Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
smoke2joints

3 Van De 4 Plantjes Zien Er Niet Zo Goed Uit

Recommended Posts

Hallo, dit is mijn eerste kweek, alles ging goed totdat ik vanmorgen naar mijn plantjes keek. 3 van de 4 plantjes zien er niet zo goed uit en hebben allemaal iets anders.

 

Soortje: Verschillende soorten (autoflower mix van royal queen seeds)

Stek of Zaaiing: zaailing

Aantal weken oud: 2 weken na ontiemen

Veel water gegeven of weinig: Plantjes krijgen water zodra de aarde droog aanvoelt en krijgen sinds vorige week wortel stimulator.

Andere bijzonderheden: Ze staan buiten in een plastic broeitentje, aan de onderkant kan er een beetje lucht door en dus ook ongedierte...

 

Plantje 1

Ik zal maar beginnen met de gezonde plant, hopelijk krijg ik hier ook geen commentaar over :P

2TBQyqH.jpg

 

 

 

Plantje 2

Dit plantje is opvallend lichter van kleur dan de andere plantjes en laat de bladeren wat slap hangen, graag tips of hier iets aan te doen is of dat het niet veel uit maakt.

FaLnuAY.jpg

 

 

 

Plantje 3

Gister avond was me opgevallen dat dit plantje wit/bruine puntjes op het blad heeft, iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe dit te bestrijden is?

ZDi3cON.jpg

 

 

 

 

Plantje 4

Tot mijn grote schrik zag ik vanmorgen dat er iemand aan mijn blaadje geknabbeld heeft, ik vermoed dat dit het werk van een slag is aangezien ik er gisteravond 2 gezien heb achterom, en daar staan de plantjes ook. Is het misschien iets anders en wat is een goede manier om dit te bestrijden?

ziVRhKV.jpg

 

 

 

Zoals ik al zei, dit is mijn eerste kweek en vind het super leuk om dit te doen, helaas ben ik best wel teleurgesteld toen ik vanmorgen naar mijn plantjes keek. Hopenlijk kunnen jullie me wat tips geven zodat de plantjes vrolijk groter kunnen worden.

 

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite.

 

 

Als julle geïnteresseerd zijn in het kweekverslag van deze plantjes, klik dan hier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij staan ze wat te nat. Een van de plantjes is aangevreten door ongediertje zo te zien. In feite kan je veiliger een plantje binnen iets groter laten worden achter het raam in een kasje zodat ze iets beter bewapend zijn tegen de gevaren buiten.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij staan ze wat te nat. Een van de plantjes is aangevreten door ongediertje zo te zien. In feite kan je veiliger een plantje binnen iets groter laten worden achter het raam in een kasje zodat ze iets beter bewapend zijn tegen de gevaren buiten.

 

Oke, bedankt.

 

Enig idee bij hoeveel weken ze naar buiten kunnen? het zijn tenslotte autoflowers.

 

Ook misschien een idee om de huidige problemen op te lossen of te verbeteren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

te nat

 

das geen slak, dan was je plantje al helemaal weg, paar sateprikkers als omheining werkt wel tegen slakken of koper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zojuist de plantjes met een plantenspuit besproeit zodat hopelijk alle beestjes eraf zijn. Daarna heb ik ze in een schuurtje gezet voor het raam.

 

Op de plek waar ze eerst stonden zag ik allemaal kleine vliegjes, weet iemand wat dit voor beestjes zijn en wat ik kan doen zodat de beestjes weg blijven bij de planten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...