Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
BOMBASTICK

Mainlining: fimmen ipv toppen?

Recommended Posts

Ik zie dat er veelal getopt word bij mainlining, waarom wordt er amper gefimd? natuurlijk zal de eerste keer getopt moeten worden (aangezien je pas bij 5 nodes kan toppen bij de derde node), waarna de hoofdstam zich naar twee kanten spreidt, daarna wordt er meestal nog eens getopt maar ik heb nergens iemand zien fimmen, waarom niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat de meeste er niet bekend mee zijn.

Ik heb in het verleden wel gefimt.

Echter ik top ze meestal, omdat fimmen vergt veel precisie dus ook extra tijd.

Bij 5 natuurlijk niet maar bij meerdere wel.

Ook bij fimmen worden de planten alsnog lang en heb je eerst een tijdje misvormde bladeren.

Als je de hoogte hebt en ze iets langer wilt voor groeien zou ik ze fimmen.

Als je ze 1 week wilt voor groeien en toppen en gelijk in bloei dan zou ik daar voor kiezen dan heb je sneller alles vol in de breedte.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, Fatamorgana said:

Ik denk dat de meeste er niet bekend mee zijn.

Ik heb in het verleden wel gefimt.

Echter ik top ze meestal, omdat fimmen vergt veel precisie dus ook extra tijd.

Bij 5 natuurlijk niet maar bij meerdere wel.

Ook bij fimmen worden de planten alsnog lang en heb je eerst een tijdje misvormde bladeren.

Als je de hoogte hebt en ze iets langer wilt voor groeien zou ik ze fimmen.

Als je ze 1 week wilt voor groeien en toppen en gelijk in bloei dan zou ik daar voor kiezen dan heb je sneller alles vol in de breedte.

Ik was in eerste instantie van plan om te mainlinen tot 16 toppen, maar achteraf gezien denk ik dat dit misschien wel iets te lang duurt, daarom denk ik dat 8 wel genoeg zal zijn, ik gebruik een tent van 2 meter dus de hoogte zal geen probleem moeten zijn. ik wil maximaal 6 weken voorgroeien vanuit stek voordat ik de bloei in ga, ik gebruik Strawberry Banana, staat wel bekend als een soortje die zich goed laat toppen en best snel herstelt.

Ik heb 50cm² ruimte per plant, wat ik veel zie bij mainlining is dat de toppen best ver uit elkaar komen te staan, waardoor er lege ruimtes ontstaan (veelal in het midden van de pot), dat is nogal zonde toch, vooral als ze recht onder de lamp staan. nou ben ik aan het denken om de potten dichter bij elkaar te zetten zodat de toppen kruislings door elkaar heen komen te staan, zodat de lege ruimtes in het midden gevuld worden door de buurvrouwtjes, wat vind je daar van?

dankjewel voor je vlotte reacties altijd fata  :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het algemeen groeien de planten wel in de richten waar licht en ruimte is.

Wat ruimte tussen de planten is altijd wel aan te raden tenzij je gelijk 12/12 wil.

Als je de tijd en moeite er voor wil neemt kan je zowel fimmen als toppen is maar net wat jezelf fijn vindt.

Pony tailing kan ook nog.

Edited by Fatamorgana
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan er ook gewoon wat meer aan laten zitten. Growweedeasy heeft een nieuwe how-to waar ze ook in minder stappen meer toppen creeren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...