Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
SpacingBen

Nadelige Invloed Van Wiet Op De Hersenen

Recommended Posts

Is er iemand hier op de hoogte van de nadelige invloed van wiet op de hersenen?

 

Daarmee bedoel ik niet een verhoogde kans op ziektes als schizofrenie en een psychose maar bijvoorbeeld eerder depressief worden.

 

Is het al bewezen dat blowers een grote kans hebben eerder depressief te worden?

 

Het zou mij namelijk verbazen omdat ik door regelmatig te gebruiken het leven juist weer positief ga inzien.

 

Zal het niet zo zijn dat mensen die over het algemeen goed in hun vel zitten Cannabis een positieve invloed op de hersenen heeft, en bij mensen die veel problemen hebben en ook gauw ergens een probleem van maken juist nog depressiever worden door het gebruik van Cannabis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiet versterkt de gemoedstoestand waarin je om het moment verkeerd, althans, zo ervaar ik het altijd. Als je je egt kut voelt en je gaat blowen voel je je denk ik nog steeds kut. Als nou bijvoorbeeld de zon schijnt en je gaat lekker in de tuin ofzo een blowtje zitten roken in je eentje, misschien dat je je dan op dat moment wel beter voelt, maar dat heeft dan niet direct iets met wiet te maken, meet met het buiten zijn denk ik maarja.

 

Maar t lijkt me iig sterk dat je je er beter van gaat voelen als je depressief bent, zeker als je het in je eentje doet....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat het je gemoedstoestand versterkt is imo ook onzin. Stel je bent pissed off, zelfs agressief, en je gaat een dikke blow roken, geloof mij maar dat je niet nog agressiever wordt, maar zo tam als een lammetje. Met genoeg ervaring weet je de voor jouw goede dosering en dan zie ik niet veel zorgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik het helemaal mee eens:)

 

Ik heb ook heel vaak dat wanneer ik me klote voel en een probleem heb ik graag een joint rook. Juist dan zie ik wat de oorzaak van mijn probleem is en heb ik meer zin het probleem ook op te lossen. Vaak wordt ik van wiet ook ontzettend optimistisch!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb in mijn jeugd heel veel wiet gerookt maar ik heb daar nu spijt van .. ik heb er ook zeker goede ervaringen mee gehad hoor dat wil ik niet zeggen...

 

doeidoei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom heb je er spijt van dat je in je jeugd zoveel wiet gebruikt hebt?

 

en om veel gaat het?

 

Hoe had je het gedaan als je over nieuw kon beginnen?

 

 

WAarom mag ik jou geen PB sturen? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Icarus

hij is banned....daarom is het gewoon niet mogelijk om pm te sturen :P

 

en hij zat gewoon uit zijn nek te lullen:

 

dit zei hij in een andere post.

het zit zo : ik vind drugs cool

 

waarom ?? tja waarom

 

is er niets waar je hardstikke maf van word maar toch goedkoop en onschadelijk is voor je lichaam ??

 

wie heeft er ervaringen met alternatieve drugs voor recreatie zolas paddo's enzo ?

 

of plantjes met dmt erin mag ik die kweken op mijn balkon ??

 

ik ben niet van plan de volgende 50 jaar nuchter te blijven ...

 

+ meerdere vragen over kweken.....

 

 

 

Cannabis vernouwt sommige bloedvaten en verwijd andere weer ( op korte termijn )

Het zorgt ook voor afname van het kortetermijngeheugen ( op korte termijn :))

 

Bij langdurige consumptie kan er een lichte vermindering in mentale functies optreden voral aandacht en geheugen.

Grote kans is dat dit ook een subchronisch gevolg is ( na een tijdje verdwijnt ). omdat testen hiermee alleen 2 dagen na de inname gedaan zijn waarbij er nog cannabinoids in het lichaam te vinden waren.

 

 

Eigenlijk doet het dus bijna geen kwaad...

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je stopt met het gebruik van cannabis, zullen de hersenen zich volledig herstellen, alleen als je regelmatig blowt niet natuurlijk, dan wordt je wel passief en heb je sneller geen zin in huiswerk e.d. :nerd

maar bij wiet kan je iig wel herstellen met het stoppen met het gebruik ervan.

 

Ik zit nu in mijn jeugd, en ga nu 4 maanden stoppen, zoiezo tot de zomervakantie, om mijn school niet te verpesten, mijn cijfers zijn namelijk redelijk slecht en daar is al een verbetering in aan het komen, ik wil niet dat ik later ook spijt heb, het moet wel leuk blijven natuurlijk :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...