Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Scirocco1

Arizer Extreme-Q Vaporizer Ervaringen

Recommended Posts

Dat klinkt als een zeer goede verdamper.

Lijkt mij leuk om die opties uit te proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijne gister voor het eerst gebruikt met een klein onderontwikkeld fluftopje wat nog niet gedroogd was, denk dat het 25~40% van de bowl vulde, gebruikte de whip erbij, want op de een of andere manier verkoopt geen enkele supermakt meer braadzakken :S

 

Had wel het idee dat je nog ff 10 minuten moest wachten nadat ie 'op temp' was voor ie ook echt begon met dampen.

 

wel vanaf 21:00 tot middernacht lekker stoned geweest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt wel, ik laat ook altijd een kwartiertje de bowl met wiet erin voorverwarmen. Ik koop er gewoon de ballonnen van Arizer voor......... Wel duur voor een paar plastic zakken, maar zoveel gebruik ik er dan ook weer niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt wel, ik laat ook altijd een kwartiertje de bowl met wiet erin voorverwarmen. Ik koop er gewoon de ballonnen van Arizer voor......... Wel duur voor een paar plastic zakken, maar zoveel gebruik ik er dan ook weer niet

 

http://www.braadzakken.nl/Webwinkel-Product-4711704/Braadzakken-10-stuks!.html

dat zijn formaat van arizer, luchtdicht en kunnen tot 200 graden aan. je kan ook experimenteren met wat grotere zakjes :D

 

Zou die arizer dingen alleen kopen als ik mondstukjes nodig had.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wellicht de moeite waard om te proberen. En een stuk goedkoper. Thnx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wellicht de moeite waard om te proberen. En een stuk goedkoper. Thnx!

 

Ik heb zojuist de gewone grootte braadzak binnen... you're gonna want the XL, of misschien zelfs de XXL :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn Arizer Extreme Q is gisteren eindelijk verzonden.

Ik ga dan eens lekker aan de haal met alle opties die deze verdamper biedt.

 

Gebruiken jullie weleens hasj erin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope, je vult een ballon en die slobber je op het gemakje leeg, wel je vinger op het gaatje houden natuurlijk. De damp komt in de ballon door een ventilator onderin de verdamper en die kan je aan en uitzetten. Staat die uit komt er ook geen damp. Laat hem gerust een halfuurtje staan voordat je een volgende ballon vult. Wel roer ik de wiet na iedere ballon even om. Ook moet je rechtstreeks vanuit de ballon inademen dus niet zo als een sigaret. Heb je geen zin meer? Zet je hem gewoon uit en laat je hem afkoelen. Toch nog even een ballonnetje? Zet hem weer aan en je kunt weer gaan als ie opgewarmd is. Ook kun je de sterkte van de damp regelen door de 3 standen die de ventilator heeft te gebruiken. Langzaam is sterker, harder is meer lucht dus minder damp. Geloof me, dit is niet te vergelijken met wat je nu hebt en ik gebruik hem met veel plezier. Voor de smaak hoef je het niet te doen. In de bong of puur roken is altijd lekkerder. Maar als je niet meer wilt roken...... Echt het beste alternatief. En dan is de Xtreme Q gewoon een fijn apparaat.

 

 

Als ik 1 ballon vul, en daarna besluit om pas later weer een ballon te nemen.

Is de cannabis dan niet volledig al verdampt, in die ene ballon?

 

Of verdampt de Arizer extreme niet het gehele stuk cannabis wat je verbruikt bij 1 ballon?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope, je vult een ballon en die slobber je op het gemakje leeg, wel je vinger op het gaatje houden natuurlijk. De damp komt in de ballon door een ventilator onderin de verdamper en die kan je aan en uitzetten. Staat die uit komt er ook geen damp. Laat hem gerust een halfuurtje staan voordat je een volgende ballon vult. Wel roer ik de wiet na iedere ballon even om. Ook moet je rechtstreeks vanuit de ballon inademen dus niet zo als een sigaret. Heb je geen zin meer? Zet je hem gewoon uit en laat je hem afkoelen. Toch nog even een ballonnetje? Zet hem weer aan en je kunt weer gaan als ie opgewarmd is. Ook kun je de sterkte van de damp regelen door de 3 standen die de ventilator heeft te gebruiken. Langzaam is sterker, harder is meer lucht dus minder damp. Geloof me, dit is niet te vergelijken met wat je nu hebt en ik gebruik hem met veel plezier. Voor de smaak hoef je het niet te doen. In de bong of puur roken is altijd lekkerder. Maar als je niet meer wilt roken...... Echt het beste alternatief. En dan is de Xtreme Q gewoon een fijn apparaat.

 

 

Als ik 1 ballon vul, en daarna besluit om pas later weer een ballon te nemen.

Is de cannabis dan niet volledig al verdampt, in die ene ballon?

 

Of verdampt de Arizer extreme niet het gehele stuk cannabis wat je verbruikt bij 1 ballon?

 

Het verdampt niet alles, je kan meestal meerdere ballonnetjes vullen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope, je vult een ballon en die slobber je op het gemakje leeg, wel je vinger op het gaatje houden natuurlijk. De damp komt in de ballon door een ventilator onderin de verdamper en die kan je aan en uitzetten. Staat die uit komt er ook geen damp. Laat hem gerust een halfuurtje staan voordat je een volgende ballon vult. Wel roer ik de wiet na iedere ballon even om. Ook moet je rechtstreeks vanuit de ballon inademen dus niet zo als een sigaret. Heb je geen zin meer? Zet je hem gewoon uit en laat je hem afkoelen. Toch nog even een ballonnetje? Zet hem weer aan en je kunt weer gaan als ie opgewarmd is. Ook kun je de sterkte van de damp regelen door de 3 standen die de ventilator heeft te gebruiken. Langzaam is sterker, harder is meer lucht dus minder damp. Geloof me, dit is niet te vergelijken met wat je nu hebt en ik gebruik hem met veel plezier. Voor de smaak hoef je het niet te doen. In de bong of puur roken is altijd lekkerder. Maar als je niet meer wilt roken...... Echt het beste alternatief. En dan is de Xtreme Q gewoon een fijn apparaat.

 

 

Als ik 1 ballon vul, en daarna besluit om pas later weer een ballon te nemen.

Is de cannabis dan niet volledig al verdampt, in die ene ballon?

 

Of verdampt de Arizer extreme niet het gehele stuk cannabis wat je verbruikt bij 1 ballon?

 

Het verdampt niet alles, je kan meestal meerdere ballonnetjes vullen.

 

Dat is mooi.

Kan niet wachten totdat ik hem heb.

 

En gebruik jij weleens hasj erbij naast de wiet in de verdamper?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vandaag de Arizer Extreme Q binnen.

Hij bevalt echt ontzettend goed.

 

Is makkelijk te bedienen, en ideaal van de afstandsbediening.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit 0,3 gram wiet haal ik 2 volle ballons.

Na de eerste zet ik de verdamper uit.

 

Het effect is zeer sterk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jazeker, ben onder de indruk.

Dit is het geld absoluut waard.

En geinig van de afstandsbediening.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De damp is bijna geur- en smaakloos.

Ik moet er soms wel van kuchen.

Heb jij dat ook?

 

Dit heb ik niet bij het roken van wiet.

Waarschijnlijk omdat de damp een hogere thc concentratie bevat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@CaveDave hoe houdt jij het potje schoon, waarin je de cannabis doet?

Of koop je om de zoveel tijd gewoon een nieuwe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem aan dat je het gaasje bedoelt wat in het deel zit waar je je mondstuk op zet. Dat is een van de methodes om het te gebruiken. Ik zelf vul gewoon de bowl die op het verwarmingselement staat. Natuurlijk wel het ronde gaasje gebruiken waar je de wiet oplegt. Die metalen gaasjes zijn van een behoorlijke staalkwaliteit, en aangezien je niets verbrand gaan die dingen echt een tijd mee. Gewoon bij de drogist wat IPA alcohol halen en de boel daar een nachtje in te weken leggen en schoonspoelen. Klaar. Al het glas gaat gewoon in de afwasmachine. En het prikkelen van de damp heeft vooral te maken dat de wiet niet goed is gespoeld. Ik hoest nooit, maar krijg wel een enorme droge bek omdat de lucht die je inademt erg droog is. Pilsje erbij, opgelost.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik krijg inderdaad ook dorst, omdat mijn keel droog voelt.

 

Weet je de afmetingen van de gaasjes toevallig?

Dan bestel ik er een aantal.

 

Ik doe trouwens 10 min voorverwarmen, en dan is de damp perfect op 210 graden.

 

En nog een vraag, als je 1 ballon hebt gevuld, en je wilt over bijv. een uur er weer 1 nemen, haal je dan het potje met de cannabis vanaf de verdamper?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik koop een keer per jaar een nieuw setje originele, dat zijn 2 gaasjes en 2 "mandjes". Nogmaals je verbrand niets dus die gaan gewoon lekker lang mee, als je ze regelmatig schoonmaakt, zo een keer in de 2 weken.

 

Ik verwarm een kwartiertje voor, de eerste ballon op 186 graden..... de 2e ballon gaat op 195 graden en de 3e ballon op 220 graden. Wel even na iedere ballon de wiet even doorroeren. Het is wel leuk om met de verschillende effecten te spelen. Proberen maar.....

 

Ik laat alles gewoon lekker zitten maar als ik een tijd de vaporizer niet gebruik zet ik hem wel uit. Nog een tip, verzamel wat van die kleine elastiekjes. Het maakt het bevestigen van een ballon een stuk makkelijker dan die strakke zwarte die er nu bijzitten.

 

De afstandbediening is wel een must voor dit apparaat want de bediening op de vaporizer zelf is wat lastig in het donker door die kleine knopjes.

 

 

Veel zweefplezier.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarmee maak je dat gaasje in de vorm van een mandje schoon?

Valt mij op dat die geregeld vol zit.

 

Die zie ik online ook niet voor weinig geld, wel die ronde gaasjes, heb je meteen een zakje van 100 stuks.

 

Die 3 standen ga ik morgen uitproberen, ben benieuwd.

Doe je dat met 0,4 gram wiet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@CaveDave zet je de verdamper ook uit, tussen de 3 verschillende temperaturen?

 

Zover weet ik dat ik met 0,3 gram cannabis 2x een ballon vul, waaraan ik per keer voldoende heb, en zet de verdamper uit nadat de ballon gevuld is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet van een kennis die zijn bong laat weken in een schoonmaakmiddel voor (hobby)bierbrouwerijen, schijnt ook enorm goed schoon te maken, zal eens vragen welke precies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik pleur gewoon wat wiet in de bowl, ik weeg niet van te voren..... denk zo'n 0,4 gram per keer. Dat noem ik een sessie en dan slurp ik 3 ballonnetjes leeg op verschillende temperaturen. En dan zet ik de Arizer niet uit, ook al duurt die sessie 3 kwartier. Niet te moeilijk gaan lopen doen, het moet wel leuk blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb alle 3 de standen uitgeprobeerd.

Ik vind 195 graden een goede stand om mee te beginnen, de 186 was niet zo sterk.

De 220 graden vind ik ook goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot zover ben ik uiterst tevreden over de verdamper.

Ik ben benieuwd hoelang die het volhoudt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...