Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

priest

Mijn Kweek 5 X Pp

Recommended Posts

Van uit zaad heb je minder LV nodig en mijn stekken groeien op in me bloeikast.

Ik heb geen haast.

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb geen haast.

 

 

ik wel :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor meerdere stekken kan je starten in voorgroeipotjes,en maak of koop je mini serre toch gewoon zelf,glasvezelstokjes en plastiek zijn zo in tuincentra te koop,het zijn setjes vanaf 1m,deze hebben 4 bogen en zijn 60 cm breed,x80 hoog,x 1m lang,in 5 minuutjes gemonteerd,en ook een hoge lv binnenin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi medekwekers,ben nu voor de eerste x bezig,heb zelf een box gebouwd en heb er jawel ook 5 pp's instaan vandaar dat ik even wat fotoos wil showen van het bouwwerk.Ik heb er nog geen ervaring mee maar ze zien er in mijn ogen gezond uit.Op de laatste foto kun je de hygrostaat zien waar ik de juiste luchtvochtigheid mee instel,werkt super en kost 24 euro,misschien een aanrader voor andere tuiniers.

 

http://www.mijnalbum.nl/Album=EGVXPBS3[/img]

http://www.mijnalbum.nl/Album=EGVXPBS3

http://www.mijnalbum.nl/Album=EGVXPBS3

http://www.mijnalbum.nl/Album=EGVXPBS3

http://www.mijnalbum.nl/Album=EGVXPBS3

http://www.mijnalbum.nl/Album=EGVXPBS3

http://www.mijnalbum.nl/Album=EGVXPBS3

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er leuk uit je hokkie :verrygood ,van welke materialen heb je die kast gemaakt?? voor de rest ziet het er leuk uit hoor :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er leuk uit je hokkie :verrygood ,van welke materialen heb je die kast gemaakt?? voor de rest ziet het er leuk uit hoor :nerd

 

Het is van 4 cm dik isolatiemateriaal gemaakt het isolatiemateriaal zit tussen dun rvs plaatmateriaal wat weer wit gecoat is.Het isoleert super,het is gewoon een grote koelkast.binnenmaten zijn 90x90x200 hoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mag ik vragen wat je die kast nou gekost heeft (alleen de hoes enzo) want ben op zoek naar een voorgroeihok en daar lijkt die kast opzich goed voor vroeg alleen af wat dat spul kost :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

mag ik vragen wat je die kast nou gekost heeft (alleen de hoes enzo) want ben op zoek naar een voorgroeihok en daar lijkt die kast opzich goed voor vroeg alleen af wat dat spul kost :verrygood

 

Ja cker,alleen de box heeft mij 350 euro gekost maar dat komt omdat mijn vroegere buurjongen bij een bedrijf werkt die koelcellen bouwen.Deze wat op de foto staat hebben we samen gebouwd bij zijn bedrijf.Hij vraagt voor een kale box 500 euro maar is dan ook zeer professioneel.Hij adverteert er mee op speurders,hier ff een link.

 

http://www.speurders.nl/bouwentuin/tuinger...10growbox.69.99

 

De maten kun je ook zelf aangeven,daar zal niet zoveel prijsverschil in zitten denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

Heb je alle stroom en klokken in je kast ?

Ben je niet bang voor kortsluiting ?

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry Powerden, maar ik vind het een beetje toevallig dat je in een keer opdukt in een topic en gelijk met een baal RECLAME aan komt zetten.

Het lijkt mij een beetje op SPAM.

Ik vind je hokkie er super uit zien daar niet van maar ik denk dat het reclame is.

gr ert

 

Oja voor 300 wil ik er ook wel een :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga ook effe een net ophangen een deze dagen... maar wie maakt hier gebruik van dieven?? want zit er toch wel sterk aan te denken om dat deze kweek te gaan doen :nerd zal ook zo snel mogelijk weer foto's plaatsen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry Powerden, maar ik vind het een beetje toevallig dat je in een keer opdukt in een topic en gelijk met een baal RECLAME aan komt zetten.

Het lijkt mij een beetje op SPAM.

Ik vind je hokkie er super uit zien daar niet van maar ik denk dat het reclame is.

gr ert

 

Oja voor 300 wil ik er ook wel een :verrygood

 

Hey Ert,heb veel gelezen op deze forumsite,al voor dat ik aan de kast begon maar inderdaad dit is zowel reclame als mijn kassie showen.Ik hoop niet dat je elke x van die kasten in je beeldscherm krijgt want dat lijkt me meer op spam maar dat geloof ik nie!!

gr powerden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Priester,

Bij het draadje van Sannie 'Jack in scrog' moet je ff kijken ,zijn planten zijn ook gedieft dus hij weet het wel .

Maar je doet het als je plant nog groeit ,en je maakt de plant kaal aan de onderkant, kleine takjes en topjes gewoon weg halen .want daar gaat ook energie naar toe en sommige kwekers willen alle energie naar de hoofd toppen hebben .

Ik doe het niet altijd want die kleine topjes ook wel popcorn genoemd kun je leuk voor andere dingen gebruiken ,wietboter ,hash of olie .

Ik hoop dat je er wat aan hebt ,en als iemand anders precies weet hoe het in mekaar zit mag het zeggen :verrygood

Groet , Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor jullie reacties... ze staan al in de bloei dus ben ik dan te laat voor dieven??

en dan nogwat he.. ging vandaag voeding aan maken 5 liter .. deed eerst altijd de helft van voorgeschreven voeding maar omdat ze nu bijna 4 weken staan dacht ik ik doe gewoon de normale hoeveelheid erin...

kijk toch effe voor de zekerheid met mijn ec meter 1.67 dat leek me veel te hoog dus heb er nog paar liter bijgegooid en toen kwam het op 1.3 nu wil ik weten... kan ik gewoon 1.6 ec geven?? want het is voorgeschreven en anders groeien ze misschien "niet hard genoeg" of toch gewoon zo rond de 1.2 houden die ec??

 

graag reacties aub....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Priester ,

Gaat goed hoor ,zien er mooi groen uit .

En op die ph/ec vragen kan ik je geen antwoord geven want ik maak daar geen gebruik van .

Succes, Buble :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

is dat je afzuiging op de grond? Ziet er uit als een slak. Je kunt beter de slak boven in je hok hangen omdat de warme lucht opstijgt en dus je hok koeler blijft. Ik zou de inlaat onderin maken en de uitlaat bovenin

 

*edit* planten zien er leuk uit:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor jullie reactie... ik heb 2 afzuigers in me hok (boven blaast ie uit) onder zuigt ie in... het zijn allebij buisventilatoren en die slang wat je door het hok ziet liggen is de uitblazer voor nieuwe lucht (gaten in de slang gemaakt zodat de lucht gelijk in het hok komt....

 

maar niemand die kan helpen met de ec kwestie??

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou dan ga ik ze denk ik maar gewoon rond de 1.2 ec geven... want ben bang voor overvoeding maarja je denkt ook van zullen ze niet te weinig krijgen en geven ze misschien "niet alles"

Share this post


Link to post
Share on other sites

he,

 

ze hebben 3 weken voorgegroeid en staan vanaf vandaag 1 week en 2 dagen in de bloei ik heb wel een voedings schema maar daar gaan ze van onbemeste aarde uit?? en die weken omdat ik langer heb voorgegroeid geld dan gewoon week 2 op schema als week 2 bloei??

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb vandaag 2 ventillators besteld voor onder de lampen zou ik dan de lamp verder naar beneden kunnen halen?? 55cm?? 50cm? of gewoon naar beneden halen en dan kijken hoe ze erop reageren.... want ik denk dat dat wel veel scheeld hoor die 10 cm qua lumen???

 

heb ook een tensiometer binnen (blumat site besteld) maar er zit niet iets van een boekje bij waar effe uitgelegd wordt hoe en wat.... ik heb 5 bakken dus gewoon in 1 van de bakken doen dus.. maar op welke plek in pot ??? en hoeveel cm in de grond?? en 100mbar dan hadden ze dorst of....

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou jongens hier komt mijn update.. had behoorlijk wat vragen maar niemand heeft het kennelijk gelezen :whistling nouja ze staan vandaag 2 weken en 2 dagen in de bloei en beginnen beetje toppies aan te maken.. heb ze door middel van een (tuin)draad uit elkaar getrokken en ze groeien mooi in de breedte nu :P

 

heb nu de ec naar ongeveer 1.5 gebracht is dit te hoog?? op een schema dat ik heb staat dit wel.. en gewoon ph 6.0..

 

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet iemand hoe zoon tensiometer precies werkt of waar ik dat kan vinden??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Priester,

 

Onderstaande info vond ik op de site van No Mercy:

 

"Zoals al gezegd heeft de bodem een verzadigingspunt en een verwelkingpunt.

 

Bij het verzadigingspunt is de zuigspanning 0 hPa, en bij het verwelkingpunt is de zuigspanning 15000 hPa. Tussen deze waarden kan de plant water opnemen.

 

In de praktijk ligt de zuigspanning echter meestal tussen de 0 en 800 hPa, en wordt de watergift hiertussen geregeld. Voor Cannabis kun je aannemen dat de hPa waarde ligt op een punt dat in de reguliere tuin en kassenbouw extreem is. Dat houdt dus in dat de droogte tolerantie erg hoog ligt. Met dank aan Dirk van de firma Vos BV in Sprang-Capelle in Brabant het volgende: zorg dat hPa waarde rond de 80 ligt, en ons geliefde plantje zal erg tevreden zijn. De kritische zuigspanning ligt rond de 400 hPa. Dus op dat punt mag je niet meer wachten en moet je bevloeien. Dat je pH en EC moeten kloppen mag voor zichzelf spreken. Het waarom blijkt uit het onder geschrevene.

 

Daarom nu in grote lijnen aangeven hoe de bodemtoestand tussen 0 en 800 hPa is voor een plant.

 

0 hPa

Een zuigspanning van 0 betekent dat de grond volledig dat de grond volledig verzadigd is. Dit is te verwachten na een grote watergift. Als de zuigspanning voor langere periode 0 blijft krijgen de wortels van de plant zuurstofgebrek en ontstaan er ziektes.

 

0-50 hPa

Als de zuigspanning tussen de 0 en 50 hPa ligt is er een overvloed aan water voor de planten aanwezig. Deze zuigspanning komt vaak voor na een watergift.

 

50-200 hPa

Een zuigspanning in dit bereik betekent dat er voldoende water en lucht in de bodem is voor een optimale groei van de plant.

 

200-400 hPa

De zuigspanning is goed voor plantengroei in een bodem met normale of fijne structuur, maar in een zanderige bodem kan de zuigspanning snel stijgen waardoor watergebrek ontstaat.

 

400-600 hPa

De zuigspanning is goed voor een bodem met een fijne structuur. Maar in andere bodems kan de zuigspanning snel stijgen waardoor watergebrek ontstaat.

 

600-800 hPa

Het beschikbare water voor de planten is schaars. Ook in een bodem met zware klei kan de zuigspanning snel stijgen waardoor schaarste ontstaat. Let wel, een redelijk percentage klei in je medium zal ons geliefd plantje altijd ten goede komen.

 

Dit is een grove indicatie van de bodemtoestand voor een plant. In de praktijk is de bodemtoestand afhankelijk van grondsoort en bodemstructuur. Daarnaast is de ene plantensoort gevoeliger voor droogte dan de andere. Hierdoor zal het moment van water geven per gebruiker verschillen."

 

JackPot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...