Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dr. G

Eerste Poging

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Even een trots fotootje. Een paar weken terug heb ik van fsre een printje van psilocybe cubensis syzygy mogen ontvangen. Wat standaard gemengde granen paardenvoer in de snelkookpan, glovebox gemaakt, sporenplant gemaakt, potten geinoculeerd, op kamertemperatuur laten groeien, Cocos recht uit het pak gemengd met kalk en gips erbij et voila! In een bakkie met Perliet op kamertemperatuur na zeven dagen bingo! Ik durf ze niet te tellen...

 

http://www.wietforum.nl/gallery/image/657921-img-20180220-071352/

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zijn ze lief als ze zo klein zijn :P

 

Succes!

Hoop dat je ons nog verder gaat verlekkeren met meer shroom foto's :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice man ,

had voor mn profielwerkstuk op middelbare ook padjes gekweekt

maar dan op vermiculiet .

Slechts 2 vd 6 jars waren bij mij niet infected lol dus goodjob !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ze oogsten net voor het "vliesje" breekt.

 

Als het vliesje breekt komen de kieuwen bloot te liggen en komen de sporen niet veel later vrij.

 

Buiten dat het de "ondergesneeuwde" paddo's er minder smakelijk doet uitzien dacht ik ook dat het de potentie van de "open gebarste" nadelig beïnvloed.

 

Edit:

mushroomlifecycle.jpg

 

Probeer volgende keer je een foto wil posten de BBCode te kopiëren en plakken in je post, dan zie je de foto rechtstreeks in je post :D

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat het het beste geoogst wordt voordat de vliesjes breken had ik gelezen ja, maar ook dat je alles ineens moet oogsten. Kan ik de geopende nu oogsten en de rest bijvoorbeeld morgen in de middag en avond?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeft niet persee maar is wel aan te raden ivm contaminatie

 

 

ps oogstrijp hoor

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou je dat willen?

 

Voor meer gewicht hoef je het niet te doen, want wat er nog in het mycelium zit trek je er de volgende flushes wel weer uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het bakje geoogst in zn geheel. Best lastig om de stoelen los te draaien zonder de casing mee te trekken. Vervolgens de stukken kokos er vanaf gesneden en schoon leverde dit bakje me 95 gram op. Best leuk voor een eerste keer, eerste flush..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...