Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
theatreofmagic

Actieve Inlaat/passief

Recommended Posts

Goede morgen

 

Ja ja wat vroeg he, krijg je ervan als je aan het nadenken ben hoe je het best je hok kan maken.

 

Ik heb 2x600w (geen cooltube) afzuiger van ronde 1200kuub.

 

Het is denk ik onmogelijk om de warme lucht uit me hok af te voeren door het rooster van mijn raam.

 

Het zit aan de straat kant, iedereen kan dan damp naar buiten zien komen.

 

kan ik niet een inlaat via het raam naar me hok maken en moet deze passief of actief zijn.

 

En natuurlijk hoeveel kuub moet deze inlaat zijn?

 

En nog een vraag: hoe groot moet mijn koolstoffilter zijn?

 

Krijg je nog last van vocht vorming als je uitblaas in de ruimte waar je hok staat?

 

bedankt alvast

 

groetjes

een vroege kweker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jouw afzuiger is met 1200 kub sterk genoeg om een passieve inlaat te hebben. Laat in die kamer waarin je uitblaast wel een deur open anders kan de afgezogen lucht nergens heen .

Met vocht zal het binnen allemaal wel meevallen in de winter omdat je koude lucht van buiten aanzuigt die binnen wordt opgewarmt waardoor de lv lager wordt .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Technische data - CAN100

 

Uitvoering

gegalvaniseerd

 

Formaat:

 

 

- buitenmaat

395mm

 

- binnenmaat

265mm

 

- hoogte

1000mm

 

Werkmaat zonder fijnfilter

1000x400x400

 

Werkmaat met fijnfilter

1000x420x420

 

Gewicht kool

39 kg

 

Dikte van het koolbed

65mm

 

Gemiddeld oppervlak in het kool

101.8 Dm2

 

Installatie

verticaal/horizontaal

 

Afdichting

rubber ring

 

Aktief kooltype

CKV-3

 

Max. bedrijfstemperatuur

80°C

 

Max. relatieve vochtigheid

70%

 

Geadviseerd max. debiet KWS

1.400 m3/h

 

Geadviseerd max. debiet keukengeur

1.750 m3/h

 

Flens

Ø 315/250 mm

 

bron: http://www.canfilters.nl/html/can100bft.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
dank je wel, maar hoe zit het als de lampen uit zijn dan komt er direct koude lucht mijn hok in. hoe krijg ik dan voor elkaar dat ik niet teveel temp verschil heb

 

Je zou eerst kunnen kijken hoeveel de temp zakt.... is dat te veel zou je altijd nog een klein kacheltje neer kunnen zetten.....

 

Danny

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad,maar dan zal je ook nog steeds moeten gaan bijverwarmen in de donkere uren,behalve indien je de lucht rechtstreeks uit huis,dus voorverwarmd binnentrekt,bij mij komt het van buiten,dus moet ik noodzakenlijk bijwarmen tot zo'n 12a 15°,wat voldoende blijkt te zijn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ook misschien de warme lucht kunnen afvoeren naar mijn de gang door het open houden van de deur van de ruimte waar de kweekkast staat.

 

En dan via de ruimte waar de kast staat lucht inlaten maar dan wel met het raam open. Zo heb ik gedeeltelijk huiskamer temp lucht aanvoer en frisse lucht aanvoer.

 

Moet er dan evengoed een kacheltje in het hok geplaatst worden???

 

greetzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja,dat moet je gaan meten,daalt de temp te snel zou ik bijverwarmen,zakt ze geleidelijk dan moet je er alleen voor gaan zorgen dat ze niet onder de 12 a 15° uitkomt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm... word al moeilijker om te kiezen wat ik nou zal gaan kopen.

 

Als ik 2 cooltubes van 600w wil ophangen, hoeveel kuub afzuiger kan ik dan gebruiken, wel minder dan 1500kuub, en het zal dan een buisventilator worden...

 

Heb ik dit goed of niet????

Share this post


Link to post
Share on other sites

om enkel de warmte af te voeren heb je inderdaad genoeg met een buisventilator voor je cooltubes,750m³ dimbaar moet voldoende zijn zodat je speling hebt tussen zomer en winter...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...