun je net zo goed op zolder gaan zitten en goed inpakken .

Die zzecontainer is ook een idee alleen hoe laat je zoiets ongezien in de rond vedwijnen .

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

:whistling Opblaasbare zeecontainer :whistling

 

Maar idd, een gat van 2 x 2m loont de moeite niet en een zeecontainer laat je niet ff in je tuin neer.

 

@DigiRaven

 

Kruipruimte uitgraven is erg duur... Je kan niet zomaar gewoon gaan graven of een wandje slaan. Als je zo gaat graven zakt het zand naar in kuil(denk aan een gat op het strand).

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt aan veel gedacht bij je plan maar hoe wil je er bijkomen,

ik zie nergens een toegang ladder of trap

veel succes met je verbouwing, vergeet niet een vergunning aan te vragen he :verrygood

en welke uitleg ga je aan je nieuwschierige buren geven over die betonmixer voor je deur, :D

of wou je de specie zelf aanmaken met de schop of betonmolen, realiseer jij je wel hoe veel kg zand, cement en kiezel voor dergerlijk keldertje nodig zijn, heel veel sterkte :D

grtzz ganjajan

Share this post


Link to post
Share on other sites
volgens mij moeten jullie toch wat minderen met die drugs hoor :D

 

echt wel! dit gaat wel erg ver :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou je ook een huis uitzetting kunnen krygen als je je kwekery in je tuin onder de grond heb?je kweekt immers niet in je huis zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze kunnen je niet zomaar je huis uitzetten, je kan je ook laten uitkopen ,het gaat hier wel om een huurhuis bij een of andere woningbouw

Een koophuis is makkelijker kunnen ze zo goed als niets,En is makkelijker een kelder graven zonder tekening.

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze kunnen je niet zomaar je huis uitzetten, je kan je ook laten uitkopen ,het gaat hier wel om een huurhuis bij een of andere woningbouw

Een koophuis is makkelijker kunnen ze zo goed als niets,En is makkelijker een kelder graven zonder tekening.

Buble

even een vraagje;als je gepakt bent in een huurhuis met kweken,kan je je dan laten uitkopen?ik dacht dat je dan ''alleen''je huis uit gezet wordt na bepaling door de rechter.(ps,ik heb ''alleen'' tussen haakjes gezet en zonder ''maar'' er achter,want zo''alleen maar''je huis uit gezet worden ,zo alleen maar is dat niet)

Edited by lee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet ook niet kweken als je daar woond met vrouw en kinderen .

En een woningbouw vereniging schikt liever in de minne dan gang naar rechter.

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

en wat dacht je? heb de plattegrond van de wijk gezien en heb opgemerkt dat er wel degelijk riolering loopt, uitgerekend in mijn tuin

dus de plannen houden op..

uiteindelijk als ik een ander huisje heb wil ik dit wel gaan doen.

woon in nederland dus maatregelen zijn echt wel nodig hiero.. tijden veranderen..

 

denk dat ik ergens maar een blinde muur bouw,. net zo goed onzichtbaar...

 

1 halen jullie de lucht van binnen of van buiten? het heeft natuurlijk wel voordelen om de lucht van binnen te halen vanwegen de constante temperatuur en ziekte kiemen/beetjes.

maar ook weer nadelen omdat er dan harder moet worden geventileerd..

 

2 ook lees ik her en der dat mensen, als ze de lucht uitblazen naar buiten dat ze de uitgaande lucht eerst naar een kleine ''koel'' ruimte blazen voordat ze het naar buiten blazen i.v.m. infra rood camera's e.d.,

 

3 heeft iemand hier ervaring met die zogenaamde geluiddempers? als ik de lucht afvoer buiten laat uitkomen wil ik dat dit wel geruisloos gebeurt vandaar mijn vraag..

zijn deze ook echt geruisloos?

 

https://leafman.nl/images/Geluiddemper_125m...entilatoren.JPG

 

ben namelijk bezig met het bouwen van weer nieuw hok en wil en niet halverwegen weer het een en ander moeten veranderen

 

b.v.d.

 

ciao

Edited by bambino

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bambino, open even een "nieuw" topic met je eigen vragen hierin, dit hoort hier niet thuis en als je de zoekfunctie had gebruikt dan had je de info al gehad...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...