Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
drents diep

Hoogezand

Recommended Posts

Dit las ik dus vanmorgen in mijn krantje.....

 

Politie Hoogezand-Sappemeer extra alert op wiettelers

 

Gepubliceerd op 20 februari 2006, 19:00

Laatst bijgewerkt op 20 februari 2006, 23:15

 

Hoogezand-Sappemeer -

De politie is in de gemeente Hoogezand?Sappemeer extra alert op wiettelers. Sinds december zijn vier agenten van het bureau in Hoogezand speciaal belast met de opsporing van plantages. Dat werpt vruchten af. Sinds begin dit jaar zijn al zeven plantages ontmanteld.

 

Bij de politie in Hoogezand komen veel tips binnen over wietplantages. " Er was te weinig tijd om al die informatie goed na te trekken", zegt politiewoordvoerder Sylvia Sanders. "Daarom hebben vier agenten nu wiettelers als speciaal aandachtspunt in hun takenpakket." Met als resultaat dat er de afgelopen zeven weken al zeven plantages zijn opgerold in Hoogezand en Sappemeer.

 

Het is volgens de politiewoordvoerder te vroeg om conclusies aan de resultaten van de nieuwe werkwerkwijze te verbinden. "Daarvoor is de periode te kort", aldus Sanders. Zij kan niet zeggen of in deze gemeente meer wiettelers voorkomen dan in de rest van de provincie. Maar feit is wel volgens haar wel dat er meer wiettelers voor de bijl zijn gegaan. Zolang er aanleiding voor is blijft de politie extra tijd investeren in het oprollen van plantages.

 

 

Ik dacht dat ze zulke praktijken aleen in Rotterdam hadden maar komt dus nu ook bij mij in de "buurt" <_<

 

Maar liefst 4 agenten doen de hele dag niks anders dan wiettelers op sporen. Of ze GVD niks beters te doen hebben. Wat kost dat wel niet. Die klojoos worden dus wel betaald door belasting(gemeenschaps)geld.

En dan te bedenken dat de meesten van ons brave burgers zijn die gewoon een paar plantjes hebben voor eigen gebruik of om er wat bij te verdienen.

 

Er stond ook een foto van in de krant. Daar zag je van die "van school getrapte mavo scholiertjes" met witte pakken, mondkapjes voor, handschoenen aan kruiwagens vol planten een container in storten.

 

Dit soort dingen kan ik me echt kwaad :specool om maken en ben dan haast geneigd om die krant een mailtje te sturen en ze uit te nodigen en te laten zien hoe het kweken in werkelijkheid gaat. En uit te leggen dat we geen :rofl criminelen zijn maar normale mensen die met een plantje wat bijverdienen. En uiteraard netjes stroom betalen.

Maarja......... een stel van die journalisten over de vloer........ mij niet gezien........ :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfff dat is gewoon een vorm van verborgen werkeloosheid, gefinancierd met overheids- en dus belastinggeld. Allemaal gevolgen van het halfslachtige gedoogbeleid waarbij iedereen onderkent dat cannabis in feite niks anders is dan een genotsmiddel wat bij verantwoord gebruik nog minder problemen oplevert dan alcohol, maar waarbij op de toelevering een enorm taboe blijft rusten. En Donner maar zeuren over de zogenaamde 'onhaalbaarheid' van gecontroleerde of gelegaliseerde teelt omdat Europa hier tegen in opstand zou komen. Wat een bullshit. We hebben als enige genoeg ervaring met gedoogde verkoop, de staat ontvangt zelfs omzetbelasting van de coffeeshops en de growshops, onze nationale trots Philips verdient goud geld aan bulbs, we hebben het laagste aantal drugsverslaafden en laten we wel wezen; de link met verkeersdoden, agressie en huiselijk geweld is bij cannabis nog nooit gelegd. Sinds wanneer lopen wij eigenwijze Hollanders als een schoothondje achter de rest aan terwijl we met keiharde feiten kunnen bewijzen dat onze aanpak werkt? Allemaal omdat Donner een stel regeltjes heeft gelezen waaruit blijkt dat het theoretisch niet conform de Europese richtlijnen is en tsja, regels zijn regels he. Net als bij die Shipholbrand houdt men zich gewoon netjes aan de regeltjes. Ook als het compleet misloopt blijft iedereen op z'n plek zitten want er is gehandeld volgens de regeltjes. Ook als straks half Nederland zwaar overspannen met een fles alcohol in de hand het eigen gezin uitmoordt zal er niks veranderen want zo zijn nou eenmaal de regeltjes. Regeltjes regeltjes regeltjes... En naar goed Christelijk gebruik torn je niet aan regeltjes, hoe onpraktisch of achterhaald ze ook zijn.

 

Sorry, ik draaf misschien wat door Drents Diep, maar ik begrijp je woede maar al te goed. We worden de laatste jaren onder dit kabinet wel zo verschrikkelijk betutteld. En niemand wil naar ons luisteren omdat men bang is zijn/haar machtspositie kwijt te raken. Ik heb sterk de indruk dat de maatschappij op dit moment vooruit loopt op de politiek die alleen maar met zichzelf en eigen belangen bezig is. Voor idealen is in Den Haag al een tijdje geen plek meer, nee het gaat alleen nog om persoonlijk gewin voor de politici. In Den Haag doet men alsof men luistert, maar men hoort niks. En gemeenten die bij de politiek in Den Haag in de smaak willen vallen (beetje slijmen met het oog op subsidies of een politieke carrière-move kan ook voor burgemeesters geen kwaad) doen maar al te graag mee aan Donner's heksenjacht, zo ook Hoogezand en Rotterdam. Wat dat betreft ben ik een groot fan van burgemeester Leers en consorten die tenminste de discussie durven aangaan en niet bang zijn voor Europa, zelfs al zitten ze een paar kilometer van de grens! Misschien is legalisatie niet dé oplossing, maar laten we niet bij voorbaat allerlei opties uitsluiten omdat bevooroordeelde landen om ons heen nog een paar decennia achter lopen in deze ontwikkelingen. We zouden echt beter moeten weten...

 

Sterkte Drents Diep en laat je niet intimideren door de slaafjes van Donner! Hou het noorden groen! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

You Goo Boys.

I rest my Case.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Maar liefst 4 agenten doen de hele dag niks anders dan wiettelers op sporen"

Toch maar eens beter lezen, want dat staat er nergens. Nog een geluk voor jou denk ik dan :verrygood .

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je nou die 4 agenten Harddrugs e.d. laat opsporen, ok, maar nu gaat het om wiet, iets wat gelegaliseerd is (behalve de illegale teelt dan)... Ze kunnen beter die tijd stoppen in het zoeken naar drugs laboratoria :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
"Maar liefst 4 agenten doen de hele dag niks anders dan wiettelers op sporen"

Toch maar eens beter lezen, want dat staat er nergens. Nog een geluk voor jou denk ik dan :verrygood .

Het staat er toch echt wel hoor, lees nog maar eens....

 

Bij de politie in Hoogezand komen veel tips binnen over wietplantages. " Er was te weinig tijd om al die informatie goed na te trekken", zegt politiewoordvoerder Sylvia Sanders. "Daarom hebben vier agenten nu wiettelers als speciaal aandachtspunt in hun takenpakket." Met als resultaat dat er de afgelopen zeven weken al zeven plantages zijn opgerold in Hoogezand en Sappemeer.

 

 

zo wel duidelijk duvel.........

(ze praten in vlaanderen toch nog wel gewoon nederlands :nerd )

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Speciaal aandachtspunt", 't is niet dat ze daar voor 1 gemeente 4 agenten fulltime op gaan zetten he :nerd. Dat is gewoon een 'extraatje' dat ze erbij moeten pakken.

 

Dan klinkt het toch al veel beter, niet? (zelfs in het hollands ):verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees hieruit ook niet dat ze fulltime en actief bezig zijn met opsporing. Als ze met z'n vieren maar één tuin per week oprollen, hoeven we niet bang te zijn. Ik denk dat de tips die binnenkomen gewoon wat serieuzer genomen worden, meer niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...