Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wietland

Hoelang Duurt Een Paddo Kweekje?

Recommended Posts

Je kan een maand aanhouden ongeveer ja,

 

Maar in een ideale kweek

 

10 dagen in potten

14 dagen paddestoelvorming

 

Dus ongeveer een maand :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik deed er wel bijna telkens 2 maand over :D :D

1 maand in potten en de rest van de tijd w8ten op paddo's

 

Volgend jaar de hawaïaanse proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet er iemand ergens een deugdelijke uitleg te staan over het kweken?

Ik heb al weleens het een en het ander gelezen maar vond het nogal verwarrend

bvd

Valentinik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey fijne informatie hier heb ik wat aan

Wat kost het om met paddos kweken te beginne?

en welke paddo is makkelijk voor een eerste kweekje?

 

de mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is te zien hoeveel paddo's je wil kweken ma neem nu da je gewoon wil beginnen zoals ik vandejaar ermee begonnen ben om zo'n stuk of 10 paddocake's te zetten kost je dat ongeveer...

 

-jampotten van bonne maman (GB) 2,30 euro/stuk

-Dan nog bruine rijstmeel (GB) ook iets van rond de 4 a 5 euro voor 2 pakjes die je toch wel nodig zal hebben om ongeveer 10 cake's te maken

 

-Dan nog een zak vermiculiet om de boel luchtig te maken (reptielenzaak) 10 euro. (kan ik toch wel zeker zo'n 6 a 7 kweekjes mee halen.

 

+ nog je sporenspuit 10euro bij Azarius (eenmalige aankoop want later als je paddo's hebt kun je zelf een spuit maken)

 

Dus neem nu ongeveer:

23 euro voor 10 jampotten.

5 euro aan rijst.

10 euro aan vermiculiet

10 euro aan een sporenspuit

+ ____________

=48 euro

 

Dan nog gerief voor je kweekbak waarin je gekoloniseerde cake's in moeten staan om zo paddo's te krijgen.

 

-1 opbergbox (blokker) 15 euro (weet nie meer precies dacht zelfs 19 euro mja)

-1 verwarmingselement (reptielenzaak) weetniemeer hoeveel ma veel te veel geld voor betaald kan echt wel serieus goedkoper, moet eens kijken rond de 20 a 30 euro dacht ik zo.

 

dan nog zo'n pompje met bruissteen die je altijd ziet in grote aquariums waar zo'n belletjes uitkomen koste bij mij 17 euro maar is echt wel nie nodig ook al staat dat op de site van Steven's groeigids. Heb ondervonden dat je verwarminselement je water genoeg laat verdampen zodat je bak toch nog zeker goed bevochtigd geraakt... heb de mijne na mijn 1ste kweek weggedaan omdat mijn paddo's zelfs te waterachtig waren...

 

Dan nog een tijltje waarin ik ongeveer 6 liter water instop + mijn verwarmingselement steek 2.50 euro (blokker)

 

dus voor je kweekbak+materiaal dan nog eens rond de 45 euro

dus alles voor een eerste kweek een kleine 100 euro... :D

Maar ja, na die eerste kweek koop je dus enkel nog maar je rijst =5 euro aangezien ik er van uit ga da je met je zak vermiculiet een jaar doe.

 

Zo dat is het ongeveer maar het kan ook wel serieus goedkoper enzo als je werkt met plastic zakken waarin je je cake's zet en dan af en toe besproeit met een plantenspuit om ze zo vochtig te houden.

(als je enkel kweekt voor eigen gebruik en als je maar heel zelden paddo's eet zou ik dit echt wel aanraden)

 

Oh ja en als soort kan je het schijnt het best de psilocybe cubensis Golden Teacher nemen maar ik heb echt wel ondervonden dat de Equador het snelste en het beste koloniseerde en ook een goeie opbrengst had. (had ook geen 1 slechte cake van de 10 potten dus ....)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...