Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

priest

Mijn Kweek 5 X Pp

Recommended Posts

Hoi Priester ,

Toppen doe ik als ze wat groter zijn en een aantal intermodes hebben .

Ik top ze maar 1 keer .

Dieven doe je later en als er echt uit schieters tussen zitten qa groei dan plet of knak ik die toppen ook nog .

Als ze goed groeien moet je ff rustig aan doen met water dan gaan je wortels zoeken en ontwikkelen ze zich beter .

Succes , Buble <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus ik moet effe minder water geven zodat ze meer gaan wortelen?? als ik de kast opentrek dan voel je gewoon echt de natte lucht in de kast <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Priester,

Ja het is beter om je grondje een beetje droog te houden en zover mogelijk bij de stam vandaan water geven.

Dan moeten je wortels zoeken naar vocht en groeien ze sneller door je hele pot en ontwikkelen ze zich beter .

Succes, Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
he ik ga denk ik gewoon eens proberen met 2 lampen, dan hang ik ze wel wat hoger ik heb een 1000kub afzuiger dus hij moet veel warmte kunnen wegzuigen, ook ghebruik iuk nu voor een hoge luchtvochtigheid daarom 1 en later 2de lamp en dan gewoon meer afzuigen in de bloei (dus ook meer nieuwe verse lucht) :nerd

wanneer kan ik ze het best toppen denk je? en dieven doe je dat ook??

 

is cker nu nog niet nodig, kijk hoeveel verlies van licht je nu al hebt. laat ze een beetje wennen en goed opkomen. zoals jezelf zegt licht is gewicht, dit is in dit stadium nog niet eens van toepassing, je zit in de groei!!

 

je kan altijd die tweede lamp later nog aan doen.

 

als ik je laatste foto's zie hoef je nu ook nog niet te dieven of te toppen, dit laatste ben ik zowieso geen voorstander van.

 

waarom ga je niet scroggen met zo'n net 40-50 cm boven de potten?

 

gr.

 

 

ray :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

de priester,bladeren van stekken worden niet geel door er water met wortelstimulator op te gaan morsen,dat is al namenlijk een bladvoeding :verrygood Wel zie ik bij een stek de veel voorkomende tabaksplantmozaikziekte,is niet erg,maar raak gewoon de bladeren niet te veel aan onderling,zo gaat het niet over,je hebt ook tekenen van overvoeding,de bladpunten zijn reeds al aan het verkleuren...

Verzorg ze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal over een paar dagen er weer foto's bijvoegen want ze trekken lekker bij vind ik zelf... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

mede kwekers,

zoals beloofd :nerd

de dames staan nu 16 dagen onder de lamp en laat ze denk ik nog 1 week staan ( wil grote bomen) zou ik nu al moeten toppen of nogsteeds daarmee wachten??

ik vind ze er zelf goed uit ziet... en ze groeien lekker door ik moet uitgaan van ongeveer 3 weken voorbemest of niet met aarde?? en daarna lichtelijk bij gaan geven??

hoeveel cm kan ik ze ongeveer laten worden zodat ze niet de lamp in gaan?? hoogte is 1.90 - 60 (600 watt) cm 1.30?? zoiets?? of zie ik dat dan verkeerd?

 

reacties hoor ik al te graag :verrygood

 

: foto's

 

http://www.mijnalbum.nl/Album=NHLGHHEG

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee priester,

zien der goed uit!! :verrygood

alleen als je ze nog wilt toppen zou ik daar niet al te lang meer mee wachten.

ze hebben na het toppen nog ong. 4-5 dagen (langer is beter) nodig om te herstellen voordat ze de bloei ingaan.

de voeding zou ik pas in de 2de week bloei geven (zodra er zichtbaar topjes aan zitten) en begin dan lichtjes en bouw het rustig op.

 

suc6 ermee!!

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus ik zou vanavond eigenlijk al kunnen toppen?? of beter nog effe wachten?? want heb nog geen ervaring met hoe groot ze dan gaan worden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee priester,

 

je zou ze vanavond kunnen toppen.

ze hebben dan nog ruim de tijd om goed te kunnen herstellen en zullen als je ze in bloei zet goed zijn hersteld.

als je ze topt zullen ze niet veel meer groeien, alleen in de breedte, maar dat is ook het nut van toppen :nerd

dus als je ze liever in de hoogte wilt hebben zou ik ze wel toppen, maar dan nog ff wat langer laten door groeien.

maar dat moet je voor jezelf ff bekijken.

 

suc6 met toppen!! :verrygood

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites
hee priester,

 

je zou ze vanavond kunnen toppen.

ze hebben dan nog ruim de tijd om goed te kunnen herstellen en zullen als je ze in bloei zet goed zijn hersteld.

als je ze topt zullen ze niet veel meer groeien, alleen in de breedte, maar dat is ook het nut van toppen :nerd

dus als je ze liever in de hoogte wilt hebben zou ik ze wel toppen, maar dan nog ff wat langer laten door groeien.

maar dat moet je voor jezelf ff bekijken.

 

suc6 met toppen!! :verrygood

 

-grz- Cannakid

 

ik zou ook gewoon even lkkr gaan toppen en het nieteens bij 1x laten maar gewoon na 3 internodes weer een xtje toppen krijg je lkkr brede en niet te hoge plant

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Priester,

Ziet er goed uit man .

Zou wel snel toppen en wat ik dan doe is met opengebogen paperclip of bind draad de takken wat breder trekken ,open gebogen papaerclip eene kant om de tak andere kant rand van emmer en de plant wordt breder.

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus je bedoelt een beetje de plant uit elkaar trekken?? en zo sommige takken beetje naar beneden trekken om hem breder te krijgen??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou de hoofd stam pakken op een punt waarhij redelijk dik is(moet wel boven het midden)

 

hieraan een bind touw vastbinden en hem voorzichtig om te buigen elke dag een stukje verder tot hij een hoek van 45 graden maakt zo laten staan dan gaan je zijtakken vanzelf dikker worden en de lucht in:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Priester,

Yep ,Takken naar beneden ,Plant wordt breder .

Zoals S.K. zegt onder hoek van 45 graden met je stam .

Succes, Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga ik zeker doen :verrygood bedankt jongens

Share this post


Link to post
Share on other sites

medekwekers, ik ga mijn foto's morgen plaatsen.. ze groeien heerlijk door.. ze staan nu 3 weken en ga ze de helft van de voorgeschreven bloeivoeding geven.. ec = 1.2 ph 6.0 heb nu ook de 2 de 600 watt lamp aangezet en de temperatuur is rond de 28 graden... :verrygood op en aanmerkingen hoor ik graag :nerd

 

Morgen dus foto's :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ongeveer zo'n zelfde kast als jij met 1 600w lamp( waarom 2 ???).

had ook lv problemen, en heb toch maar een bevochtiger gekocht (fucking 150 euro).

het werkt wel met zo'n ding. had na een week door hoe 'm het beste te gebruiken,

maar kan de lv nu redelijk constant houden (40/50 %).

Share this post


Link to post
Share on other sites

en jongens zoals beloofd :P

 

De update :

 

http://www.mijnalbum.nl/Album=NHLGHHEG de onderste 4 foto's

 

op en aanmerkingen graag ;)

 

en heb ze nu in de bloei staan.. dus heb de hele luchtbevochtiger nu gewoon uit staan... of moet deze ook in de bloei aanblijven (lijkt me sterk ivm toprot)...

 

:verrygood :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

owja had ik ook nog een vraag trouwens... met het voorgroeien... ik zie allemaal mooie dingen ervoor maar wil toch wel graag weten wie hier dan ook gebruik van maakt ..

 

dit wil ik gaan gebruiken om ze goed aan te laten slaan :

https://www.leafman.nl/product_info.php?cPa...4ffdb420aaadf32

dit wil ik dan gaan gebruiken om ze 35+40 cm te laten worden:

https://www.leafman.nl/product_info.php?cPa...4ffdb420aaadf32

 

of raden jullie mij aan gewoon een heel ander hok te maken en daar dan gewoon in te laten voorgroeien?? want met die kleine boxen wordt die lv zo mooi hoog :verrygood

 

en met de afstand van de lamp van een 600 watt ik heb hem meestal zo rond de 65-70 cm hangen maakt dit erg veel verschil dan als je hem 60 cm hangt (ben als de dood dat ze verbranden) .. ga ook ventillators onder de lampen hangen maartoch..

 

wacht op reacties.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Priester,

Zien er mooi uit de dames en nu is het een kwestie van tijd en geduld .

Mijne staan sinds woensdag in bloei maar zijn wel iets groter als die van jou, ik heb dit keer ge-expirimenteerd met een emmer gist brouwsel voor co2 en zag zeker verschil met vorige keer ,nu veel voller en groter.

 

En als je toch zo'n propagator gaat kopen koop dan de jumbo,ben je in 1 keer klaar zowel voor zaailingen als opgroeiers, maar simpel eigen bouwsel werkt ook goed en makkelijk aanpasbaar.

 

Lamp mag wel op 60 cm hangen , verbranding zie je heel snel aan het blad .

Succes, Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb dit keer ge-expirimenteerd met een emmer gist brouwsel voor co2 en zag zeker verschil met vorige keer ,nu veel voller en groter.

 

zoon emmer met gist hoe moet ik me dat voorstellen?? die zet je er gewoon bij in je hok en die gaat meer co2 in de lucht brengen??

 

en die propagator he.. die is iets van 60 cm hoog ofzo dan moet ik dus lage maar brede bakken gebruiken om de stekken een beetje hoog te kunnen laten worden.. maar wordt dat dan later geen probleem met het overpotten in verband met wortels die kapot gaan?? of hoeven ze nog niet voor te groeien in 20 liter emmers??

Share this post


Link to post
Share on other sites

iemand?? ja sorry jongens dat ik zo ongeduldig doe maar ga binnekort beginnen en is belangrijke info voor mij :verrygood :nerd

want wil binnekort dan gaan beginnen met voorgroeien en omdat ik grote planten moet hebben zit ik daarover te denken want ze moeten wel lekker groot worden voordat ze het bloeihok ingaan....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Priester,

Precies zoals je zegt met die emmer ! Brengt meer co2 in de ruimte en dan gaan je planten sneller werken ,maar moet wel 'alles' picobello in orde zijn en als beginner kun je beter eerst de planten leren kennen/kunnen/kannen,

Bouw je eigen voor groei kastje dan kan je zelf bepalen hoe groot hij moet zijn naar je eigen behoefte.

Van stek naar plant voorgroeie doe ik gewoon in me hok,van zaad naar plantje heb ik apart hokje voor.

Succes, Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm ja oke maar zoon kleine ruimte (propagator) is de luchtvochtigheid beter hoog te krijge/controleren

maarja misschien is zoon tent ook wel ideaal om gewoon in voor te groeien dan.. gewoon weinig afzuigen en de luchtbevochtiger keihard aan ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...