Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Weyoun

Frisian Dew, Volle Grond Buitenteelt. Hulp Bij Takken Die Bezwijken Onder Hun Gewicht.

Recommended Posts

Hello mensen.

 

Ik verbouw al een aantal jaar iedere zomer een paar planten Frisian Dew in de tuin en in de volle grond.

Ik heb erg goede ervaringen met deze soort in ons klimaat.

Door de zomer die we tot nu toe gehad hebben met een goede combinatie zonuren en regelmatig buien zijn de planten dit jaar nog groter geworden dan ze normaal al worden. Ze zijn ruim 3 meter.

PMpYkx.jpg

 

De afgelopen jaren heb ik helaas te maken gehad met takken die te zwaar werden en die tijdens de bloeifase afknapten. Dit is natuurlijk vreselijk zonde. Omdat de planten nu al erg groot zijn zie ik aan de takken dat ze nu al moeite hebben om het gewicht van de takken te dragen. 1 tak is al afgeknakt. Vorig jaar heb ik een stuk of 8 takken weg moeten gooien omdat ze bezweken onder hun gewicht toen ze plant vol in de bloei stond. Dit jaar wil ik dit graag zoveel mogelijk voorkomen.

 

Mijn vraag is, zijn er handige manieren om takken die lijken te gaan bezwijken te ondersteunen? Hoe pak je dit het handigst aan? Zijn er mensen die ervaring hebben in het ondersteunen van takken? Ik heb bij alle planten een paal staan om de plant recht te houden. Is het handig om takken hier ook met touwen aan vast te knopen? Alle tips zijn welkom! Bij voorbaat dank!

 

Groet,

 

Robert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je takken het nu al begeven, zonder in de bloei te staan zul je indd moeten ondersteunen. Je zou voor flinke bamboestokken kunnen gaan die je op kritieke punten diep de gronde in steekt. Vervolgens zou je er een webb-it raster omheen kunnen draperen.

Machtig mooi om d'r zo te zien...hebbie ook een fototje van de eerdere bloeiende frisians?

 

Gr bubbz

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip! Hier een foto van Frisian Dew die vorig jaar in de bloei stond.

9qbNhK.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja voor buiten planten en erg groeizaam jaar. Alleen tot nu toe alle autoflowers in mijn omgeving toprot. Dus voor afbloeien is het nog niet best geweest. Ik stel voor een lange, droge nazomer en we kunnen onsen/kilo's oogsten. Voor probleem geen oplossing, ik laat de natuur zijn gang gaan. Heb ook een beest van plant staan, Durban Poison, maar zelfs als er iets gaat afbreken, ik ga niets tekort komen. Zeker niet als we dus die gewenste nazomer krijgen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is geen eenvoudige oplossing voor denk.

 

Gewoon creatief met bamboo en touw zijn. Of preventief snoeien en de plant de moeite laten besparen.

 

Wees creatief en behandel dr lief;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is geen eenvoudige oplossing voor denk.

 

Gewoon creatief met bamboo en touw zijn. Of preventief snoeien en de plant de moeite laten besparen.

 

Wees creatief en behandel dr lief;)

 

Ik ga zeker mijn best doen! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...