Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Nastaroth

Kweekkast Halt

Recommended Posts

hallo

 

ik ben bezig met mn tweede kast en hij moet niet al te groot worden 120 hoog 1 meter breed 1 meter lang.

lamp nuture light 200 watt 2700k bloeilamp ik heb de bodem al af maar ik weet niet hoe ik verder moet :S ik stuur morgen wel fotos zoiets heb ik wel vaker als ik bouw dan weet ik gewoon niet hoe ik verder moet :S iemand tips ofzo

Edited by Nastaroth

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee Nastaroth.. :wOOt

 

vertel er eens wat meer over... wat heb je al staan, met welk materiaal is het opgebouwd, wat wil je precies weten, tec.....

en als de foto's erbij staan zal het ook wel wat duidelijker worden...

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met zo'n lamp zou ik een veel kleinere kast maken , of de kast wel 1 bij 1 maken en er 2 van die lampen inhangen ,anders kom je licht tekort .

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan mn digatale camara niet vinden :wOOt matrial is van vuurhout ik heb kast bewust zo breed gemakt zodat ik de plantjes water ga geven het worden 3 plantjes ik ver 40 gram per plant de bodem is van mdf hout ik zal zo snel mogelijk een foto plaatsen

 

 

http://www.mijnalbum.nl/Album=GCPVBGCO het is niet klikbaar ik weet het is iritant maarja..

Edited by Nastaroth

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou gewoon de wanden maken van gips. dat is goedkoop en makkelijk te monteren. je kunt er ook makelijk een gat in zagen voor de inlaat en de afzuiging. boven op zou ik wel hout nemen want anders kan je haast geen lamp ophangen. ook het deurtje kan beter van hout, is namelijk steviger

 

vergeet niet om de bodem de bekleden met plastic en een opstaande rand van ong. 10 centimeter

 

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het er goed uitzien, met het timmeren zit het wel goed! :wOOt

Op de bodem zou ik vijverfolie met opstaande randen van 10 cm maken i.v.m. lekkage/knoeien en daardoor bv. kromtrekken onderplaat. Ook de wanden en plafond waterdicht maken met zwartwitfolie/antidetectiefolie of een reflecterende verfsoort.

 

Ziet er veelbelovend uit! :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ziet er goed uit:P De potten staan ook al klaar zie ik. Veel succes met dit project. ik ben benieuwd of je geen problemen met de hoogte gaat krijgen.

 

 

 

ik denk niet dat ik dat zal krijgen want ik zet mn stekjes gelijk op 12/12

 

ik heb de kast al bijna af en zal hoogstwaarschijnlijk volgende week mn kweekverslag beginnen.

 

vandaag of morgen nieuwe fotos

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.mijnalbum.nl/Album=VN8DILV6

 

hier wat nieuwe fotos ik ben zo goed als klaar alleen ventilatortje installeren en afzuigertje

 

de lamp is zo zwaar dat het scheef trekt van de kap :wOOt ik ben heel bang dat de kap het niet houdt en valt als ik aan het slapen ben of zo iemand ervaring met dit probleem er moet toch iets op gevonden worden.

 

Reacties Welkom !

Share this post


Link to post
Share on other sites
http://www.mijnalbum.nl/Album=VN8DILV6

 

hier wat nieuwe fotos ik ben zo goed als klaar alleen ventilatortje installeren en afzuigertje

 

de lamp is zo zwaar dat het scheef trekt van de kap :wOOt ik ben heel bang dat de kap het niet houdt en valt als ik aan het slapen ben of zo iemand ervaring met dit probleem er moet toch iets op gevonden worden.

 

Reacties Welkom !

... volgens mij houdt 'ie 't wel ... :wOOt

Het is een metalen armatuur en de lamp zal door zijn gewicht wel iets gaan hangen, maar zolang je niet regelmatig het metaal buigt (metaalmoeheid) door hem proberen recht te hangen, zal er niks gebeuren. Uiteraard moet je wel zorgen dat de armatuur stevig vast zit, maar de lamp zelf zal niet vallen. Waarom doe je niet gewoon een '400 watter' ophangen ? Die 200 watt meer zal je de kop niet kosten (zeker als je een heel korte groeiperiode houdt [ik zou wel minimààl drie dagen groei aanhouden op 18 uur; het zijn tenslotte levende wezens en ik raad een 'gewenningsperiode om aan te slaan' aan. Meer bijgeloof dan wijsheid, ok.]) en een 400 watt op 1 m2 levert véél meer op dan die '200 watter'. Maar dat is misschien een beetje 'ego' van mij gedacht. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor je reply.

ik weet wel dat een 400 watt'r meer opbrengst behaalt maar dit is een experiment

het kost minder energie en ikwil zien hoeveel je er af haalt mischien is toch iets voor de toekomst zo'n lamp.

bedankt voor de info over de kap ik zat al te denken over dat terug buigen maarja dat moet ik beter maar niet doen.

Edited by Nastaroth

Share this post


Link to post
Share on other sites

boor dan 2 gaten in je reflector kap boven je lamp ,dan kun je daar een draad doorheen halen die om de lamp heen gaat en hem op z'n plaats houdt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...