Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Miss_J

Happy Tussen Je Plantjes?

Recommended Posts

Guest Miss_J

Ik zit bijna elke dag lekker wel een poosje op mijn gemakje bij mijn plantjes gewoon te kijken. En daar kan ik heel HAPPY van worden :nerd Heerlijk om ze te zien groeien, er een beetje mee bezig te zijn of gewoon wat te zitten staren naar die zee van zacht golvende bladeren. Beetje verwonderd over hoe snel ze groeien. Of op mijn knietjes voor de kast met zaailingen die naar mijn gevoel nog veel harder gaan.

Heeeeel rustgevend. Ik zou er zo mijn werk van willen maken, paar kweekruimtes en maar lekker klooien met die prachtige plantjes.

Hebben jullie dat nu ook, of ben ik gewoon echt een beetje gestoord :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, heerlijk bij de plantjes, je wordt er echt vrolijk van, en dat hoeven voor mijn part niet eens wietplanten te zijn, en wat dat werk betreft mag jij raden voor welke opleiding ik me heb ingeschreven :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan er goed inkomen ;)

Ik ben echt een broekie met de plantjes en ga het steeds leuker vinden!

Omdat het de eerste keer is, is het ook wel spannend om ze te zien groeien, ze te ruiken en dan nog hopen dat het gaat smaken enz.

Merk ook dat ik onderweg in de auto werkelijk de meest mooie plekken zie om te kweken :P

Van de afgelegen boederijen met een aantal schuurtjes en hokjes op het erf (wat zou er nu inzitten :verrygood )

 

Praten doe ik nog net niet met ze maar het scheelt weinig :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

@Ratten: yep ik ben ook nog een beginnert en daardoor is het idd nog spannender. Nog veel verbazing/verwondering over de plantjes. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik dat zou verliezen. Volgens mij moet het elke kweek weer spannend zijn. En als het te gewoon wordt dan neem je eens een ander soortje waardoor alles weer nieuw is :verrygood

 

@Kwekeling: helemaal goed een groene opleiding. Sinds ik een tuin heb (en een kast-tuin :P )en elk jaar weer in de aarde wroet en de plantjes zie groeien, heb ik wel eens gedacht: 'had ik maar een groen beroep gekozen'. Have fun :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zeer benieuwd hoe het met mijn plantjes gaat omdat ik vorig jaar met 2 verschillende plantjes heb lopen aankloten (als je alles hier leest en voor waarheid aanneemt) hadden die 2 nooit kunnen groeien en me voor een aantal maanden aan slaapmiddel kunnen helpen :P

1 of 2x in de week kregen ze wat (koud) water, ze stonden 2 maanden op de bar in de keuken waar weinig licht komt en al helemaal geen extra warmte.

Na die tijd zijn ze uit de potjes gehaald en in de tuin geplaatst, in een bak met bemeste aarde (2 of 3 jaar oud), katten die aan de blaadjes zaten te knagen en als ze geluk hadden kregen ze wat water (wederom ijskoud)

Na een paar maanden heb ik ze in afgesneden (eerst de slakken verwijderen) en een week of 4 in de schuur laten drogen (had ik ergens gelezen)

Ik heb ze nooit iets van voeding gegeven, geknipt, bloei, groei verhaal.. nooit van gehoord :verrygood

Toch heb ik bijna 3 maanden heerlijk op dit spul kunnen slapen :nerd

 

De plantjes die ik nu heb staan hebben het 300% beter dan de vorige, weet veel meer en ben er veel meer mee bezig ;)

Mocht het niets worden.... erg jammer dan want het is meer voor de lol.

Gaat het wel beter dan vorig jaar.......... kan ik heel lang lekker slapen en kan ik misschien nog wat andere mensen blij maken die het hard nodig hebben maar niet kunnen betalen. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier nog een beginner. Alleen jammer dat ik de enige ben hier in huis die genoeg liefde wil stoppen in de dames. Totdat er gerookt kan worden, met rijendik staan ze dan klaar hier :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is idd leuk om ze te zien groeien :verrygood

Helaas heb ik ze niet thuis staan dus ik zie ze niet iedere dag.

De zaailingen heb ik overigens wel thuis staan. totdat de andere planten klaar zijn en dan gaan deze daar weer naar toe.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

Elke keer dat je bij je planten komt lopen ze risico op ziektes of beestjes .

dus het is meschien wel gezellig maar niet echt goed voor je planten, je hok is een ideale ruimte om schimmels en bacterieen te kweken .Sommige van ons gebruiken bacterieen om te kweken ..

Een vuiltje onder je schoen kan uitgroeien tot een schimmel colonie en je planten naar de kl*te helpen.

Het is een mooi gezicht om je plantje te zien uitgroeien tot een bos wiet mar denk er aan dat dat ook voor ziektes of beestjes geldt.

 

Succes , Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar is dat niet onhandig als ze niet thuis staan? Niets heerlijkers dan thuis komen in de wetenschap dat er een aantal dames op je staan te wachten :verrygood

Nee hoor juist erg handig, mocht er strond aan de knikker zijn dan heb ik hier al die toeters en bellen niet,:nerd

en zijn mn kids geen getuige van al dat blauw wat je komt helpen met vervroegd te oogsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit ook al sinds m'n 18e,en ben nu vooraan in de 40,dus is wel nooit van voorbijgaande aard geweest die interesse,mijn echtgenote heeft mijn obsessie er maar bijgenomen :verrygood ,ik fantaseer wel eens met goede vrienden dat we samen een hoeve zouden kopen en in ons groot wietveld aldaar een groot salon zouden plaatsen met een goede stereo instalatie waar we tussen de planten kunnen wegdromen met een jointje met op de achtergrond reggea muziek...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das heerlijk :verrygood

 

En nog goed ook want je signaleert sneller evt problemen en een goed beeld van hoe je planten groeien en bloeien.

 

Wetenschappelijk gezien is het ook goed vanwege de hoge hoeveelheid co2 welke je uitademt :nerd

 

Hoe dan ook het zitten tussen of naast je planten met een zalige joint werkt tegen alle stress :P

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik vind het ook heerlijk om er bij te zitten en te kijken wat er goed gaat en wat er niet goed gaat

 

wat ik kan verbeteren en wat goed werkt.

 

lekker drankje sigaret of jointje erbij \

 

 

 

 

 

 

 

heerlijk

 

 

tnt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja heerlijk, kon in principe uren blijven kijken. Dat lekkere warme natriumlicht er bij en het geruis van de afzuiging op de achtergrond, de plantjes die lekker bewegen met hun bladeren in de warme wind. Echt geweldig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Wow Rataplan, da's pas veel ervaring. En heel bemoedigend dat deze happy tick niet over zal gaan :verrygood Het leuke is dat mijn jeugdvriendin ook 7 jaren lang heeft gekweekt. En dat mijn man het ook leuk vindt. Dus zitten we soms s'avonds op de knietjes voor de kweekkast naar de plantjes te kijken. Leuk om te horen dat we niet de enigen zijn.

Door de week ben ik in de kast te vinden als de kindjes naar school zijn, maar in het weekend is het altijd even stiekum doen. Vanmorgen was ik in de kast toen de kids (5 en 6) lekker op zolder kwamen spelen. Mijn vent zat lekker voor de F1 en dus was er weinig vooruitzicht op een ontzetting. Er zat niets anders op dan lekker te gaan zitten en afwachten tot de dames een half uur later met de poppen naar buiten verdwenen :nerd :P ;) :P

Het grappige is dat al dat gezoem van die kast hen helemaal niets doet. Het is gewoon een kast voor spullen en al helemaal niet interessant meer sinds ze steeds kwamen kijken toen we aan het klussen waren. En tegen de tijd dat ze de leeftijd krijgen voor vragen is'ie al zo gewoon dat het niet meer in ze opkomt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook ik ben hier inderdaad een groot voorstander van :nerd

in welke staat ik toch soms ook thuis kom ga er altijd effe relaxed bij kijken of alles nog in orde is :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is nix beters dan ff in je tuintje gaan zitten, en heerlijk genieten van de rust die de plantjes uitstralen.

Heb dit trouwens niet alleen bij de plantjes, in het bos kan ik ook uren rondlopen...Heerlijk

 

Waarom zien die mensen van de politiek toch niet in dat het meer is dan alleen wiet...Het is een lifestyle..

Mee eens??

 

Groetjes Keesel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ook elke dag wel een tijdje met plezier bij mijn plantjes zitten.

 

Maar vooral als de buitenplanten er weer eens in gaan, lekker in de zon bij je plantjes werken :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

mister donner zou een keer deze website moeten bezoeken :P :verrygood

ik vind dat ze de boel gewoon moeten legaliseren tot 20 plantjes of zo

en dat je bijvoorbeeld maar 1 lamp mag gebruiken

zo krijg je minder criminaliteit in de maatschapij

en zijn mensen meer bezig met hun hobby dan met criminele activiteiten :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

@Keesel: Ik doe dit pas een paar weekjes maar ik kan me wel vinden in dat lifestyle-ding. Het kan me echt bezig houden. Als er iets niet goed gaat (zoals een week geleden) dan sta ik ermee op en ga ermee naar bed. En het kan me ook heel happy maken. Bovendien is het wel een leuk volkje als ik dit forum zo eens meemaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je met je hart kweekt en niet alleen met je brain vind je het beslist zalig tssn je plantjes en word je der natuurlijk lekker chill van.

Nix leuker dan zo even de dagstress afschudden en lekker zorgen voor je dametjes.

Die wisselwerking tssn mens en plant is oeroud dus niet kapot te krijgen.

Enkel jammer dat ons rotklimaat het hier niet toelaat om prachtige buitenweed te kweken want das naar mijn mening nog steeds het lekkerste.

Die weed heeft immers veel meer karakter, is zachter van smaak en heeft de lekkerste highs, niet dat mokerstonede effect.

Echt lekkere highs krijg je van onze binnenteelten zelden, bijna nooit.

Maar nood breekt wet natuurlijk vandaar dat ik me uitleef binnenskamers waar ik de lekkerste binnenweed probeer te kweken met al mijn "heart and soul".

NIET om er rijk van te worden of het boefje uit te hangen maar uit een gevoel: het zalige gevoel thuis te komen na elk pafje dat ik rook.

High worden is thuis komen en ik ben nergens zo graag als thuis.

Heren politici : WORDT WAKKER!

 

(PS: Blij te horen dat ik "just another freak in the circus of freaks" ben.)

Edited by AG13

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat iedereen die kweekt wel zijn plantjes graag ziet.

het zijn net als kinderen als het een beetje slecht met ze gaat is het vervelend en wil je ze terug beter zien.

dit is teminste zo bij mij. :P :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels groen vingers en helemaal ingeburgert Miss J ?

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zit bijna elke dag lekker wel een poosje op mijn gemakje bij mijn plantjes gewoon te kijken. En daar kan ik heel HAPPY van worden :P ...Hebben jullie dat nu ook, of ben ik gewoon echt een beetje gestoord :P

Haha. :nerd

Ja, ik heb dat ook.mijn vriendin zit altijd maar te zagen dat ik de deur van mijn kweek-kamertje moet sluiten als ik weer eens als een geobsedeerde naar mijn plantjes aan het staren ben, wegdromend in een exostische roes in het warme oranje licht van de lamp. :D

Zeker als de toppen beginnen groeien ben ik zeer gefacineerd door de constante verandering. :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...