Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
martino23

Zeer raare bladeren?

Recommended Posts

Ik had even een vraag ik ben nu bezig met een weer een groote kweek en alles is goed in balans ph voeding enz maar bij een paar planten merk ik nu dat de bladeren uit drogen en als je ze vast pakt afbreken.

Ze hebben een soort goud en bruinen stippen weet iemand wat dit kan zijn??

 

Alle hulp is welkom.

Het zijn trouwens pp's

 

 

Ik heb helaas geen foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

25.jpg

 

De foto staat grooter in mijn link van mijn kweek kijk daar even aub!

 

Zat even naar me systeem van me water en voeding te kijken en zag wel dat de planten iets te veel water hebben gehad zou dat het kunnen zijn ?

 

Heb nu het hele systeem even uit gezet tot de grond van de planten weer lekker droog is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, ik durf er zelf weinig over te zeggen want ik heb daar een beetje te weinig ervaring voor...

 

Alleen aan de hand van die growfaq op Overgrow zou je kunnen concluderen dat het misschien een beginnend magnesium tekort kan zijn. Zijn het vooral de oudere bladeren die er last van hebben en wijzen de bladpunten omhoog of krullen ze aan het uiteinde?

 

Nogmaals, ik ben een ontzettende n00b op dit gebied en ken de meeste symptomen alleen van foto's op sites zoals die hierboven. Hopelijk is er dus iemand die hier uit de eerste hand kan vertellen wat er mis is... Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk eerst ff of er geen beestjes onderaan je blad zitten . Spint zorgt ook voor lichtbruine stipjes op je bladeren . Het blad ziet er wel goed groen uit en ik zie aan de hand van d efoto geen voedingsproblemen. Vandaar dat ik toch aan spint moet denken .

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kweek ruimte is super schoon en er bevinden zich ook geen beestjes in heb ik al helemaal onder zocht dus ik denk zelf toch dat het het bewatering systeem is geweest en dat ze te veel water hebben gehad maar zekker ben ik er ook niet van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit lijkt op overvoeding.......hoe hoog is je ec ?

 

heb je al gespoeld ?

 

en welke week zit je ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit in de 3de week bloei en ja heb ik gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

had ik ook bruin/roestige bladeren die verkruimelen als je ze beet pak had ik bij mijn vorige kweek ook ,was zeker te weten overvoeding ,ben toen gestopt met voeding geven tot het einde van de kweek en toen ging het weer beter

zijn het kleine plantjes??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem van spoelen op grond is dat je een tijdje met een te nat medium zit opgescheept ,grond houdt water beter vast dan bv steenwol. Spoelen op grond kun je beter niet doen naar mijn idee , tenzij je een overbemesting hebt.

 

Te veel water zou ook best de oorzaak kunnen zijn ,dat zorgt ook voor een verstoorde voedingsopname , net als overvoeding .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het probleem van spoelen op grond is dat je een tijdje met een te nat medium zit opgescheept ,grond houdt water beter vast dan bv steenwol. Spoelen op grond kun je beter niet doen naar mijn idee , tenzij je een overbemesting hebt.

 

Te veel water zou ook best de oorzaak kunnen zijn ,dat zorgt ook voor een verstoorde voedingsopname , net als overvoeding .

klopt ik ben er achter dat het dat was ik heb alles op nieuwe ingestelt en vandaag gaat alles gewoon weer verder waar her was.

Bedankt oor jullie hulp :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teveel water is inderdaad funest voor zo'n plant.

Ze kunnen dan geen stoffen (oa. zuurstof) meer uit de grond opnemen.

 

Bovendien gaan ze bij minder water harder werken aan hun wortels om verder beneden naar water te zoeken en krijg je een krachtiger wortelgestel.

 

Enneh, beter te weinig water dan teveel, bij te weinig gaan ze vanzelf wel klagen door slap te hangen dus dat zie je gelijk.

 

Wietplanten houden zeker niet van natte voeten maar ook weer niet kurkdroog dus hou daar rekening mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bovendien gaan ze bij minder water harder werken aan hun wortels om verder beneden naar water te zoeken en krijg je een krachtiger wortelgestel.

en bijgevolg en minder krachtige bovengrondse delen.

 

Beter juist voldoende water dus.

 

als ze teweinig water krijgen gaan ze inderdaad slapper hangen, met stress tot gevolg, wat ze vatbaarder maken voor ziekten, parasieten en groeiachterstand

Share this post


Link to post
Share on other sites

eind van de bloei is wat watergift betreft ook weer anders als in het begin van de bloei (wanneer er nog groei inzit )

 

Een klein tekort aan water kun je moeilijk waarnemen , maar zorgt wel voor groeistagnatie . Kortom watergift is nog zo makkelijk niet ,als je het echt goed wilt doen . De meters in je grond zijn dan een uitkomst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

was er al uit was gewoon te veel water.

Nu gaan ze weer als een speerrrrrr :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...