Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Big-Smoke

Koolstoffilter???

Recommended Posts

beste medekwekers,

 

ik heb een kledingkast (hoogte: 165cm, lengte: 100cm, diepte: 50cm) omgebouwd tot mijn eigen kweekkastje.

er hangt een 250 watt in en een computerfan voor de luchtcirculatie.

en ik heb van pvc-buis een passive luchtinlaat gemaakt.

maar nu is mijn vraag: heb ik een koolstoffilter nodig als ik in deze kast 6 K2'tjes kweek?

 

alvast bedankt......... :wOOt

 

greetz Big-Smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

natuurlijk,de kleinste modelletjes kosten een 45€,en kunnen op een kleine badkamerventilator aangesloten worden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mij lijkt inderdaad dat je altijd een koolstof filter nodig hebt. Zelfs een plant kan zo sterk ruiken dat je hele omgeving er last van heeft. Bovendien heb je zo`n filter al voor 21 euro. Hoe lang dit meegaat hangt volgens mij af van de hoeveelheid vocht dat zo`b filter te verduren krijgt. Wanneer je bijvoorbeeld ook in de eerste weken, wanneer de luchtvochtigheid hoog is, je filter gebruikt zal er veel vocht in de koolstof korrels terecht komen waardoor ze slechter werken. Ook tijdens het drogen zal hierdoor redelijk veel vocht in het filter terecht komen. Helaas is dit voor mij noodzakelijk gezien mijn woonsituatie. Ik schat dan ook dat ik ongeveer een keer per 9 maanden een nieuw filter nodig heb. Bij gebruik enkel tijdens de bloeiperiode zul je er wel makkelijk een jaar mee uitkomen lijkt mij

Share this post


Link to post
Share on other sites

die hele goedkope zou ik niet nemen,deze zijn zo snel verzadigd...Een beetje overcapaciteit mag zeker in dit geval...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe doe je dat dan, een filter aansluiten op een computerfan?

want dan denk ik dat ik dat maar ga doen.

als het toch maar voor 6 plantjes is...

 

greetz Big-Smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit kan wel maar is niet eenvoudig. Sowieso is het zo dat de meeste pc fans niet genoeg airflow genereren. Als je al van die 12cm fans wilt gebruiken dan neem dan de 220volt versies. Sommige hiervan kunnen 120 kuup per uur verplaatsen. Wanneer je er 3 gebruikt in een behuizing moet het kunnen. Anderzijds lijkt het me ook niet onverstandig om gewoon 30 euro uit te geven aan een kleine ufo.

 

*edit* een ufo is een buisventilator. Ze zijn uitermate geschikt voor kweek toepassingen omdat ze vrij stil zijn en relatief veel lucht verplaatsen voor hun formaat. Het wordt ufo genoemd omdat het met enig creatief denkvermogen/regelmatig thc gebruik er uitziet als een ufo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee,

 

ik heb ff gezocht en k denk dat ik het heb gevonden........ :wOOt

 

-een computerfan:

circulatieventilator verplaats 144 kuub lucht per uur

bladdiameter van de ventilator is 110 mm

afmetingen van de behuizing van de ventilator zijn 120 x 120 mm

 

 

-een koolstoffilter:

capaciteit: 125 kuub

flensaansluiting: 100 mm

 

 

gaat het zo lukken of niet?

ik hoop dat iemand mij kan helpen... :wOOt

 

greetz Big-Smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
niemand?? :wOOt

 

Een ventilator voor de inlaat en een afzuiger(tje) voor de uitlaat met daarop een koolstoffilter.

Daarvoor zou ik kiezen. Hoe zou je die ventilator willen installeren dan ? Aan je filter ? Dat red

'ie m.i. niet. Hang anders gewoon een (tweedehands - kringloop) keukenafzuiger in je kast.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar wat bedoel je dan met een afzuiger(tje)?

bedoel je daar een buisventilator mee?

 

greetz Big-Smoke

 

ga naar een growshop en laat je daar informeren over een filter + afzuiger.

kan je meteen zien hoe zoiets er uitziet!! :wOOt ik zou idd ook geen computerfannetje gaan gebruiken.

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok ik zal daar eens gaan kijken, ik hoop dat ze et me daar een beetje duidelijk kunnen maken over hoe en wat..

 

nedankt voor alle info.. :wOOt

 

greetz Big-Smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
ok ik zal daar eens gaan kijken, ik hoop dat ze et me daar een beetje duidelijk kunnen maken over hoe en wat..

 

nedankt voor alle info.. :wOOt

 

greetz Big-Smoke

 

 

tis niet zo dat iemand het jou niet kan / wil uitleggen, maar als je iets in het echt ziet bv de afzuiger en het filter. dan kan je zelf ook een betere voortelling maken van het geheel en kan je het e.e.a. met elkaar gaan vergelijken wat de beste oplossing voor jou is.

 

wat je nu doet is lezen, maar ondertussen weet je vgls mij nog steeds niet hoe een koolstoffilter en een buis / slak Afzuiger er in het ECHT uitziet, en daarom kan het wel eens handig zijn om een growshop binnen te stappen. :wOOt

 

groeten en suc6 met je speurtocht!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
beste medekwekers,

 

ik heb een kledingkast (hoogte: 165cm, lengte: 100cm, diepte: 50cm) omgebouwd tot mijn eigen kweekkastje.

er hangt een 250 watt in en een computerfan voor de luchtcirculatie.

en ik heb van pvc-buis een passive luchtinlaat gemaakt.

maar nu is mijn vraag: heb ik een koolstoffilter nodig als ik in deze kast 6 K2'tjes kweek?

 

alvast bedankt......... :wOOt

 

greetz Big-Smoke

jawel,en een klein afzuigertje,met een computerfannetje zuig je niet veel af,laat staan door een koolstoffilter heen....koopgewoon een klein afzuigertje en een koolstoffilter(kleinste kost 30 euro)en misschien kun je je ruimte iets groter maken.5 planten 3 weken voorgroeien onder een 600 watt lamp doet wonderen.....en nog legaal ook!!0.8 gram per watt is haalbaar,ook met 5 planten... :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...