Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jurze

Mars Hydro 2 Vraagje

Recommended Posts

Ja met COBs. 150W HPS is ook een stuk minder efficient dan de zwaardere wattages trouwens. COBs zou een stuk schelen, maar goed als je er nu wiet vanaf haalt dan gaat het ook goed toch. het was voor mij meer dat ik ook echt niet met de warmte weg kwam. Dan is led toch wel de enige optie. En dan niet een 200W led voor een 400W HPS, maar ik heb ook gewoon 400W led. Al had 300W ook wel gekund.

Share this post


Link to post
Share on other sites

150 wattertje is 14500 lumen zoiets

en geeft vrij luchtige toppen .

en strekt als de ziekte maar dat is led ook niet vreemd her en der te zien .

en die cobs geven allemaal kleine golfbalachtige toppen toch >

niet van die dikke compacte vossestaarten .

ach zo is overal wat mee .

tis maar waar je goed bij voelt.

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strek en vorm van de top hangt sterk af van de soort/pheno. Ik heb nu een paar planten die strekken onder de COBs, maar die planten zien er exact zo uit onder HPS op foto's die ik van anderen heb gezien. Andere planten van dezelfde soort strekken onder die COBs juist niet. Dat strekken is dus geen gevolg van het soort licht.

 

Eerder andersom, want met HPS strekten de planten bij mij veel meer. De HPS moest ik tijdens het voorgroeien dan maar vervangen door een MH lamp om dat strekken te voorkomen.

 

Grootte van de toppen hangt ook enorm af van de kweekmethode. Met scrog krijg je heel veel, maar daardoor ook kleinere toppen. Uiteraard dan ook nooit lange cola's want de hele tak zit opgebonden op het net. Als je lange dikke cola's wil moet je het met minder toppen doen en dus zeker niet aan scrog beginnen. Al geeft scrog wel meer opbrengst lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo rond de 30cm. Heb ook een ronde gedaan op 20cm en dat ging op zich ook prima. Het maakt niet zoveel uit, omdat ze toch nauwelijks warmte stralen, maar op 30 cm was de uniformiteit wat beter en 20cm is er wat dicht op als je met de planten bezig bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gooi deze gewoon in de groep; stel ik wel max 250w (eerder 150-200) aan cobs nemen, en ik haal voor 2$ per stuk een stuk of 4x 100w zhencheng cobs, en dan een verstelbare?? driver en dan op zon 50w per stuk draaien, dan ben ik het best uit als ik ook een wietplant ergens anders dan voor het raam wil zetten?

100w is zon 8k lumens, en dan op 50w met 20% extra zuinigheid, een vero kost al 7x meer dan zon china

dan is huffie lekker goeikoop op de eerste best rang die hij kan vinden, ons bien zuunig :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan het beter vragen in de Cree COB thread eigenlijk in plaats van iemands verslag.

 

De pest is dat dat soort zuinigheid heel duur uitpakt. Als je tenminste betaald voor de stroom. De stroomkosten zijn namelijk de grootste kostenpost en met leds van 80lm/W of zelfs 100lm/W ga je daar niet op bezuinigen. Dan kun je beter HPS nemen.

 

Die Citizen COBs van een tientje geven op 37W ook iets van 150 tot 160lm/W. Dat schiet tenminste op. Dan kom je met veel minder stroom toe en daar zitten hem de besparingen in.

 

En dan hebben we het nog niet eens gehad over de kwaliteit van die 100W leds:

Share this post


Link to post
Share on other sites

om de kwaliteit en de kwh gaat het mij niet, een duurdere investering is het voor mij gewoon niet waard, de techniek gaat hard en het gaat er mij meer om max 2 plantjes te kunnen kweken in de winter, de stroomkosten houd je zelf redelijk in de hand, voor mij is de aanschaf (zeg 200 euro) idioot hoog

daarbij heb ik wel ervaring met andere planten en kan ik zo een hoop compenseren om toch een goede oogst te halen

ze zijn letterlijk 2$, ik kan er dus 5x halen ipv 1x b merk, als ik er 2 jaar/oogsten mee doe is dat prima, als ik voor 50 euro (zal wel niet) een setje heb dat draait, ben ik daar blijer mee dan 50 per chip neer te leggen en nog steeds niets te kunnen groeien, dat was mijn 'jaarinvestering' ;)

 

de 'dan is hps beter' gaat ook niet op; een 150w hps heeft idioot slechte prestaties, pas bij 400+ gaat het richting led, dus dan heb 400w aan stroom, en dat was precies het argument niet? en dan een dikke afzuiger want al die hitte... en dan een dikke dimmer op die afzuiger, of een kacheltje, hoppa nog eens 1200w erbij? oh dat past ook niet in mijn peperkassie, nou dan ook een tent aanschaffen

 

als je hard wilt fietsen kun je wel een dure fiets kopen maar gewoon hard trappen gaat veel sneller

 

ik houd wel van realiteit ook, de meesten onder hps halen hun leven de gramperwatt niet, dus zetten we nog wat extra plantjes, misschien ook nog bezoek van de gestapo erbij? waarom moeilijk doen als alibabba ook naar nl levert?

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dan kun idd beter gaan fietsen

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop dan gewoon een simpel armatuurtje en doe je ding..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga even door op dit topic als dat oke is.

Mijn plantje is de afgelopen tijd amper gegroeid.

De eerste paar dagen dat ze onder de led stond is ze inderdaad wat gaan strekken, maar nu staat ze stil lijkt het.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Ik dacht zelf dat het misschien een water tekort kan zijn, aangezien ik gewend was water te geven onder 2 kleine TL buisjes en een spaarlampje en nu staat ze onder een sterke led lamp.

Maar ik wilde dit toch eerst even navragen aan jullie aangezien overbewatering toch een veel gemaakte fout is.

 

Mijn andere plantje heeft trouwens 'haartjes' op de vertakkingen, en is dus een vrouwtje. maar deze heeft en geen haartjes en geen balletjes. Moeten die gewoon nog komen, of is er iets vreemds aan de hand?

 

Alvast bedankt

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto van de plant (met normaal licht) zou het wellicht duidelijker maken.

 

Teveel water zou kunnen, teveel voeding wellicht, insecten plaag, of zelfs de lamp er te dicht op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's van de plant :

 

 

plant_2.png

plant.png

 

 

En deze heeft dus geen haartjes, en mijn andere plantje wel :

 

 

haartjes_andere_plant.png

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een bumpje, het ziet er naar uit dat de plant met de haartjes al begint te bloeien. Deze is echter maar zo'n 20cm hoog.. Denk dat ze in het begin gewoon te weinig ligt hebben gehad om een beetje te groeien..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je zeker dat die lamp elke dag aan gaat? Heb ook wel eens een keer storing gehad met een timer en dan staan ze nog best snel in bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa dat gaat helemaal prima ;)

Het zijn ook autoflowers by the way :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, dat had ik even gemist. Ja dan gaan ze vanzelf wel een keer bloeien :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jup dus even kijken wat ze nog gaan doen en dan de volgende lading van af het begin onder led. Maar kan je aan de foto's zien waarom de plant niet verder groeit? Deze is nog niet aan het bloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plant ziet er gezond uit lijkt me. Blad hangt wel iets af wat zou kunnen aangeven dat ze te nat staan, maar als ze echt te nat staan krijg je ook wel vergelend blad aan de onderkant en dergelijke.

 

Ik heb met autoflowers overigens ook wel gehad dat ze gewoon niet hoger werdern dan een centimeter of 15.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed om te horen. Klopt maar aan de onderkant zijn de blaadjes ook gewoon mooi groen.

 

Aha dan zou dat het heel goed kunnen zijn. Deze plant staat er sowieso bekend om dat ie "klein" blijft. Maar dat is dan 60-90cm en dan is 20 alsnog heel klein.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan nog even 1 vraagje als ze straks allebei bloeien. Kan ik dan overgaan naar alleen de flower stand?

Ik moet de lamp best een stuk van de planten afhouden nu anders "bleachen" ze. Het lijkt me dat als ik enkel flower aanzet ik de lamp er ook wat dichter op kan hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind de planten er goed bij staan , wat water geven betreft onder LED , vind ik zelf nog wel een lastig ding .

Bij Mijn eerste test onder LED heb ik ook Autoflowers gehad , en bleven ook vrij laag , zo'n 30 cm .

De spectrabox waarmee ik kweekte had namelijk de optie tussen of groei of bloeilicht , als jij ze beide kan aan zetten zou ik dat zeker doen ( licht is gewicht ) .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...