Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Icarus

Grootschalige Kweek.

Recommended Posts

Guest Icarus

Ey, ben vandaag terug van vakantie :D

 

De hoeveelheid wietkwekerijen in nederland word geschat aan de hand van de hoeveelheden afgetapte stroom toch ?

 

Ik vroeg me af of het mogelijk is een grootschalige kweek te hebben zonder stroom af te tappen en ook nog winst te zien?

 

Ik bedoel dan een binnenkweek, dus je hebt lampen en afzuigers en druppelsysteem enz. nodig.

 

zijn er eigenlijk commerciele kwekers die geen stroom aftappen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Genoeg, deze gebruiken vaak een aggregaat of zitten in een bedrijf, dan valt het veel minder op.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest petfinder

gewoon een lekkere grote diesel agregaat neerzetten.

hebben de jongens in amsterdams westelijkhaven gebied ook gedaan.

hadden enkele duizenden plantjes staan.

zijn wel gepakt btw, door kortsluiting de boel in de fik.

was gisteren op regionale tv AT5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

juist bij grootschalige kweek is het niet verstandig om af te tappen....... des te groter de kans om gepakt te worden :P :)

 

die essent boys worden ook steeds slimmer :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites
juist bij grootschalige kweek is het niet verstandig om af te tappen....... des te groter de kans om gepakt te worden :P :)

 

die essent boys worden ook steeds slimmer :unsure:

De andere kant van het verhaal is dat als je gepakt wordt, justitie precies kan zien hoeveel kweken je hebt gedraaid met als gevolg dat je financieel volledig wordt uitgekleed. Als ze maar één of twee kweken kunnen bewijzen (met daar bovenop een boete van de stroomleverancier) kon je weleens beter af zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest eskobar

jullie zoeken dat echt wel ver hoor, ik heb er nog nooit problemen gehad(belgie)

ik betaal ongeveer 150 euro stroom per maand. lol.

ik verwarm mijn huis zogezegd met elektriciteit he, maar in het echt verwarm ik met stookolie en petroleum. Deze truc werkt bij velen hoor.

ik betaal dus voor mijn stroom, en ik moet zeggen de straffen zijn altijd zwaarder bij aftappen van stroom. Maar indien ik nog meer lampen zou hangen zou ik wel kijken voor een agregaat op gas. Er is natuurlijk een grens he.

ik ken mensen die meer of 5000 euro per jaar betalen en hier ook niets van problemen mee hebben. Niemand stelt zich vragen.

teminste: als betaling toekomt direkt betalen en je hoort er nooit meer iets van.

MAAR: mensen die eerste betalingstermijn laten verstrijken en herinnering komt toe, dan is het gevaarlijk. Je komt op een herinneringslijst die ze nauwlettender in het oog houden. Als je veel verbruikt en je kunt het niet goed betalen zoeken ze een oplossing voor u. Dus als je altijd alles betaald kan je gerust een hoop elektriciteit zonder problemen verbruiken.

aftappen is verleden tijd, ze sporen het op. Waarom zijn ze honderduizenden van de elektriciteits meters in nederland aan het vervangen denk je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat er niet zo zeer om dat je vanwege een hoge energierekening wordt gepakt, dat komt volgens mij niet zo vaak voor. Het gaat er meer om dat ALS je gepakt wordt, men door je meterstanden kan zien hoeveel kweken je hebt gedraaid.

 

Afgezien van een celstraf, taakstraf of een boete, loop je in Nederland ook de kans dat de belastingdienst bij je aanklopt om alsnog belasting te betalen over je verzwegen inkomsten plus een boete. Het gaat er dan heel zakelijk aan toe: je stroomkosten, lampen, stekken en de hele handel mag je dan als kosten van je winst aftrekken. Beetje krom niet? Maar ja, dat is nou eenmaal het hypocriete Nederlandse systeem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja je mag zelfs kosten als huur, misoogst en beveiligingskosten opvoeren......

 

pittbul of Heckler&Koch p37 :P maar van een kikker is het slecht veren plukken dus zorg dat je echt niets hebt....................

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest vtmuis

Ook als je totaal niets met een kweek te maken hebt, komen ze wel is langs (samen met de politie) omdat er heel veel energie ge/verbruikt werd.

Een goede vriend van mij heeft 2x een contole gehad maar ze waren redelijk snel weer weg, hij heeft meer dan 150 verschillende reptielen in huis :bier

Toen ze dat zagen en 1 van de agenten kon vertellen dat die dieren de gehele dag warmte en overdag licht en uv nodig hebben, gingen ze er weer vandoor :P

De 2de keer kwamen ze langs en dat was een paar maanden na de eerste keer, bleek dat zijn vrouw een andere energieleverancier genomen had. :)

 

Zelf heb ik de NUON op de stoep gehad met de wijkagent ook vanwege het grote verbruik.

Ik kweekte krekels en sprinkhanen en die hebben de hele dag een temperatuur van 30 graden nodig en een uur of 16 licht per dag :rofl

Ik heb ze toen mijn kweekkamers laten zien en het was voor elkaar!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daar heeft NUON makkelijk berekenings calc voor op het net gezet

 

Nuon Lampen Calculator

 

Valt dan allemaal wel mee :)

handig zo`n berekening, heb `m net even gedaan en zie dat voor mijn lampjes nog al wat bomen nodig zijn per week.............. :unsure:

 

 

maar........... ik ben blij dat ik het een beetje goed kan maken met mijn plantjes dat scheelt toch weer....................... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...