Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tofugreen

Af- En Aanvoer Lucht En Gavita Pro 1000 De

Recommended Posts

Beste kwekers,

 

Ik heb een schuurtje tot mijn beschikking gekregen en was eerst van plan om hier zelf een hokje in te bouwen. Het schuurtje heeft 2 roostertjes, waarvan 1 naar buiten gaat en 1 naar een naastgelegen schuurtje. Echter is het rooster naar het naastgelegen schuurtje aan de andere kant dichtgemaakt met een houten plaat ervoor. Nu zag ik deze kweekplek direct al vervliegen.

 

Is het echter mogelijk om in zo'n schuurtje met een 1.50 x 1.50 tent te kweken? De afzuiger direct op het rooster en de inlaat vanuit de schuur zelf? Ik ken mensen die in vergelijkbare tenten kweken zonder actieve inlaat, maar of dat nou echt wil? Vind het ook zo zonde om deze schuur niet te gebruiken.

 

Tevens heb ik verslagen gelezen in 1.50x1.50 tent met een Gavita Pro 1000 DE. Dit ljkt mij ideaal omdat hij dimbaar is en het licht goed verspreid. En wattage uit te breiden tot max 1150 watt. Echter zeggen sommige websites dat hij niet in Nederland te verkrijgen is, ga ik ervan uit dat dit niet klopt. http://www.eurokweek.com/verlichting/zelfbouw-sets/gavita-pro-1000-de-eu.html

 

Ik ga van de week even informeren of hij bij de GS verkrijgbaar is. Hier wil ik dan 36 x 11L potten onder zetten met een 1500 afzuiger en 840 inlaat.

 

Ik hoor graag of dit mogelijk is en wat jullie ideeen hierbij zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Standaard kiloknaller opstelling, bewezen concept dus zou geen probleem moeten zijn.

Gavita levert niks meer aan nl shops, maar t is best mogelijk dat er ergens een grijs importlijntje loopt.

Of anders pak je n Dimlux 1000 watter, komt redelijk op t zefde neer maar is in nl wel redelijk goed verkrijgbaar.

Ik lees wel wat verhalen over betrouwbaarheidsissues bij Dimlux de laatste tijd, kan ik niet over meepraten, alles wat ik te hangen weet is totnogtoe probleemloos.

Enigste defecte 1000 watter die ik totnogtoe ben tegengekomen is toevallig een Gavita 1000De waarvan aan een kant de lampfitting in de fik gestaan heeft.. apparaat is nog haast nieuw maar ligt nu op de stapel met reparatieprojecten die wachten op onderdelen die niet of moeilijk te krijgen zijn.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

thxxx voor je reply. is actieve inlaat uit de schuur zelf bij deze wattage geen probleem. komt wel wat frisse lucht de schuur is maar dat is minimaal. of uitblazen in de omgeving buiten de tent en in de schuur en actieve inlaat dan op het rooster, maar is zeker niet ideaal. daarnaast vroeg ik me af hoe lang zon gavita of dimlux 1000watt meegaat. normaal vervang ik na 3 rondes alle lampen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is die schuur 100% luchtdicht? Dan zal je toch ergens wat ventilatiegaten moeten maken, anders gaat er alsnog amper lucht door je tent heen.

Lamp kan veel langer mee... ik dacht iets van 10.000 uur als je de echte philipsen kan krijgen.

(Kosten zijn niet echt een issue als je 5 rondes gedraaid hebt in die tent hoor, dan kan er wel n lampje vanaf)

Edited by scirocco

Share this post


Link to post
Share on other sites

1500m3 afzuiger 1000m3 inblaas

 

is wel aan te raden

 

groot genoeg gat maken in het schuurtje waar de lucht uitkan.

en een roostertje in de deur maken zodat er frisse lucht ingezogen kan worden

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...