Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
CanA

Stekjes - Hoeveel Water Geven ?

Recommended Posts

lo allemaal ,

 

Ik heb een aantal stekjes white whidow bij de growshop gehaalt , ze staan nu lekker buiten in het zonnetje en morgen krijgen ze vast ook nog een heleboel zon.

Nu was mijn vraag; hoevaak moet ik mijn plantjes water geven ?

Het is misschien een beetje amateur vraag en ik kzou het eigenlijk in de zoekfunctie moeten kunnen vinden maar kben niet zo handig met dat ding :rofl

 

Ik laat ze een paar daagjes in de tuin staan en daarna gaan ze de volle grond in.

Btw. Als mijn vraag beantwoord is kan er evt een slotje op dit topic. Alvast bedankt

 

Greetz CaNa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja , ik weet niet hoe groot ze en dergelijke zijn en in welke potten ze staan maar je moet de grond gewoon 'vochtig' maken zodat de wortels moeten werken.

 

 

Ik gaf ze in de eerste 2 weken 250 ml en ze stonden in 2 liter potje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stekjes zijn ongeveer 10/15 cm groot staan in kleine potjes die ik meekreeg van de growshop , bedankt voor het snelle antwoord dacht zelf al zoeits , maar wil het toch even zeker weten natuurlijk ;)

 

Slotje mag erop , binnenkort foto verslag =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerste dag de aarde lekker nat maken en 1-3 dagen droog laten trekken, daarna pas wat frequenter gaan wateren. De bovenste laag grond ziet er al snel droog uit, dat wil niet zeggen dat de grond daaronder niet vochtig is. Als je de pot oppakt of je vinger een beetje in de aarde stopt merk je het wel.

 

edit: hoow, die eerste zin hoef je dus alleen toe te passen als je ze over gaat potten, kzat ff niet op te letten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lo allemaal ,

 

Ik heb een aantal stekjes white whidow bij de growshop gehaalt , ze staan nu lekker buiten in het zonnetje en morgen krijgen ze vast ook nog een heleboel zon.

Nu was mijn vraag; hoevaak moet ik mijn plantjes water geven ?

Het is misschien een beetje amateur vraag en ik kzou het eigenlijk in de zoekfunctie moeten kunnen vinden maar kben niet zo handig met dat ding :D

 

Ik laat ze een paar daagjes in de tuin staan en daarna gaan ze de volle grond in.

Btw. Als mijn vraag beantwoord is kan er evt een slotje op dit topic. Alvast bedankt

 

Greetz CaNa ;)

Let erop dat je ze niet in de volle zon zet of niet te lang... ik dacht ook van lekker zonnetje is goed voor de plantjes maar dat was dus iets te extreem met deze temperaturen met als gevolg dat ze er nogal dood uitzagen. Gelukkig gaat het nu weer goed met de patienten :rofl.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Icarus

dan heb ik mijn plantjes denk ik te veel water gegeven ( ongeveer 200 ml per dag..)

is dit heel erg?

zijn ongeveer 25 cm groot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef ze iedere dag wat water, zeker nu met die hitte.

Let wel op dat je grond niet te vochtig wordt, zoveel water hoeven ze niet.

Zodra ze ongeveer een halve meter zijn zet ik ze in de volle grond.

Maar dat mag nu ook al hoor.

 

Ik heb ze de eerste dagen in een waterig zonnetje laten wennen, maar nu staan ze gewoon de hele dag in de volle zon.

Ik heb de stekkies nu een week en ze zijn al flink gegroeid.

 

Succes.

 

Erik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...