Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

priest

Mijn Kweek 5 X Pp

Recommended Posts

bedankt voor de uitleg :whistling, hoe ver moet die tensiometer eigenljik de grond in??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had nog effe een vraagje... ik heb mijn thermometer een stuk omhoog gehangen laatst en nu de tijd een uur vooruitgezet is heb ik de tijden van aan en uit maar effe veranderd van de lampen nu springt hij om 6 uur aan maar het viel me direct op dat het te warm werd op gegeven moment 32 graden :whistling , zal dit nu liggen aan dat ik de thermometer heb verhangen of omdat de lampen eerder aan gaan en het dan dus nog warmer is??

 

waarom ik dit vraag is omdat als het straks zomer wordt het nog wel eens een probleem kan worden... ik dacht dat ik die 2 x 600 wel koel zou krijgen.. maar verschilt dat erg veel als je er 2 x 400 neerhangt? qua warmte?? want ik ga zowiezo dan savonds pas lampen aangooien maarja het moet niet te warm gaan worden he....

 

iemand?? ik zou graag nu wat terug verwachten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier is een update.. ik zie wel dat er veel gekeken wordt maar helaas wat minder reacties :D

hier komt mijn post voor deze week ze staan nu 3 weken bloei temp is nu goed onder controle (grotere afzuiger voor de inblaas) je moet toch 2/3 kracht afzuiger van uitblaas hebben voor inblaas toch??

2 van mijn planten hebben een soort raare vlekken en die beginnen zo ineens op een blad en soms ook in het midden ... de plaatje zullen duidelijker zijn :D... de toppen beginnen nu een beetje te vormen

 

http://www.mijnalbum.nl/Album=NHLGHHEG

 

de onderste 4 zijn nieuw...

 

hoop op reacties

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze stekken staan er jammer genoeg niet zo goed bij...Er zijn stekken die het tabaksmozaikvirus hebben wat echter vrij onschadelijk is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Priester,

Zijn ze nog gegroeid want je hebt dat net op gehangen maar volgens mij groeien ze er niet doorheen of zie ik het verkeerd ?

Meestal stoppen ze met groeien in de lengte in de derde week bloei, en dat staan die van jou nu ,dus ze zullen niet veel groter worden vermoedt ik.

Beetje bonzai achtig ,

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben bang van niet....idd,na 3 weken houden ze op met groeien,nu gaat de topvorming komen. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus ik had ze langer voor moeten laten groeien?? of kan dit aan iets liggen in de kast zelf??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb toendestyds wel eens een kweek met 5 planten gedraaid onder een 600 watt,480 gram opbrengst,deze planten had ik 3 weken op 18 uur licht staan(groei),dit waren pp's.ik weet effe niet hoe lang je ze voor gegroeid heb,maar als je t echt goed doet,kan je een gram per watt halen,600 gram met een 600 watt lamp.maar een gram per watt halen is makkelijker gezegd dan gedaan.dan moet echt alles optimaal lopen,klimaat,etcetera,als je 1 gram per watt kan halen,doe je t echt voortreffelijk.dit doen ook niet veel kwekers na,1 gram per watt,als je dat kan,mag je best trots zijn,mij is t nog nooit gelukt,jammer genoeg.met 5 planten kan je een leuke opbrengst realiseren,600 gram met een 600 watter als je t echt goed doet,250 gram voor een zelfrokertje,350 gram voor door te douwen.gratis wiet en een centje extra,ook met 5 planten :D een tip voor de mensen die niet meer dan 5 planten willen(denk niet dat je daar je huis voor uit geknikkerd kan worden),3weken voor groeien,10 liter potten minimaal gebruiken,in die 3 weken 3 x toppen voor meer vertkakking,lekker laten uitbloeien,goede voeding gebruike,liefde voor de 5 plantjes geven,en de plantjes zullen je rykelyk belonen.toch altyd een 600 watt voor 5 plantjes gebruiken.ik heb ooit ergens een kweek gezien met 20 planten,3 weken voorgroei,4 x 600 watt,2 kilo opbrengst,terwijl anderen 2 kilo met 100 planten kweken,onder precies t zelfde licht.licht is gewicht,of er nou 50 planten onder staan, of 10 ,licht is gewicht,en ruimte voor de planten dat ze goed breed kunnen uitgroeien doet wonderen

Edited by lee

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben ook bezig met proberen zoveel mogelijk de dingen optimaal te laten draaien :D... maarja je moet het langzaam allemaal leren he... heb deze keer ook niet getopt, dus ik denk dat al meespeeld nu maar voor de rest gaat het alelmaal redelijk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor het het wortelen van mijn stekken ga ik tl licht gebruiken... welke kleuren tl moet ik nemen en waar kan ik die halen gewoon bij karwei bijvoorbeeld??

 

hoop op reacties...

Share this post


Link to post
Share on other sites
welke kleuren tl moet ik nemen

 

Coolwhite, kleur 33 zeg ik uit m'n hoofd, en ja ze zijn overal te vinden....

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt... ook is die propagtor best hoog, en omdat tl best dicht op de planten moet staan maakt dit dan niks uit??? (ook is de kast dicht dus door het plastic zou dit wel goed werken)??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het licht moet wel naar beneden kunnen want andres gaan ze naar het licht toe schieten .

 

En dat die andere zo klein blijfen komt door de wortels denk ik ,het te kort aan water in het begin .

Als ze uitgebloeied zijn moet je maar is kijken of ze door de hele pot zitten.

Groete, Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar hoe moet ik dan mijn stekken licht gaan geven in een propagator?? (alleen ervoor zorgen dat ze goede wortels krijgen)... na een weekie gaan ze uit de propagator...

Share this post


Link to post
Share on other sites

zet ze gewoon in in potjes, met stekaarde, 4x tl kleur 33 erboven bv, en in het begin alleen water met wortelstimulator geven (x-rooting) dan moet het goed gaan

 

succes :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

wortelstimulator wel of niet?? ik gebruik rhizotonic.. maar dan geef ik dat wel via het water denk ik en dan ook gewoon ph 6.0

 

ik ga het binnekort proberen dan laat ik het weten....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveelste week bloei ben je nu? Ik dank dat onze 2 kweken erg veel op elkaar lijken. Goed vergelijkingsmateriaal. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zit nu bijna week 5 van de bloei ... toppies gaan lekker door :D morgen beginnen met pk 13/14 mee te geven en dan gaan ze helemaal knallen :D

Zondag komen er foto's online van de lady's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet de volle dosis pk 13/14 toedienen,anders vergelen je bladeren in no time,is een sterk chemisch middel dat ik ook gebruik maar spaarzaam mee omspringen is de boodschap...

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke, ik zal hier eerder te weinig dan te veel van geven :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

medekwekers, hier effe een foto van anderhalve week geleden... mijn computer is helaas naar de knoppen en is 1 deze dagen weer klaar.. deze foto is met een telefoon gemaakt , de top is nu al een stuk groter <_< ahah maar geeft een leuk beeld voor nu :blink:

 

http://www.mijnalbum.nl/Album=NHLGHHEG

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt, ik zal snel de nieuwe foto's gaan plaatsen <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

het heeft een poosje geduurd maar hier zijn dan de foto's , ik heb nu vooral foto's van mijn nieuwe liefdes (santa maria) ik had er 8 en heb de 5 mooisten eruitgekozen...

ze hebben in een propagator gestaan en hebben goede wortels...ze staan staan nu in mijn voorgroeihok en gaan lekker <_< ik zal morgen ofzo nog meer foto's erbij gooien van de pp's...

 

http://www.mijnalbum.nl/Album=NHLGHHEG

 

heb graag aan of opmerkingen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een vraag.... ik ga voor grote struiken en wil ze eigenlijk toppen maar kan ik dat nu al wel doen? of beter nog effe wachten??

 

foto's ter info:

 

http://www.mijnalbum.nl/Foto=63LYRVFG

 

en deze

 

http://www.mijnalbum.nl/Foto=7PCWS47E

 

ik ga ze zowiezo toppen maar vroeg me af of dit al de juiste tijd is.. ze hebben een week in een propagator kas gestaan en staan nu sinds donderdag in mijn voorgroeihok...

 

hoor het graag <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...